Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذهنم هنوز درگیر شهدای حشدالشعبی است که چرا عراقی‌ها تصاویر کشته‌های خود در سه جنگ با ایران، کویت و آمریکا را در مسیر نصب نکرده‌اند؟!
مگر آنها شهید وطن نیستند؟! چرا فقط عکس شهدای حشدالشعبی بر سر در موکب‌ها هست؟
میرسم به موکبی عراقی. از حاج‌نبی پیرمرد صاحب موکب و اهل بصره سوالم را می‌پرسم. می‌گوید «آنها مظلوم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خونشان هدر رفت. جنگ‌های قبلی جهاد فی‌سبیل‌الله نبود. اما جنگ با داعش به فتوای آیت‌الله سیستانی بود برای دفاع از مقدسات و وطن»
می‌ترسم سوالاتم کدورت ایجاد کند. بسنده می‌کنم و راه پیش می‌گیرم.
مردی میانسالِ با یک پای قطع شده توجهم را جلب میکند.فتح‌الله کلهر از بچه‌های تیپ ۱۰سیدالشهدا که ۲۱سالگی در عملیات والفجر ۸ یک پایش رفته. می‌گوید «خیلی از اینها به اجبار استخبارات و حزب بعث می‌آمدند. خانواده‌هایشان را گرو نگه می‌داشتند. اما برخی‌شان هم نسبت به ایرانی‌ها جهل داشتند‌. خاطرات شهید ابراهیم هادی را بخوان. میرود روی خاکریز به سمت عراقی‌ها اذان می‌گوید. یهو به سمتش تیراندازی می‌شود اما چند دقیقه بعد ۱۸عراقی خود را اسیر می‌کنند! فرمانده‌ اسرا می‌گوید: «به ما گفته بودن شما مجوس و آتش پرستید. به ما گفته بودند ما برای اسلام به ایران حمله می‌کنیم و با ایرانیها می‌جنگیم. باور کنید همه ما شیعه هستیم. اما وقتی می‌دیدیم فرماندهان عراقی مشروب می‌خورند و اهل نماز نیستند خیلی در جنگیدن با شما تردید کردیم. صبح وقتی دیدم رزمنده شما باصدای بلند اذان میگفت، تمام بدنم لرزید. وقتی نام امیرالمومنین را آورد با خودم گفتم: تو با برادران خودت می‌جنگی. نکند مثل ماجرای کربلا...»
.
حاج‌فتح‌الله موکب روبرو را نشان می‌دهد و می‌گوید: «سیدناصح صاحب این موکب است که ۱۰سال در ایران اسیر بوده. در اردوگاه پرندک ولی الان خادمی زوار را می‌کند. راستی امشب میثم مطیعی اینجا بود و الان مهمان خانه سیدناصح است»
.
عراقی‌ها جنگ با ایران، کویت و حتی آمریکا را نه دفاع می‌دانند و نه مقدس. میلی به حرف زدن در باب جنگ با ایران ندارند‌.بنای‌شان برفراموشی‌ست.
وقتی جنگ نه از باب دفاع از وطن باشد و نه از مقدسات، بایدهم مردمش سعی در فراموشی آن داشته باشند‌. هجوم به کشور دیگری چیزی جز خجالت و شرم و جایی برای افتخار به آن ندارد. درست برعکس ما که جنگ ۸ساله را دفاع مقدس می‌نامیم و بر تارک قلبمان نقش بسته و تا سالها به شهدا و بازماندگانش افتخار می‌کنیم. حتی اگر بخواهند به زور شهرداری از سر در کوچه‌های‌مان حذف‌شان کنند!

منبع: جام جم آنلاین

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جواد موگویی شاید اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برنامه «بسته پیشنهادی» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با حضور اسماعیل باستانی به ارایه پیشنهاد‌هایی درباره پادکست‌ها می‌پردازد.

همچنین مژده لواسانی مجری برنامه در بخشی هم میزبان منصوره مصطفی زاده نویسنده و فعال حوزه کتاب می‌شود تا درباره پادکست گفتگو کنند.

آیتم احوالپرسی در این قسمت از برنامه نیز سراغ حسین محجوبی نقاش پیشکسوت و طراح و سازنده پارک ساعی می‌رود.

برنامه «بسته پیشنهادی» محصولی از گروه خانواده شبکه دو است که در حوزه فرهنگ و هنر به ارایه بسته‌هایی پیشنهادی برای مخاطبان می‌پردازد.

این برنامه با اجرای مژده لواسانی و تهیه‌کنندگی الهه بهبودی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها حوالی ساعت ۲۳ به پخش می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!