Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: افزایش حضور مردم برای اهدای خون در ایام اربعین حسینی بهترین کمک برای جبران کمبودهای ذخائر خونی است و امسال هم به مانند سالهای قبل در روزهای ۵ تا ۷ آبان مراجعه مردم برای اهدای خون بسیار خوب و قابل توجه بود.

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست:چندی قبل حمید رضا اسلامی ، مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد که ذخایر خونی استان در وضعیت هشدار قرارگرفته و از تداوم این وضعیت ابراز نگرانی کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از مردم خواست تا با حضور در پایگاه های اهدای خون در ایام ماه محرم و نذر خون حسینی ، جهت اهدای خون اقدام نمایند.

در همین زمینه و بعد از اتمام ایام اربعین ،  مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی به قدس آنلاین گفت: مراجعه همه ساله مردم برای اهدای خون در ایام اربعین حسینی بهترین کمک برای جبران کمبود ذخائر خونی است و امسال هم مانند سالهای قبل  ۵ تا ۷ آبان مراجعه مردم بسیار خوب و قابل توجه بود تا جایی که تعداد مراجعه کنندگان در روز ۲۸ صفر یعنی ۵ آبان ماه ۷۸۵ نفر بودکه نسبت به سال گذشته که ۷۷۶ بود یک درصد افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: در ۶ آبان ماه ۶۵۸ نفر مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون داشتیم و در ۷ آبان  ۳۷۳ نفر مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته که ۳۵۴ نفر بودند ۵ درصد افزایش داشت و جمعا در این سه روز ۱۰۸۱۶ نفر مراجعه کننده به پایگاه انتقال خون داشتیم که نسبت به سال گذشته به طور متوسط سه درصد افزایش ثبت شد.

اسلامی افزود: در اینجا باید اعلام کنم که خوشبختانه این تعداد مراجعه کننده توانست اندکی وضعیت خونی استان را از آن حالت قرمز که در ذخائر خونی داشتیم َ، خارج کند و مردم با تاسی به ائمه اطهار (ع) شرکت بسیار خوبی در این فراخوان عمومی و این نیکوکاری خونی داشتند و به این ترتیب فعلا وضعیت بهتری داریم ، ولی حجم بالای عملهای جراحی نیاز به خون را همیشگی کرده ، چرا که خون هیچ جانشینی ندارد و ما مجبوریم که اینگونه  فراخوان ها را هرچند وقت یکبار داشته باشیم .

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نذر خون حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از نوسازی و درجاسازی واحدهای فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستاهای تابعه بر اساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد و اظهار کرد: واحدهای فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحدهای واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستاهای خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود.

وی ادامه داد: مالکان با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحدهای فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر 6092110

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی