Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری مابین این وزارت خانه و وزارت برق سوریه که صبح امروز در وزارت نیرو برگزار شد گفت: بسیار خوشحالیم از این که آقای خربوطلی وزیر برق سوریه  توانست دعوت ما را  بپذیرد.

او ادامه داد: همانگونه که در دیدار روز پنجشنبه صورت گرفت توانستیم یک چارچوب همکاری در زمینه برق میان ۲ کشور ایران و جمهوری عربی سوریه بر قرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان اضافه کرد: نقطه شروع این فصل از همکاری‌های ۲ طرفه، تشکیل یک کارگروه مشترک بین وزارتخانه‌های نیرو و برق ایران و سوریه است تا برنامه‌ای ۲ تا سه ساله برای اجرای طرح‌های مورد نیاز در این بخش تدوین شود و مطابق زمان‌بندی اعلام شده پروژه‌های مشخص شده در دستور کار قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: ایران هاب انرژی در منطقه خواهد شد/ تدوین برنامه سه ساله با وزارت نیرو عراق

وزیر نیرو گفت: این همکاری در زمینه برق که میان ایران و سوریه صورت گرفته بخش های مختلف صنعت برق سوریه شامل احداث نیروگاه ها، خطوط انتقال و توزیع، کاهش تلفات برق در شبکه های توزیع و احداث نیروگاه های تجدید پذیر در این کشور از همه مهم تر بحث آموزش و توسعه ظرفیت‌های انسانی و مدیریتی را در بر می گیرد.

اردکانیان تاکید کرد: پس از این مرحله در خصوص ارتباط سه جانبه شبکه برق ایران، عراق و سوریه برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت تا با استفاده از امکانات موجود در منطقه به گونه‌ای عمل کنیم که هیچ شهروندی از دسترسی به برق محروم نباشد.

او ادامه داد: امیدوار هستیم که این تفاهم نامه که امروز امضا می شود هر چه زودتر مراحل اجرایی را در پیش بگیرد و هماهنگونه که حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه در همه ابعاد از جمله بازسازی و توسعه این کشور مهم است با توجه به نقش توسعه برق به عنوان زیر ساخت بتوانیم عمل کنیم.

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزرات نیرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز جمعه ایده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین رد کرد.

به گزارش ایسنا، اوایل این هفته، ماکرون در مصاحبه‌ای با اکونومیست گفت که در صورت درخواست کی‌یف، امکان اعزام نیرو به اوکراین را رد نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی رویکرد فرانسه در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین را درک کرده و با آن موافقت کرده‌اند.

در همین حال کامرون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: من سربازان ناتو را در کشور [اوکراین] نخواهم داشت، زیرا فکر می‌کنم این می‌تواند تشدید خطرناکی در وخامت اوضاع باشد.

این دیپلمات ارشد افزود که فکر نمی‌کند درست باشد که «سربازان ناتو سربازان روسی را بکشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد