Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@17:08:12 GMT

صادرات نفت ایران صفر نشده است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۸۲۲۲

«امیرحسین تبیانیان» : بطورکلی از ابزارهای مختلفی برای فروش نفت خام حتی در شرایط تحریم فعلی در حال استفاده است.

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی گفت: صادرات نفت خام کشور در شرایط حاضرمتوقف نبوده بلکه از مسیرهای مختلف در حال انجام است.وی همچنین اظهارداشت: بازاریابی و فروش نفت خام از طریق بورس انرژی ایران از جمله روش های که از سال 1397 در کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی گفت: در حال حاضر هم نفت خام و هم مشتقات نفتی مثل بنزین و گازوئیل در رینگ صادراتی بورس عرضه می شود.
وی در ادامه افزود: فروش نفت ایران در بورس انرژی تنها مسیر فروش نیست بلکه یکی از مسیرهای بازاریابی و عرضه در کنار سایر روش هاست.
تبیانیان تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران مانند گذشته بطور مستقیم نفت کشور را روی ریل صادرات قرار می دهد.
وی به رادیو اقتصاد گفت: قیمت ها در روش های مختلف فروش ثبت و در حال حاضر نفت ایران با یک قیمت مشخصی بازاریابی و صادر می شود.
نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی افزود: اصل وظیفه شرکت ملی نفت اینکه نفت (ثروت ملی) را به بهترین قیمت بازار یابی و به فروش برساند حتی یک سنت ارزان فروشی یا کم فروشی این ثروت ملی به نوعی ضرر به منافع مردم و کشور است.
وی با اشاره به اینکه نفت خام ایران به تناسب مقاصد مختلف قیمت های مختلفی دارد، اظهارداشت: این قیمت ها برای نفت خام ایران ثبت و همان مبنای برای قیمت گذاری حتی در داخل بورس انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.
تبیانیان تصریح کرد: هم اکنون جذابیت قیمتی در بورس انرژی نسبت به سایر مسیرها به دلائل مختلف بیشتر است چون همه به دنبال این هستندکه بورس انرژی یک مسیر جدیدی باشد و رشد و نمو پیدا کند.
وی گفت: تاکنون تقاضای در بورس انرژی با هر قیمت و شرایطی وجود نداشته که منجر به معامله نشده باشد بلکه تمامی تقاضاها به هر نحوی منجر به معامله شده است.
نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی افزود: بطورکلی از سال 97 تاکنون در مجموع 34 مرتبه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی عرضه شده است.
وی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: حجم عرضه نیز در هر بار متفاوت و طبق معمول بین یک تا دو میلیون بشکه بوده است.
تبیانیان تصریح کرد: تاکنون هم نفت خام سبک و هم نفت خام سنگین طی عرضه های مختلف در بورس انرژی فروخته شده است.
برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 19 به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «سید وحید موسوی، حمیدرضا کجوری، مهدی شیار و مطهره مهرابی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000G3I برچسب ها: صادرات ، نفت ، ایران

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صادرات نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جم رکورد فروش را شکست

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در این مطلب قصد داریم تا گزارش فروش ماهانه گروه پلیمری که شامل ۱۴ نماد می‌باشد را مورد بررسی قرار دهیم. نکته حائز اهمیت این گروه این بود که سرانجام ترمز رشد فروش غنوش در فروردین ماه کشیده شد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Izx

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • جم رکورد فروش را شکست
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا