Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@00:21:45 GMT

تداوم بارش ها در استان های ساحلی خزر

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۹۹۳۷

‍‍‍‍‍‍

سازمان هواشناسی، از آغاز بارش باران همراه با رعد و برق، برای امروز بعدازظهر در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: همین شرایط، بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های شدید موقتی را در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌های جنوبی آذربایجان شرقی مهیا می‌کند و کاهش دما نیز در این مناطق رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم تا پس فردا این کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل رخ دهد که می‌تواند منجر به خسارت به محصولات کشاورزی شود ضمن اینکه این بارش‌ها فردا گسترده‌تر می‌شود.    کارشناس هواشناسی افزود: بارش‌ها بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور از جمله مناطقی از کردستان و آذربایجان غربی و در شمال شرق کشور، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر می‌گیرد. برای روز دوشنبه هم به شکل پراکنده می‌تواند دامنه‌های جنوبی البرز از جمله استان‌های البرز، تهران و سمنان را در مناطق مرتفع تحت تاثیر قرار دهد.   وی ادامه داد: با توجه به کاهش دما، بارش در مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود و می‌تواند در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان منجر به آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها شود و در مناطق کوهستانی نیز مه آلود بودن محور‌ها را پیش رو دارد   او گفت: در ساعات بعد از ظهر وقوع رگبار و رعد و برق در استان هرمزگان و جنوب سیستان دور از انتظار نیست.   کارشناس هواشناسی افزود: در نیمه دوم هفته جاری در اکثر نقاط کشور جوی آرام پیش رو خواهیم داشت.   وی درباره گرم‌ترین و سردترین مراکز استان کشور نیز گفت: شهرکرد با چهار و بندرعباس با ۳۲ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استان در کشور هستند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هواشناسی کاهش دما شمال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، در پی فعالیت این سامانه بارش‌زا، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در مناطق شمال، جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه وجود دارد.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است که هم استانی‌ها از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.
هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!