Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر از برگزاری همایش «یاوران وقف» به منظور تجلیل و قدردانی از واقفان، هیئت امنا، خادمین و متولیان امامزادگان در این شهرستان خبر داد. ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ارژنگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اسلامشهر، با اشاره به میزان موقوفات شهرستان اظهار داشت: شهرستان اسلامشهر دارای 119 موقوفه است که اغلب شامل مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های هفته وقف در اسلامشهر بیان کرد: طبق سال‌های گذشته با هدف آشنایی دانش‌آموزان با سنت حسنه وقف زنگ انشا با موضوع وقف در مدارس شهرستان اجرا و بهترین انشا مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهر ضمن تأکید بر ضرورت وقف با نیات اجتماعی افزود: در شهرستان اسلامشهر تنها کلاس‌های قرآنی در برخی مساجد را می‌توان به عنوان وقف با نیات اجتماعی در نظر گرفت.

61 وقف جدید در استان سمنان ثبت شدبیرجند| وقف خرید جهیزیه و ترخیص بیماران در بین مردم فرهنگ‌سازی شودامور‌ وقفی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی تقویت شود‌

ارژنگی ادامه داد: شهرستان اسلامشهر نیازمند موقوفاتی است که در امور کمک به افراد بی‌بضاعت، حوزه‌های علمیه، دانش‌آموزان بی‌سرپرست، دانشجویان نیازمند و کمک به بیماران کم‌توان مالی و دیگر امور صرف شود.

وی با اشاره به اینکه ویزیت رایگان و خدمات پرستاری رایگان هم نوعی وقف محسوب می‌شود بیان کرد: این نوع وقف ملموس‌ترین نوع وقف است که شخصی از علم و توان خود رایگان به دیگران خدمات می‌دهد و شهرستان اسلامشهر این آمادگی را دارد که فضایی در محل امامزاده عقیل(ع) برای استقرار پزشکانی که خدمات رایگان به بیماران و زائران امامزاده عقیل(ع) ارائه می‌دهند در اختیارشان قرار دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و تمکن مالی اندک خانواده‌ها و جوانان موقوفاتی با نیات ازدواج آسان در کشور مبرم و ضروری است.

ارژنگی در پایان خاطرنشان کرد: در هفته وقف به منظور تجلیل و قدردانی از واقفان، هیئت امنا، خادمین و متولیان امامزادگان همایش «یاوران وقف» در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع پاک‌سازی محیط‌زیست و جمع‌آوری زباله در شهرستان گناوه به جهت مسافر پذیری و فضای محدود برای انباشت همیشه قابل‌توجه بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: این شهرستان با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری و تجاری، دریایی بسیار زیبا دارد که این نعمت خدادادی نقش مهمی در جذب گردشگران به این شهر دارد.

وی ادامه داد: وجود سواحل دور از آلودگی و زباله موضوع مهمی است که از جمله عوامل تعیین‌کننده در بقای ساحل و زیبایی دریا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: همایش پاک‌سازی ساحل گناوه از زباله‌های خشک در سومین روز از هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و سلامت زمین» و با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، اداره محیط‌زیست شهرستان، شهرداری و سازمان‌های مردمی دوستدار محیط‌زیست برگزار شد.

حیدری با تأکید بر اینکه برای توجه به سلامت زمین نباید فقط به مناسبت‌های ملی و جهانی بسنده کنیم افزود: برگزاری این مراسم در هفته سلامت و فرهنگ‌سازی در این زمینه مؤید توجه خاص متولیان سلامت شهرستان به محیط‌زیست در راستای سلامت بیش‌ازپیش شهروندان است.

کد خبر 6087731

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود