Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: دولت در حوزه اشتغال طرح‌هایی را با مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دست اجرا دارد تا فعالان در این بخش بتوانند با پشتوانه قوی ضمن استمرار فعالیت خود، زمینه رشد اشتغالزایی را در کشور فراهم سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یکی از این طرح‌ها را کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی اعلام و خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این طرح دوره آموزشی خود را تحت عنوان کارورزی به مدت ۳ ماه در واحد‌هایی که درخواست نیروی کار از طریق سامانه کارورزی به ثبت رساندند می‌گذرانند و حقوق آن‌ها در مدت کارورزی، توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: کارفرمایانی هم که پس از پایان دوره آموزشی این افراد را بکارگیرند، از مزایای معافیت حق بیمه به مدت ۲۱ ماه بهره مند می‌شوند که با احتساب دوره کارورزی و معافیت بیمه کارفرمایی مجموعا دو سال لحاظ می‌شود.

جهاندیده افزود: مطابق آخرین دستورالعمل اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، سقف سنی در اجرای این طرح حداکثر ۳۵ سال تعیین شد تا هر فارغ‌التحصیل دانشگاهی بتواند به راحتی جذب بازار کار شود.

او مهارت آموزی در محیط کسب و کار واقعی را دیگر طرح حمایتی دولت برای کارآفرینان و تولیدکنندگان بر شمرد و گفت: در این طرح نیز مشوق‌هایی برای افراد بیکار و کارآفرینان و صاحبان مشاغل در نظر گرفته شده است تا با هماهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای از آموزش و مهارت در رشته‌های مرتبط استفاده کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: صاحبان مشاغل، اصناف و تولیدکنندگان و کارآفرینان استان می‌توانند با به کارگیری افراد در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کسب و کار واقعی به مدت یک سال از مزایای عدم شمول قانون کار و تامین اجتماعی برای مهارت آموزان استفاده کنند.

جهاندیده همچنین تاکید کرد: طرح‌های دیگری نظیر یارانه دستمزد هم در استان در حال اجراست که می‌تواند منشا خدمات خوبی در حوزه اشتغال و کارآفرینی هم برای کارآفرینان و هم برای افراد جویای کار در سیستان و بلوچستان باشد.

انتهای پیام/گ

بهره‌مندی کارفرمایان و تولیدکنندگان از طرح‌های حمایتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت تعاون و کار اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرکل شیلات استان گفت: تعاونی‌ها یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است و با توجه به مزیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش شیلات، احیای تعاونی‌های صید و صیادی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در منطقه شود.
خلیل احمد سلامی افزود:  برای تحقق شعار سال باید از توانمندی مردم به ویژه بخش تعاون استفاده کرد، چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد:  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت وظایفی که عهده دار است و خدمات گسترده‌ای که به مردم می‌دهد، نقش مهم و محوری در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارد.
سلامی گفت: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برای کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بدنبال توسعه و اشتغال‌زایی باشند، پای کار هستند و از آنها حمایت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر