Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی/سیل پاییزی به 17 استان کشور خسارت زد و جان دو نفر را در تربت جام گرفت. پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که این خسارت‌های جانی و مالی آخرین هزینه‌های سیل پاییزی نیست. ماه‌های پیش رو هم آبستن سیل‌های خسارت زا است. لرستان و خوزستان فروردین پرمخاطره و پر هزینه‌ای را پشت سر گذاشتند.

سیل‌های پاییزی این بار هم ابتدا به این دو استان شبیخون زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به جنوب غرب ایران محدود نشد و آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، زنجان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، قم، مرکزی و همدان را هم درگیر کرد. آن‌طور که علی اصغر پیوندی رئیس هلال احمر هم در توئیتر خود هشدار می‌دهد:«سیل یک مخاطره جدی در ماه‌های پیش روست و مقابله با آن به عزم جدی مسئولان و همکاری نزدیک مردم نیاز دارد.» «مرتضی سلیمی» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم می‌گوید: «پنج استان چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی و سمنان در این مدت بر اثر بارش‌های شدید متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند و با تلاش امدادگران هلال احمر، در ۱۱ شهر و روستا خدمات امدادی لازم ارائه شد.»
او با بیان اینکه ۷۹ امدادگر در قالب ۱۶ تیم در این عملیات به ۱۰۸ نفر از هموطنان در استان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کرده‌اند، می‌گوید: «همچنین از ۲۸ واحد مسکونی تخلیه آب انجام شد.»به گفته سلیمی، به‌دلیل گرفتار شدن یک خودرو در مسیر سیلاب، دو نفر در تربت‌جام نیز جان خود را از دست داده‌اند. او با اشاره به اینکه ٦٧ تیم شامل ٢٢٥ نفر در این عملیات حضور داشتند، می‌گوید: ٤٠٠ تخته پتو و ١٣١ کیلوگرم نایلون توزیع شده است. به گفته سلیمی امدادرسانی در کوهدشت (استان لرستان) ادامه دارد. بسیاری از راه‌های ارتباطی لرستان در سیل فروردین خسارت زیادی دید. مسئولان استان برخی از راه‌ها و شبکه‌های ارتباطی را به‌صورت موقت اصلاح کردند اما سیل پاییزی بسیاری از آنها را تخریب کرد تا مردمی که هنوز از زیر بار خسارت سیل فروردین ماه قد علم نکرده بودند دوباره توسط سیل محاصره شوند. کارشناسان پیش از شروع سیل‌های پاییزی نسبت به آسیب‌پذیر بودن لرستان هشدار داده بودند اما به عملیات و راهکاری که بتواند سایه ترس را از سر مردم دو سوی کشکان بردارد منجر نشد.  مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت:سدهای استان آماده کنترل سیلاب‌های احتمالی هستند. به‌گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، داریوش بهارلویی افزود: حجم کل سدهای استان  21 میلیارد و 300 متر مکعب است که بیش از هشت میلیارد آن برای پایداری سد‌ها و بیش از 13 میلیارد دیگر برای استفاده از آب در بخش‌های مختلف است. وی افزود: از مجموع 13 میلیارد متر مکعب در حال حاضر بیش از 9 میلیارد متر مکعب و در حدود 70 درصد سدها فضای خالی وجود دارد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کاووسی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های استان،گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های استان وجود دارد. 

وی افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌های با هشدار نارنجی، نیروهای امدادی تیم‌های سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان پشتیبان آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها، گفت: از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیر ضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • خوزستان آماده برای سیل احتمالی / نگرانی برای نابودی گندم‌ها
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید