Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@17:59:39 GMT

حزب‌الله به اسرائیل هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۰۲۶۱

به گزارش فارس، گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» لبنان نزدیک به حزب‌الله ویدئویی کوتاه برای هشدار به رژیم صهیونیستی و تجاوز پهپادی آن منتشر کرد.

در این ویدئوی کوتاه برخی سلاح‌های مقاومت و عملیات‌های آن نشان داده می‌شود و نصرالله در آن می‌گوید: ما با پهپادهای اسرائیلی در آسمان لبنان مقابله خواهیم کرد؛ زمانی که این پهپادها وارد لبنان شوند برای ساقط کردن آنها وارد عمل می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویدئو زیرنویس «عبری» دارد و با کلمه «بالمرصاد» (در کمین) به پایان می‌رسد.

شبکه «المیادین» نوشت، رسانه‌های دشمن صهیونیستی این ویدئو را «پیامی واضح به اسرائیل می‌دانند مبنی بر اینکه پهپادهایش به هدف تبدیل شده‌اند همانگونه که حزب‌الله وعده داده است».

«کارمیلا مناشیه» تحلیلگر اسرائیلی در این زمینه اعلام کرد: همانگونه که شنیدیم نصرالله تهدید کرد و تهدیداتش را عملی کرد؛ ارتش اسرائیل در حال حاضر بر اساس یک سیستم متعادل‌تر و مهار دقیق‌تر از گذشته کار می‌کند.

این تحلیلگر ادامه داد، وضع در شمال (مرز لبنان با فلسطین اشغالی) هر لحظه قابل انفجار است و تیراندازی به سمت پهپاد اسرائیلی در «النبطیه» برای اولین بار تیراندازی از لبنان به سمت یک پهپاد صهیونیستی را عینیت بخشید.

پس از اینکه یک پهپاد صهیونیستی پنجشنبه هفته گذشته وارد حریم هوایی لبنان شد حزب‌الله به سمت این پهپاد تیراندازی و آن را مجبور کرد حریم هوایی لبنان را ترک کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات

روزنامه الاخبار لبنان امروز-چهارشنبه- متن پیشنهاد رژیم صهیونیستی به جنبش حماس برای تبادل اسرا و آتش‌بس را منتشر کرد.

 طبق گزارش الاخبار لبنان این پیشنهاد شامل اصول اساسی برای توافق بین طرف اسرائیلی و فلسطینی و بازگشت آرامش پایدار است. این توافق چارچوبی با هدف آزادی تمام اسرای صهیونیست در نوار غزه چه غیرنظامیان و چه سربازانی که مرده یا زنده هستند و برقراری آرامش پایدار در نوار غزه است.

این توافق شامل سه مرحله به شرح زیر است:

مرحله اول (۴۰ روز با امکان تمدید آتش‌بس):

■ توقف موقت عملیات نظامی متقابل بین ۲ طرف و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی به سمت شرق و دور از مناطق پرجمعیت به منطقه‌ای نزدیک به مرزها در همه مناطق نوار غزه (به جز دره غزه).

■ توقف پروازهای نظامی و شناسایی در نوار غزه به مدت هشت ساعت در روز و به مدت ۱۰ ساعت در روزهای آزادی بازداشت شدگان و اسرا.

■ بازگشت غیرنظامیان آواره به مناطق سکونت خود:

■ در روز هفتم (پس از آزادی همه زنان)، نیروهای اسرائیلی از خیابان الرشید به سمت شرق در امتداد خیابان صلاح الدین عقب نشینی می‌کنند، به نحوی که این کار شرایط را برای ورود کمک‌های بشردوستانه و آغاز بازگشت غیرنظامیان آواره غیرمسلح به مناطق زندگی‌شان و حرکت آزادانه غیرنظامیان در تمام مناطق نوار غزه تسهیل می‌کند.

■ در روز بیست و دوم (پس از آزادی دو سوم بازداشت شدگان)، نیروهای اسرائیلی از مرکز نوار غزه (به ویژه محور نتزاریم و محور میدان کویت) در شرق جاده صلاح الدین به منطقه‌ای نزدیک به مرز عقب نشینی می‌کنند و این مساله به غیرنظامیان آواره اجازه بازگشت به محل زندگی خود در شمال نوار غزه را می‌دهد.

■ تسهیل ورود مقادیر فشرده و مناسب کمک‌های بشردوستانه، مواد امدادی و سوخت (۵۰۰ کامیون، از جمله ۵۰ کامیون سوخت، از جمله ۲۵۰ کامیون برای شمال غزه) که شامل سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی نیروگاه برق و تجارت و تجهیزات مورد نیاز برای آواربرداری و بازسازی و راه اندازی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و نانوایی‌ها در هر منطقه‌ای از نوار غزه است و این امر در تمام مراحل توافق ادامه خواهد داشت.

مبادله زندانیان و اسرا بین ۲ طرف:

-حماس حداقل ۳۳ زندانی مرد و زن را آزاد می‌کند، تمامی بازماندگان اسرائیلی از جمله زنان (غیر نظامی و سرباز)، کودکان (زیر ۱۹ سال)، سالمندان (بالای ۵۰ سال) و بیماران و مجروحان.

-حماس تمامی زندانیان زنده اسرائیلی، از جمله زنان و کودکان غیرنظامی (زیر ۱۹ سال) را آزاد می‌کند. در مقابل، رژیم صهیونیستی به ازای هر زندانی اسرائیلی که آزاد می‌شود، ۲۰ کودک و زن را بر اساس لیست‌های ارائه شده توسط حماس بر اساس قدیمی‌ترین بازداشت‌شدگان آزاد می‌کند.

-حماس تمام اسرای زنده اسرائیلی اعم از افراد مسن (بالای ۵۰ سال)، بیماران و مجروحان را آزاد می‌کند. در مقابل، رژیم صهیونیستی ۲۰ زندانی مسن (بالای ۵۰ سال، بیماران و مجروحان) را آزاد می‌کند (بر این اساس که باقیمانده مدت محکومیت آنها از ۱۰ سال بیشتر نباشد).

-حماس تمام سربازان زن اسرائیلی را آزاد می‌کند. رژیم صهیونیستی ۴۰ زندانی را از زندان‌های خود به ازای هر سرباز زن اسرائیلی آزاد می‌کند.(۲۰ محکوم ابد و ۲۰ نفر که باقیمانده مدت محکومیت آنها از ۱۰ سال بیشتر نباشد.) همچنین این مساله همراه با حق رژیم صهیونیستی برای امتناع از آزادی برخی اسرا است.

- هر کدام از زندانیان محکوم به حبس ابد که قرار است آزاد شوند می‌توانند در غزه یا خارج از آن آزاد شوند.

برنامه تبادل زندانیان و اسرا بین ۲ طرف در مرحله اول:

حماس سه زندانی اسرائیلی را در روز اول توافق آزاد می‌کند و پس از آن حماس هر سه روز یک بار سه زندانی دیگر را آزاد می‌کند که از همه زنان (غیر نظامی و سرباز) شروع می‌شود. رژیم صهیونیستی تا روز سی و سوم، همان تعداد اسیران فلسطینی را که بر اساس فهرستی که مورد توافق قرار خواهد گرفت، آزاد می‌کند.

تا روز هفتم (حداکثر)، حماس فهرستی از تمامی بازداشت شدگان باقیمانده (علاوه بر ۳۳ نفر ذکر شده) از دسته‌های فوق الذکر را ارائه می‌کند، مشروط بر اینکه در سی و چهارمین روز، یعنی زمان توافق برای توقف عملیات نظامی، آزاد شوند. بسته به تعداد اسیران صهیونیست باقیمانده، توقف عملیات نظامی برای چند روز تمدید خواهد شد (یک روز اضافی در ازای هر اسیر اضافی که آزاد می‌شود.) در عوض، طرف اسرائیلی تعداد توافق شده اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را آزاد خواهد کرد.

عملیات تبادل به میزان تعهد مرتبط است، از جمله توقف عملیات تهاجمی، استقرار مجدد نیروها، بازگشت افراد آواره و ورود کمک‌های بشردوستانه، دستگیر نشدن اسرای آزاد شده فلسطینی بر اساس همان اتهاماتی که قبلا به خاطر آنها دستگیر شده بودند.

در مرحله اول (پس از آزادی نیمی از بازداشت شدگان) گفت‌وگوهای غیرمستقیم بین ۲ طرف در خصوص توافق بر سر مقدمات لازم برای بازگشت آرامش پایدار آغاز خواهد شد.

سازمان ملل متحد، آژانس‌های مربوطه آن و سایر سازمان‌های بین‌المللی کار خود را در ارائه خدمات بشردوستانه در تمام مناطق نوار غزه انجام می‌دهند و این امر در تمام مراحل توافق ادامه دارد.

آغاز بازسازی زیرساخت‌ها (برق، آب، فاضلاب، ارتباطات و جاده‌ها) در تمام مناطق نوار غزه و ورود تجهیزات لازم برای دفاع مدنی و آواربرداری و این امر در تمام مراحل توافقنامه ادامه خواهد داشت.

تسهیل تدارکات و ملزومات لازم برای ایجاد اردوگاه‌ها به منظور اسکان آوارگانی که در طول جنگ خانه‌های خود را از دست داده‌اند.

از روز چهاردهم، تعداد توافق شده‌ای از نیروهای نظامی مجروح اجازه عبور از گذرگاه رفح برای دریافت خدمات درمانی را خواهند داشت.

مرحله دوم (۴۲ روز):

تکمیل توافقنامه در مورد مقدمات لازم برای بازگشت آرامش پایدار و اعلام لازم‌ الاجرا شدن آن قبل از آغاز تبادل اسرا بین دو طرف - تمامی مردان اسرائیلی باقی‌مانده (غیر نظامی و سرباز) - در ازای تعداد توافق شده زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل و خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه.

آغاز تمهیدات لازم برای بازسازی همه جانبه منازل، تاسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌های غیرنظامی که در اثر جنگ ویران شده‌اند.

مرحله سوم (۴۲ روز):

تبادل کلیه اجساد ۲ طرف پس از شناسایی.

اجرای طرح بازسازی پنج ساله نوار غزه شامل خانه‌ها، تأسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌ها.

طرف فلسطینی از بازسازی زیرساخت‌ها و تأسیسات نظامی خودداری می‌کند و هیچ گونه تجهیزات، مواد خام یا سایر اجزای مورد استفاده برای مقاصد نظامی را وارد غزه نمی‌کند.

آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشگتنه هنوز برنامه ای برای حفظ امنیت غیرنظامیان در طول تهاجم به رفح ندیده است.

 معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که اسرائیل برنامه معتبری ارائه نکرده است که نگرانی های آمریکا را برطرف کند.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدت‌هاست که به رغم ارسال تجهیزات نظامی و امنیتی به اسرائیل در جنگ با غزه، مدعی است از تهاجم به رفح، جایی که تقریباً 1.5 میلیون آواره فلسطینی در حال حاضر در آن پناه گرفته‌اند، بدون برنامه‌ای معتبر برای حفاظت از غیرنظامیان حمایت نمی‌کند.

پیش ازاین، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی با اشاره به آوارگان فلسطینی که در رفح پناه گرفته اند، به خبرنگاران گفت: "ما نمی خواهیم شاهد یک عملیات زمینی بزرگ در رفح باشیم. قطعاً، ما نمی خواهیم شاهد عملیاتی باشیم که امنیت این ۱.۵ میلیون نفر را که به رفح پناه برده اند، نادیده بگیرد."

کربی افزود که دولت آمریکا "مطمئنا" طرحی از سوی اسرائیل ندیده است که " امنیت یک و نیم میلیون نفری که در این منطقه پناه گرفته اند را تامین کند و این امر هر گونه عملیات زمینی بزرگ را پیچیده می کند."

حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل

حزب الله لبنان و گردان‌های سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز چهارشنبه بار دیگر مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محوطه پادگان «برانیت» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات موشکی و راکت قرار داده است.

سرایاالقدس نیز به نوبه خود اعلام کرد که نظامیان و تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه شیخ عجلین در جنوب غرب شهر غزه هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده است.

 

 

دیگر خبرها

  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • فیلم/حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی