Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-26@13:01:39 GMT

دلار ۴۲۰۰ تومان ارزان شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۷۶۸۱

دلار ۴۲۰۰ تومان ارزان شد

در حالی دلار به کانال ۱۰ هزار تومان نزدیک شده است که بررسی ها نشان می دهد امسال دلار در نیمه اردیبهشت ماه به قیمت ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان فروخته شده است.

به گزارش شریان نیوز،دلار این روزها در حال تلاش برای عبور از سد مقاومتی است که مدتی است بر آن ایستاده است. قیمت دلار در صرافی های بانکی به ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده و دامنه نوسان نیز به صد تومان محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در حالی بسیاری از فعالان بازار پیش بینی می کنند قیمت دلار در روزهای آتی امکان رسیدن به کانال ۱۰ هزار تومانی را داراست که بررسی ها نشان می دهد در نوزدهمین روز از اردیبهشت ماه صرافی‌های بانکی هر دلار را به قیمت ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان فروخته اند. به این ترتیب قیمت دلار در حال حاضر کاهشی ۴۲۰۰ تومانی را نسبت به سقف قیمتی دلار در سال جاری تجربه کرده است. همتی نمودار نرخ دلار در سال جاری را پیش از این مورد استناد قرار داده بود تا ثابت کند در شش ماه اخیر با وجود تحریم حداکثری، بازار ارز در کنترل سیاستگذار ارزی است و تاکید کرده بود اجازه افزایش نرخ ارز را نمی‌دهد.

 وی پیش تر البته در اظهاراتی کلی به کسانی اشاره کرده بود که از بانک مرکزی می خواهند قیمت ارز را افزایش دهد.

 فعالان بازار می گویند سد مقاومتی دلار در حال حاضر ۱۱ هزار تومان است و شکسته شدن این سد می تواند ماندگاری دلار را در کانال ۱۰ هزار تومان رقم بزند. هر چند دلار تا کنون تا کف کانال یازده هزار تومان عقب رفته اما کف قیمتی شکسته نشده است.

 دلار پیش تر سد مقاومتی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان را شکست اما با این حال کف کانال یازده هزار تومان توقف کرده است.

 همتی مدیریت تقاضا، ممانعت از سوداگری و سفته بازی در بازار ارز و افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی را عامل مهم مهار قیمت ها در بازار می داند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما طی روزهای اخیر روند کاهشی به خود گرفته و هم‌اکنون و به ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید؛ البته ناگفته نماند با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست.

همچنین پاسخ نظامی کشورمان در مقابل رژیم صهیونیستی موجب موجب بازگشت آرامش و ثبات به بازار ارز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی نشان می‌دهد که خرید و فروش نیز در بازار انجام نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، با وجود آرامش و عدم وجود خریدار در بازار موجب تداوم روند نزولی قیمت‌ها شده تا جایی که دلار به کانال ۶۳ هزار تومان حتی نرخ پایین‌تر بازگشت خواهد داشت.

بنابراین بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی خواهیم بود.

کد خبر 6087613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد