Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:39:31 GMT

ضرورت ورود جدي و نظارت سازمان هاي مردم نهاد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۰۲۹۸

ضرورت ورود جدي و نظارت سازمان هاي مردم نهاد

خبرگزاری آریا- سرپرست سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی با اشاره به اینکه باید زیر ساخت های خدمات اجتماعی افزایش پیدا کند، گفت: با نظارت سازمان های مردم نهاد بدون تردید کیفیت خدمت رسانی ارتقا خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، اولین نشست مشورتی سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کارتن خوابی به دنبال فراخوان شهرداری تهران برای همکاری بیشتر با سمن ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی در ابتدای این نشست گفت: با وجود اینکه بارندگی های امسال زودتر آغاز شده و به شکل قابل ملاحظه ای بیشتر از سال گذشته بوده اما خوشبختانه همکاران من آمادگی کامل داشتند و توانستند وظایف شان را به خوبی انجام دهند.
سید مالک حسینی در ادامه افزود: تلاش داریم با اعتماد سازی بیشتر افراد بی خانمان و کارتن خواب را در شب های سرد سال به استفاده از گرمخانه ها راغب کنیم.
سرپرست سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی ادامه داد: سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی زیر ساخت های خوبی به لحاظ نیروی انسانی و ظرفیت های فیزیکی دارد و برای پذرش مددجویان هیچ مشکلی نداریم. هم اکنون در گرمخانه های سطح شهر امکان پذیرش 2800 نفر و در روزهای اضطراری امکان پذیرش تا 4 هزار مددجو را داریم.
حسینی با اشاره به اینکه برای جذب و جلب اعتماد این افراد به گرمخانه ها همکارانم 4 روز در دره فرحزاد و پاتوق های دیگر مستقر بودند، عنوان کرد: در شهرداری وظیفه داریم کسی بی سر پناه و گرسنه نماند و در مسائل مربوط به کارتن خواب ها باید جنبه انسانی این موضوع را در نظر بگیریم. تلاش کرده ایم در تحقق این سیاست موفق باشیم، اما موفقیت ما را باید افکار عمومی قضاوت کند‌.
وی تصریح کرد:برخی از افراد کارتن خواب به دلیل رفتارهای گذشته، عدم سهولت در مصرف مواد مخدر و موانع ذهنی که پیش از این برایشان ایجاد شده به گرمخانه ها نمی آیند و ما همه ظرفیتهایمان را بسیج کرده ایم تا پیش از رسیدن به اوج سرما و برای پیشگیری از خطراتی که افراد آسیب پذیر را تهدید میکند، اعتماد آن ها را جلب کرده و این چالش را به بهترین نحو مدیریت کنیم.
سرپرست سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی در جمع بندی نهایی این نشست افزود: باید به این کارتن خواب ها بهترین خدمات ارائه شود. این افراد شرایط معمولی ندارند و اگر بخواهند به جامعه بازگردند باید بدانند برای کسانی مهم هستند. برای رسیدن به این مهم به کمک تمامی سازمان های مردم نهاد حساب می کنیم.
بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست فعالین اجتماعی و مدیران سازمان های مردم نهاد انتقادات و پیشنهاداتی را مطرح کردند و جلسه بعدی برای ادامه کار و هماهنگی های بیشتر به هفته آینده موکول شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حسینی سازمان های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است.

به گزارش تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی تلفنی کلاهت را برمی‌دارند! انهدام دومین باند کلاهبرداری از همراهان بیمار در بیمارستان‌ های تهران

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی