Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@16:12:43 GMT

آیا پنجشنبه ها طرح ترافیک است؟ +ساعت طرح

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۰۴۲۹

آیا پنجشنبه ها طرح ترافیک است؟ +ساعت طرح

طرح ترافیک پنجشنبه ها در سال 98 لغو شده و ورود به منطقه طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه ۹۸ رایگان است اما ساعت طرح زوج و فرد تا یک برقرار است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره طرح ترافیک پنجشنبه ها گفت: در سال ۹۸ طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه اجرا نمی شود و تنها طرح زوج و فرد پنجشنبه برقرار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس ساعت طرح ترافیک پنجشنبه حذف شده و ساعت طرح زوج و فرد پنجشنبه از 6:30 الی 13 بعد از ظهر است.

 

لغو طرح ترافیک پنجشنبه ها ۹۸

شهریار افندی زاده گفت: بازگشت طرح ترافیک پنجشنبه های اسفندماه به پیشنهاد پلیس و تایید شهرداری به منظور کنترل ترافیک انجام شد و از فروردین ۹۸ طرح در روزهای پنجشنبه اجرا نمی شود. همچنین طرح ترافیک و زوج و فرد  از ابتدای سال ۹۸ تا ۱۶ فروردین اجرا نشد.

لغو اجرای کامل طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح ترافیک کامل در پنجشنبه های سال ۹۸ اجرا نخواهد شد، تصریح کرد: البته با اجرای محدوده حلقه دوم در سال جدید، طرح زوج و فرد در روزهای پنجشنبه اجرا می شود و درصورت تردد، از سهمیه هر خودرو کاسته شده و یا مشمول پرداخت عوارض می شود. به تعبیری با ورود به محدوده دوم یا محدوده طرح زوج و فرد در روز پنجشنبه از سهمیه 20 روزه هر خودرو کسر می شود و پس از آن خودرو امکان تردد در تمام نقاط شهر حتی محدوده طرح ترافیک را بدون پرداخت وجه اضافی خواهد داشت. در صورتی که سهمیه 20 روزه ورود به طرح زوج و فرد قبلا استفاده شده باشد فرد باید از طریق سامانه تهران من اقدام به خرید طرح زوج و فرد کند و پس از خرید امکان تردد در محدود طرح ترافیک در روز پنجشنبه ها را خواهد داشت.

در سایر ایام هفته یعنی شنبه تا چهارشنبه تعرفه طرح ترافیک به صورت مجزا محاسبه خواهد شد و با پرداخت هزینه طرح زوج و فرد (محدوده دوم یا حلقه دوم ترافیکی) امکان ورود به محدوده طرح ترافیکی مهیا نمی شود و مستلزم پرداخت مجزا است.

به گفته افندی زاده طرح حلقه دوم (زوج و فرد) پنجشنبه ها از ۶ صبح تا ۱۳ اجرا می شود و افراد درصورت ورود به این محدوده می توانند به صورت رایگان از طرح ترافیک استفاده کنند.

پیش از عید 98 سرهنگ مسعود جبارزاده، در این باره گفت: برابر تصمیم اتخاذ شده از ابتدای اسفند ماه، در روزهای پنج شنبه اسفند 97 نیز طرح ترافیک و طرح زوج و فرد اجرا شد و اسفند آخرین پنجشنبه در سال قبل بود که طرح ترافیک و زوج و فرد در آن اجرا شد.

ساعت طرح ترافیک پنجشنبه

وی ادامه داد: از روز پنج شنبه اول اسفند 97 یعنی دوم اسفندماه طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در تهران دوباره اجرا شد و در همین راستا نیز طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۳ ادامه داشت.

 

 

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به نزدیک شدن به ایام منتهی به عید نوروز و افزایش حجم تردد در پنج‌شنبه‌ها، گفت: لازم بود در این ایام برای تردد در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده شود.

محدوده طرح ترافیک تهران 98

محدوده طرح ترافیک جدید در تصویر زیر با خط قرمز و محدوده دوم یا زوج و فرد سابق با خط آبی نمایش داده شده است. بر این اساس محدوده طرح ترافیک قرمز بین خیابان های مطهری، ملک، شریعتی، سپاه، 17 شهریور، شوش، کارگر جنوبی و شمالی و فاطمی قرار دارد. محدوده آلودگی هوا یا زوج و فرد نیز حد واسط اتوبان های همت، امام علی، بعثت و چمران است.

 

نقشه طرح ترافیک تهران

 

برای مشاهده نقشه طرح ترافیک در گوگل مپ روی لینک زیر کلیک کنید:

طرح ترافیک/ گوگل مپ google map

بیشتر بخوانید: وضعیت سد‌های تهران بعد از بارندگی‌های اخیر احتمال زلزله 7ریشتری در تهران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت حمل و نقل تهران برنا پنجشنبه طرح ترافیک طرح زود و فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر(جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار را شاهد هستیم گفت: تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه ، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) گزارش شده است‌.

وی افزود: ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا،  آزادراه قزوین – کرج محدوده پل فردیس را شاهد هستیم. 

او اظهار کرد: ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم محدوده حرم امام خمینی(ره) گزارش شده است.

محرابی نیا در خصوص آخرین وضعیت جوی محورها گفت: بارش باران در برخی از محورهای استان های کرمان و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل