Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنچه موجب شهرت هیات متوسلین به حضرت زهرا(س) و حسینیه حضرت قمر بنی هاشم(ع) شده ارائه خدمات اجتماعی گسترده به آحاد مردم به ویژه نیازمندان و ایتام جنوب تهران است. طوری‌که ماهانه ۱۳۰ خانواده از کمک‌های نقدی و غیرنقدی آن بهره‌مند می‌شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: هیات مذهبی را تشکل دینی با ماهیت مردمی و فارغ از وابستگی به حاکمیت دینی معرفی کرده اند که ریشه در سوگواری اهل بیت (ع) برای حضرت سیدالشهداء(ع) دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همین تعریف نشان می دهد چرا هیات مذهبی با وجود مانع تراشی های دشمنان قرآن و چهارده معصوم (ع) همچنان به راه خود در جاده تاریخ ادامه داده اند و هیچ دستی نتوانسته آن را از حرکت بازدارد. و درست به همین دلیل است که در مستضعف ترین نقاط کشور پهناورمان نیز که قدم می گذاریم رد پای هیات و هیات ها همچون مسجد و مسجدی ها دیده می شود.

 

هیات «حضرت قمر بنی هاشم (ع)» واقع در منطقه شهرزاد از جنوبی ترین مناطق تهران ازجمله این هیات های مذهبی است که در ادامه این گزارش به شرح سرگذشت آن پرداخته ایم.

 

هیات «متوسلین به حضرت زهرا (س)» سابقه چند دهه فعالیت در حوزه عرض ارادت به اهل بیت (ع) دارد و جلسات آن به صورت سیار در منازل اعضای هیات امنای آن و گاهی در برخی از حسینیه ها و مساجد شهر تهران برگزار می شد. این روند ادامه داشت تا اینکه اسدالله اسماعیلی، از رزمندگان دوره دفاع مقدس و از خیران نام آشنای جنوب تهران تصمیم گرفت یکی از ساختمان های تحت تملک خود را وقف هیات متوسلین به حضرت زهرا (س) کند و این کار در سال 1381 انجام گرفت.

 

این هیات از بدو تاسیس تا کانون که فعالیت های آن در حسینیه حضرت قمر بنی هاشم (ع) متمرکز شده است در مناسبت های دینی مذهبی، مجالس روضه و سوگواری یا مولودی و سرور را برگزار می کند تا محفلی برای تعظیم شعائر اهل بیت (ع) و عرض ارادت به پیامبر اسلام(ص) و خاندان عظیم الشان ایشان باشد.

 

اما آنچه موجب شهرت هیات متوسلین به حضرت زهرا (س) و حسینیه حضرت قمر بنی هاشم (ع) شده است ارائه خدمات اجتماعی گسترده آن به آحاد مردم به ویژه نیازمندان و ایتام جنوب تهران است به طوری که اکنون به صورت ماهیانه به 130 خانواده کمک های نقدی و غیرنقدی توسط این هیات و خیران آن ارائه می شود، از پوشاک و ارزاق گرفته تا تهیه جهیزیه و سرپناه برای نیازمندان آبرومند.

 

«رضا معصومی»، عضو هیات امنای حسینیه حضرت قمر بنی هاشم (ع) درباره فعالیت های این حسینیه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: حاج اسدالله اسماعیلی بانی تاسیس این حسینیه شد و فرزندان ایشان، حاج ابوالفضل و حاج محمد اسماعیلی، راه پدر را ادامه دادند که:

 

پسر کو ندارد نشان از پدر                  تو بیگانه خوانش نخوانش پسر

 

وی تاکید کرد: نظر مراجع معظم تقلید این است که فعالیت هیات های مذهبی و مساجد نباید مزاحمتی برای دیگران ایجاد کند به همین دلیل هیچ گاه صدای بلندگوی این حسینیه مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نمی کند. در واقع ما معتقدیم بستن کوچه ها و خیابان ها یا پخش صدای مجالس عزاداری در بیرون از فضای حسینه ها و مساجد، راهکار درستی برای جذب مردم نیست.

 

«ناصر کرمی»، عضو دیگر این حسینیه گفت: رویکرد ما در طراحی و اجرای برنامه های مختلف، جذب حداکثری نسل جوان است و به همین دلیل عمدتا از سخنرانان و مداحان خوش قریحه و جوان در مناسبت های مذهبی استفاده می کنیم.

 

جلسات تفسیر قرآن و درس اخلاق نیز هر هفته و معمولاً دوشنبه ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه حضرت قمر بنی هاشم (ع) برگزار می شود که همچون جلسات مساجد با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده است.

 

یکی از نکات مهم در اجرای برنامه های این حسینیه و هیات متوسلین به حضرت زهرا (س)، کوتاهی زمان و سروقت بودن است به طوری که برنامه ها ولو با حضور یک نفر، راس ساعت اعلام شده آغاز می شود و پایان می یابد.

 

سخن آخر اینکه اهالی هیات متوسلین به حضرت زهرا (س) و حسینیه حضرت قمر بنی هاشم (ع) ضمن اینکه پایند به سنت ها و رسوم درست در برگزاری مجالس مذهبی هستند، فضا را برای جذب نسل جوان و اجرای بسیاری از برنامه ها توسط جوانان مهیا می کنند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: پدافند غیرعامل نماز جمعه ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی اردبیل امام جمعه راهپیمایی 13 آبان شیراز زائران پیاده حضرت رضا ع استقبال از زائران پیاده امام رضا ع هیئت حضرت زهرا س حسینیه قمر بنی هاشم سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد

ظاهر وطن‌خواه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۳۰۰ پرس غذای گرم به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) به همت مرکز نیکوکاری نسیم مهربان شهرستان پارس‌آباد در بین مددجویان تحت حمایت و نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری شهرستان پارس آباد به صورت مستمر در این شهرستان فعالیت می کنند که در مناسبت‌های مختلف در رفع نیازهای مددجویان اقدامات ارزنده‌ای را به انجام می‌رساند.

وطن‌خواه بیان کرد: با مشارکت مراکز نیکوکاری توانسته‌ایم بخش قابل توجهی از نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت را برطرف کنیم.

کد خبر 6097599

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • معلم‌های سیروان و سرمشق دستگیری از نیازمندان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان