Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه موسسه باستان‌شناسی آلمان که نشان‌دهنده حضور آلمانی‌ها در کاوش‌های باستان‌شناسی است، در کتابخانه و مرکز اسناد کتابخانه ملی فارس نیز از سلسله برنامه های هفته فرهنگی آلمان در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کوروش کمالی سروستانی» نمایشگاه موسسه باستان شناسی آلمان را تجربه‌ای بسیار با ارزش عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه بیست سال پیش با عنوان «فرهنگ آلمان» هم تکرار شد ولی نکته مهم درباره علاقه ایران به آلمان ارتباط بزرگان باستان شناسی آلمان با تخت جمشید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس افزود: باستان شناسان آلمانی در دورانی از قاجار کار را شروع کردند و در دوره پهلوی اول آن را به پایان بردند.

 

وی اضافه کرد: ایران باستان پیوندی بین فرهنگ آلمان وایران برقرار کرده است که هنوز هم ادامه دارد و این نمایشگاه نمونه ای از آن است.

«اشتفان رایتزر» نیز با بیان اینکه این نمایشگاه نشان دهنده همکاری نزدیک  فرهنگی ایران و آلمان است، عنوان کرد: زمینه باستان‌شناسی در این کشور به گذشته‌های دور بازمی‌گردد و مبنای آنچه را تشکیل می‌دهد که روابط فرهنگی دو کشور را غنی می‌کند.

 

رایزن فرهنگی آلمان در ایران، این نمایشگاه را کوچک اما پرمحتوا خواند و گفت: به فعالیت پربار و پر ثمر سازمان باستان شناسی فعال در تهران که ۵۸ سال قدمت دارد افتخار می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه این همکاری یک طرفه نیست، ابراز کرد: در تلاش هستیم در نگهداری آنچه در ایران کشف می‌شود، بکوشیم و در قالب آموزش‌هایی روش صیانت از آثار باستانی را آموزش دهیم.

 

رایتزر ادامه داد: این موسسه فعالیت خود را با پرافتخارترین آثر باستانی ایران یعنی تخت جمشید آغاز کرده است و راهکارهایی برای حراست از این اثر باارزش، تعمیر و نگهداری آن برای آیندگان اندیشیده‌ایم.

 

برنامه‌های هفته فرهنگی آلمان در شیراز، جمعه ۱۰ آبان‌ماه با افتتاحیه نمایشگاه «سفری به شرق: گوته و دیوان غربی- شرقی»، افتتاح نمایشگاه یافته های باستان شناسی آلمان و نقد و بررسی فیلم زندگی دیگران با حضور کارگردان این فیلم ادامه یافت.

نمایشگاه «سفری به شرق: گوته و دیوان غربی- شرقی» و نمایشگاه یافته های باستان شناسی آلمان در گالری تار و‌پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد تا ۱۳ آبان‌ماه برقرار است.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع راهپیمایی 13 آبان سالروز شهادت امام رضا ع پدافند غیرعامل امام رضا ع گردشگری سبک زندگی اسلامی نماز جمعه مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس ایران و آلمان آلمان نمایشگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد:پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها جهت اعمال رویه‌های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود:بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه‌های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه‌ای وهمچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • شیراز؛ اولین شهر ایرانی که صاحب یک روز در تقویم شد
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم