Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:56:33 GMT

استان البرز نیاز به ساخت ۷ مدرسه استثنایی دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۷۷۸۰

استان البرز نیاز به ساخت ۷ مدرسه استثنایی دارد

محمد دلاوریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج به ۲ مدرسه و نواحی یک، ۲ و چهار آموزش و پرورش هر یک به یک مدرسه نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد نیز هرکدام به یک مدرسه استثنایی نیاز دارند تا بخشی از نیازهایشان در این بخش مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: برای ساخت این فضاهای آموزشی در البرز نیاز به افزایش سقف اعتبارات دولتی در بودجه سال آینده و همچنین مشارکت خیرین مدرسه ساز در البرز داریم.

 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز در ادامه به ساخت مجهزترین‌ مدرسه استثنایی کشور در شهرستان نظرآباد با هدف ارائه خدمات آموزشی و حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد.

دلاوریان افزود: عملیات اجرایی این مجتمع آموزشی خیرساز دخترانه و پسرانه فاطمة‌الزهرا (س) در شهرستان نظرآباد با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت هشت هزار و ۷۰۰ مترمربع شروع شده است.

وی یادآورشد: این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که تمام این هزینه توسط خیر مدرسه‌ساز پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: این مجتمع دارای چهار مقطع پیش دبستانی، دبستانی، پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای خواهد بود که دانش آموزان به صورت تفکیک شده و مجزا در آن به تحصیل می پردازند و با در نظر گرفتن شرایط خاص و فیزیکی آن ها، مدرسه در یک طبقه طراحی شده است.

وی تصریح کرد: مدارس قبلی دانش آموزان با نیازهای ویژه دارای چند کلاس و اتاق اداری بودند در حالیکه استفاده از معماری خاص، طراحی حیاط مرکزی و فضاهای جنبی بسیار متفاوت در این سازه، آن را از مدارس قبلی متمایز کرده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرزتصریح کرد: برای این مجتمع دارای کارگاه آموزشی، سایت کامپیوتر، کتابخانه، اتاق های گفتار درمانی، کار درمانی، بازی درمانی و موسیقی درمانی نیز از بخش‌های پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برای دانش آموزان کلاس‌های روباز و آلاچیق  نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر مناسب سازی فضا جهت استفاده آسان تر، طراحی استخر و آب درمانی، اتاق اورژانس و پزشک نیز در این مدرسه پیش بینی شده است، افزود: این مدرسه مهرماه سال آینده و یا در دهه مبارک فجراین مجتمع  به بهره برداری می رسد.

در مدارس استثنایی البرز ۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز تحصیل می کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز فضای آموزشی مدارس استثنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور در دیدار با نماینده مردم شریف دشت آزادگان، هویزه و بستا با تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نشاندن لبخند شادی و رضایت بر چهره همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و بستان، افزود: در دشت آزادگان ۱۲ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس درحال ساخت است.

سعیدی پور ادامه داد: در بستان ۸ مدرسه و در هویزه نیز ۸ مدرسه در حال ساخت است که با تکمیل آنها تا مهرماه امسال، ۷۱ کلاس درس به دانش آموزان این شهرستان‌ها تحویل داده خواهد شد.  

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید: در تلاش هستیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تکمیل طرح‌ها استفاده کنیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۷۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد