Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@11:07:29 GMT

۶۰ درصد اراضی ملایر موقوفه است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۸۶۰۴

۶۰ درصد اراضی ملایر موقوفه است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، پژمان جعفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه تجهیز، نوسازی و هتلینگ بخش ۲۵ تختخوابی بیمارستان امام حسین (ع) یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دربرداشته است، به اعزام ۱۱۲ نفر به کربلای معلی با صرف ۲۴۰ میلیون تومان از محل نیات واقفین و پرداخت کمک هزینه درمانی به ۷۰۰ نفر بیمار نیازمند به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بخش کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند و توزیع لوازم التحریر بین ۶۰۰۰ نفر، از محل نیات واقفین ۹۶۰ میلیون تومان هزینه کردیم، ادامه داد: مبلغ هزینه شده در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی شامل حفظ، روخوانی و روانخوانی قرآن ۷۵ میلیون تومان بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در راستای عمران و آبادانی امامزادگان شهرستان ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: همچنین با صرف ۷۷۰ میلیون تومان، ۷۵ هزار نفر نیازمند و مستمند اطعام دهی شده و طبق نیات واقفین مراسم روضه خوانی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث حمایت از ایستگاه‌های صلواتی ۲۶۰ میلیون تومان هزینه کرد داشته ایم، یادآور شد: طی یک سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان صرف حفظ و نگهداری پارک بانوان و مقبره مرحوم سیف الدوله، بزرگترین واقف ملایر شده است همچنین با صرف ۴۰ میلیون تومان روشنایی ۴۰ بقعه متبرکه شهرستان تجهیز و تأمین شد و در طول سال بیش از ۳۰ هزار نفر از نیازمندان شهرستان در شب‌های جمعه و سایر ایام مناسبتی، چون ماه‌های رمضان، محرم و صفر از محل موقوفات اطعام دهی می‌شوند.

جعفری با اشاره به موقوفه بودن بیش از ۶۳ درصد از اراضی شهرستان، اظهار کرد: بیشترین موقوفات ملایر مربوط به شادروان سیف‌الدوله در بخش درمانی، فرهنگی، علمی و روضه خوانی است.

وی با اشاره به اینکه ملایر با دارا بودن بیش از ۱۶۰ موقوفه، در سطح کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، موقوفات سیف‌الدوله و شیخ الملوک فخرالحاجیه را از مهمترین موقوفات درآمدزا در ملایر معرفی کرد و ادامه داد: امسال دو وقف در این شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف ملایر با بیان اینکه مشاوره لازم را برای ثبت موقوفات جدید به واقفان ارائه می‌دهیم، گفت: در حال حاضر در زمینه‌های درمان بیماران صعب العلاج، ازدواج و مسکن جوانان، امور فرهنگی، قرآنی و پیشرفت علمی و فناوری، نیازمند وقف‌های جدید در سطح شهرستان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نیت‌های مهم واقف بزرگ ملایر اطعام‌دهی بوده است، بیان کرد: در راستای کمک به سایر مدارس شهرستان که موقوفه نیستند، مجوز کمک به این مدارس را گرفته ایم و مرمت و تجهیز مدارس حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها را تا حد توان انجام می‌دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال برای تجهیز دبیرستان سیف الدوله ۲۸۰ میلیون تومان در زمینه نماکاری و پنجره‌های آن هزینه می‌شود، به برپایی شش موکب به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین در سطح شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: این موکب‌ها فعالیت خود را از ۱۵ مهرماه آغاز کردند.

جعفری بیان کرد: به منظور کمک به موکب‌های شهرستان، ۱۳۵ میلیون تومان برای خرید برنج، گوشت، روغن، حبوبات، رب، پیاز و ... هزینه شده است همچنین در زمینه سایر تجهیزات شامل نصب بنر و داربست مساعدت کردیم.

وی با بیان اینکه عمده این کمک‌ها به موکب فاطمه الزهرا (س) بوده است، اضافه کرد: موکب‌های روستا‌های توچغاز، آورزمان، حسین‌آباد و امامزاده عبدالله (ع) ملایر، خدمات دهی خوبی به مسافران و زائران اربعین داشتند.

انتهای پیام/ د 

پرداخت کمک هزینه درمانی به ۷۰۰ بیمار نیازمند در ملایر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟

حمزه شکیب با نقد «فرمول قدیمی ملاک عمل دولت برای افزایش سالانه دستمزد و حق الزحمه مهندسان ناظر»، می‌گوید برای تعیین رقم حق الزحمه مهندسان ناظر در سال ۱۴۰۳، اگر مبنای محاسبه «رشد هزینه‌های ساخت‌وساز» باشد، این رقم ۱۰۰‌ درصد باید افزایش پیدا کند، اما تعرفه‌ای که سالانه برای این منظور ملاک عمل قرار می‌گیرد، ارقام خیلی کمتر را لحاظ می‌کند که برای مهندسان، چالش برانگیز است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: تعیین حق الزحمه مهندسان سازمان نظام مهندسی همواره با چالش مواجه می‌شود و تقریبا همه‌ساله این دغدغه در بین جامعه مهندسان وجود دارد که به این موضوع برمی گردد که یک مقررات ملی ساختمان داریم.

شکیب افزود: مبحث دوم روشی را برای تعیین تعرفه مطرح کرده است که این بنیان به ۱۸ سال قبل بازمی‌گردد که از آن زمان تاکنون بازنگری درآن انجام نشده است. آن تعرفه هیچ تطبیقی با هزینه ساخت واقعی ندارد و به همین دلیل از سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده ایم این موضوع به روزرسانی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفته است، سال گذشته به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم یک شورای تعیین شکل بگیرد که تیرماه سال گذشته انجام شد، اما به علت عدم تشکیل جلسات در وزارت راه و شهرسازی هیچ نوع خروجی در این خصوص نداشته‌ایم؛ لذا این چالش همچنان لاینحل مانده است. قطعا نمی‌توانیم از روش مبحث ۲ مقررات ملی ساختمان برای تعیین حق الزحمه مهندسان استفاده کنیم.

شکیب اظهار داشت: ما انتظار داریم تعرفه مهندسان نیز به اندازه سازمان نظام پزشکی به میزان ۴۰ درصد باشد یا اینکه برابر با افزایش حقوق کارگران به میزان ۳۵‌ درصد باشد. البته اگر بر مبنای هزینه ساخت باشد قاعدتا باید ۱۰۰‌ درصد افزایش پیدا کند. اما به لحاظ شرایطی که در کشور وجود دارد توقع جامعه مهندسی آن است که به اندازه نظام پزشکی یا معادل رشد حقوق کارگران باشد.

دیگر خبرها

  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک