Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور، طرح صلح «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان را لیست آرزوهای وی خواند و گفت: این طرح یک برنامه صلح نیست.

عبدالله در گفتگو با طلوع نیوز افزوده است که هیچ مشورتی در داخل و خارج از دولت با سیاسیون افغانستان درباره ایجاد این طرح نشده و این طرح بیشتر یک توضیحات و آرزوهاست که لیست شده است نه یک طرح جامع.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان طرحی هفت ماده ای برای صلح با طالبان ارائه کرده است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در این خصوص بیان داشت: وقتی یک سیاستمدار برای صلح قدم می گذارد در اولین نقطه باید به صلح و عزم و اراده سیاسی باور داشته داشته باشد و سپس در قبال عزم و اراده سیاسی طرح لازم است.

عبدالله اضافه کرد: «باور به صلح، باور به اینکه مردم افغانستان این را ضرورت اساسی خود می‌دانند نقطه آغاز است؛ بعد از آن سایر مسائل می آید. در رابطه با آنچه که تحت نام طرح صلح عنوان شده قضاوت را به مردم می گذاریم. از همان ابتدا، از اولین لازمه این کار گفتگو در سطح حکومت و سیاسیون است و می‌بینیم که یک کمبود و نقصان وجود دارد.»

به گفته وی، نباید موضوع صلح را معطل انتخابات گذاشت و باید این دو پروسه همزمان با هم به پیش برده شوند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: موضوع صلح یک مسله ای است که مردم افغانستان به آن نیاز دارند و انتخابات هم یک واقعیتی است که صورت گرفته و یک لحظه هم نباید از تامین شفافیت انتخابات و شفاف بودن پروسه و نتایج پاک آرا و تعیین سرنوشت غفلت شود. اما در این میان از هر لحظه ای که ما را برای رسیدن به صلح کمک می کند باید استفاده شود. من به این باور نیستم که صلح به پس از انتخابات واگذار شود.»

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالله عبدالله اشرف غنی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید