Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تبریز گفت: از طرفی حضور یک استاندار شهرساز در استان ما و از طرفی دیگر علاقه شخصی بنده به توسعه فضای سبز، باعث شده علی رغم اوضاع اقتصادی حاکم تا به امروز حتی یک متر از باغات تبریز به مجتمع مسکونی یا تجاری تبدیل نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،ایرج شهین باهر در افتتاحیه «باغ‌شهر تبریز» با قدردانی از تمام کسانی که در احداث این پارک نقش ایفا کردند، گفت: مسیرگشایی و توسعه فضای سبز یکی از اولویت های مهم شهرداری تبریز در سال های اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به کمبود فضای سبز در تبریز، تصریح کرد: متاسفانه در سالیان گذشته تبدیل باغات و فضاهای سبز به مجتمع های مسکونی و تجاری برای افزایش درآمدهای شهرداری، خسارت های جبران ناپذیری به فضای سبز این شهر وارد کرده و باغ‌شهر را از بین برده است.

وظیفه شهرداری ایجاد رفاه است، نه افزایش درآمد

ایرج شهین باهر اعلام کرد: وظیفه دستگاه هایی مثل شهرداری، ایجاد رفاه و آسایش برای مردم است، نه افزایش درآمد و صرف آن در موضوعاتی که هیچ سودی برای شهروندان ندارد.

او مبارزه با فساد را یکی از اولویت های دوره مدیریتی خود خواند و گفت: در وضعیت اقتصادی فعلی، نه تنها درآمد شهرداری تبریز کاهش نیافته بلکه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۰درصد افزایش داشته است.

کاهش هزینه های جاری شهرداری تبریز نسبت به سال گذشته

شهردار تبریز اضافه کرد: همچنین هزینه های جاری شهرداری تبریز در ۶ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۸درصد کاهش یافته است.

‌تغییر کاربری مسکونی به فضای سبز، مهم ترین ویژگی «باغ‌شهر تبریز»

او با تاکید بر اینکه نباید به بهانه افزایش درآمدهای شهرداری ریه و تنفس گاه شهر را از بین ببریم، افزود: مهم ترین ویژگی پروژه «باغ شهر تبریز» تبدیل کاربری مسکونی به فضای سبز است که برای اولین بار اتفاق افتاده است.

او باغ‌شهر تبریز را بیست  و دومین پارک محله ای احداث شده در دوسال گذشته عنوان کرد و گفت: ۱۵پارک محله ای نیز تا پایان سال جاری در تبریز احداث و تقدیم شهروندان می شود.

پارک بزرگ، آرزوی دیرین مردم تبریز در آستانه تحقق

شهین باهر در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: پارک بزرگ تبریز که یکی از آرزوهای دیرین مردم شهر تبریز است به زودی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

او از از مردم تبریز خواست که در حفظ باغات و فضای سبز یاری گر مجموعه مدیریت شهری باشند و افزود: سال ۹۹، سال انقلاب فضای سبز تبریز خواهد بود.

به گفته شهردار تبریز، کاهش ترافیک یکی از اصلی ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری از احداث پارک های محله ای است.

 

 

بیشتر بخوانید: هیچ درختی در ماههای اخیر درخیابان ولیعصر قطع یا رفع خطر نشده است تمام شهروندان در امر درختکاری مشارکت کنند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب تغییر کاربری تنفس شهرداری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در پارک پرواز تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شادی نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حادثه عصر امروز یکشنبه که براثر انفجار در چاه فاضلاب به علت نامشخص روی داد.

وی ادامه داد: براثر این حادثه چهار نفر دچار مصدومیت شد و توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا تبریز منتقل شدند.

کد خبر 6091454

دیگر خبرها

  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز