Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@21:06:19 GMT

شاگرد، طلافروش خسیس را نقره داغ کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۰۱۸۲

شاگرد، طلافروش خسیس را نقره داغ کرد

ایران نوشت: چند روز قبل مرد میانسالی هراسان با پلیس تماس گرفت و از آدم‌ربایی و سرقت طلاهایش خبر داد. او گفت: من در بازار مغازه طلافروشی دارم. امروز صبح بعد از خرید 10 کیلو شمش در راه بازگشت به مغازه‌ام بودم که دو مرد با ظاهری آراسته در حالی که خودشان را مأمور پلیس معرفی می‌کردند راهم را سد کرده و مدعی شدند گزارشی درباره قاچاق طلا علیه من برایشان ارسال شده است سپس شروع به بازرسی بدنی من کردند و وقتی شمش‌های طلا را دیدند از من خواستند که سوار خودروشان به اداره پلیس بروم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هم سوار شدم اما دقایقی بعد متوجه شدم آنها بی‌هدف در شهر می‌گردند و بعد از ساعتی نیز وارد جاده خاوران شدند. به رفتارشان شک کردم و گفتم باید به خانواده‌ام خبر دهم. مردان ناشناس با درخواستم موافقت کردند و در حالی که خودرو را نگه داشتند تلفن همراهم را دادند تا تماس بگیرم. من از ماشین پیاده شدم و می‌خواستم کیفم را هم بردارم که اجازه ندادند و در یک چشم به هم زدن راننده پایش را روی گاز گذاشت وفرار کردند. خواستم شماره پلاک خودروشان را بردارم که متوجه شدم آن را مخدوش کرده‌اند. آنجا بود که متوجه شدم آنها سارق بودند نه مأمور پلیس.

سرنخ پلیس

با شکایت مرد میانسال، بلافاصله پرونده‌ای در شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران تشکیل وبه دستور بازپرس سهرابی تحقیقات برای رسیدگی به این پرونده آغاز شد. در ادامه تحقیقات صاحب طلافروشی نخستین سرنخ را در اختیار مأموران قرار داد. او گفت: شاگردم چند روزی است که رفتارش تغییر کرده است و خیلی کم به مغازه می‌آید لباس‌های گران قیمت می‌پوشد دیروز هم به من گفت تا آخر ماه بیشتر پیش من کار نمی‌کند. این درحالی است که او وضع مالی خوبی نداشت و همیشه از اینکه من اخراجش کنم می‌ترسید.

دستگیری شاگرد مغازه

با سرنخی که مرد طلافروش در اختیار تیم تحقیق قرار داد، کارآگاهان شاگرد او را زیر نظر گرفته و در بررسی‌ها مشخص شد که چند روز بعد از سرقت پول زیادی به حساب او واریز شده است. با این احتمال که وی در سرقت شمش‌ها نقش داشته باشد از سوی پلیس بازداشت شد. امیر – شاگرد طلافروشی- ابتدا منکر دخالت در سرقت شد اما طولی نکشید که به سرقت اعتراف کرد و همدستانش را لو داد.

چرا به صاحبکارت خیانت کردی؟

او آدم خسیسی بود با اینکه سال‌ها برایش صادقانه کار کردم حاضر نبود حقوقم را زیاد کند. من هم چون وضع مالی خوبی نداشتم و خرج و مخارج زندگی سنگین بود می‌ترسیدم اگر اعتراض کنم اخراج شوم و بیکار بمانم. اما کینه او را به دل گرفته بودم.

نقشه سرقت چطور به ذهنت رسید؟

روزی برای یکی از دوستان قدیمی‌ام درد دل می‌کردم که او پیشنهاد سرقت را مطرح کرد به من گفت با این کار هم از صاحب طلافروشی انتقام بگیرم و هم اینکه پولی برای خودم دست و پا کنم. من هم قبول کردم و او موضوع را به دو نفر دیگر از دوستانش گفت و روزی که مرد طلافروش برای خرید شمش‌ها رفته بود را به آنها گفتم و سرقت انجام شد.

شمش‌ها را چه کردید؟

تعداد زیادی از شمش‌ها را حدود 4 و نیم میلیارد تومان فروختیم و پولش را بین چهار نفرمان تقسیم کردیم من با پولش ماشین و موتور و لباس خریدم البته مقداری از شمش‌ها هم هست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سرهنگ عباس عرب در تشریح جزئیات این خبر گفت : به دنبال اعلام چند فقره سرقت در یکی از بیمارستان های شهر سمنان رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری 13 گلستان قرار گرفت و آنها با توجه به اظهارات شکات و مستندات موجود تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی و استفاده از شیوه های هوشمند و نوین کشف جرم توانستند هویت سارق را شناسایی کنند، افزود: سارق که یکی از کارکنان خدماتی بیمارستان بود که با هماهنگی لازم با مرجع قضایی و حراست بیمارستان هنگام حضور در شیفت کاری دستگیر شد .

سرهنگ عرب با بیان اینکه سارق با سرقت کارت های بانکی بیماران و کادر درمان بیمارستان مقادیری پول را از حساب آنها به حساب چند خرده فروش مواد مخدر در سطح شهر انتقال داده بود ، تصریح کرد : در بازرسی پلیس از منزل متهم تعداد زیادی کارت بانکی و مدارک هویتی کشف و ضبط شد .

به گزارش خبرگزاری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان سمنان با اشاره به اینکه تحقیقات برای وقوع سرقت های احتمالی دیگر توسط این متهم همچنان ادامه دارد خاطر نشان کرد: دستگیری این متهم رضایت و خرسندی رئیس و کادر درمانی آن بیمارستان از عملکرد پلیس را بدنبال داشت.

دیگر خبرها

  • سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت‌های اشنویه دستگیر شدند
  • سرقت ۳ میلیاردی یک زن از مغازه همسایه
  • پرتاب گاز اشک‌آور به سمت پلیس از سوی ۲ دزد در شهرک غرب
  • بازداشت باند دختران نامرئی بعد از سرقت از مرد جوان!
  • پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • سرقت از منازل در پوشش خانواده
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد