Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: بخشی از الواح هخامنشی که توسط شیکاگو ضبط شده بود پس از استرداد با موافقت معاون وزیر در حوزه میراث فرهنگی حدود ۳۰تا ۴۰روز آینده برای نخستین بار در کشور برای نمایش به‌صورت امانی به یکی از موزه‌ها استان منتقل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ اظهار کرد: بخشی از الواح هخامنشی که توسط شیکاگو ضبط شده بود پس از استرداد با موافقت معاون وزیر در حوزه میراث فرهنگی برای نمایش به‌صورت امانی به یکی از موزه‌ها استان منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این الواح بیش از 70سال در کشور نبودند و از این منظر از داستان جالبی برخوردار است که می‌تواند برای بازدیدکنندگان جالب باشد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین ابراز کرد: هنوز به طور دقیق مشخص نیست که کدام از یک الواح به کدام یک از موزه‌های استان منتقل می‌شود.

وی افزود: پیش بینی ما این است که تا انتقال این الواح به استان زمان زیادی باقی نمانده و سعی بر این است حدود 30تا 40روز آینده این اتفاق بیفتد.

این مسئول تصریح کرد: قزوین نخستین استانی است که به طور امانی میزبان این الواح است و خوشحالیم که طی تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیران پیشین در سال‌های گذشته این شرایط و اطمینان برای استان قزوین فراهم شده است، با این عمل مردم استان سریع‌تر و بدون طی مسافت تا تهران به لوح‌های تاریخی دسترسی خواهند داشت.

برخورداری موزه‌های استان از وضعیت استاندارد

وی اضافه کرد: با انتقال این لوح‌ها به استان ترجمه‌ای که از آن‌ها صورت گرفته و اطلاعاتی درباره آن‌ها و داستان مسترد کردنشان به کشور در کنارشان قرار می‌گیرد و تمام علاقمندان می‌توانند با مراجعه به موزه تعین شده از آن بازدید کنند. 

خزائلی با بیان مزایای در اختیار بودن آثار باستانی گفت: در بخش پژوهشی پژوهشگران با دراختیار داشتن آثار به جا مانده از گذشته می‌توانند تاریخ کشور را مطالعه و شناسایی کنند. 

وی ادامه داد: در استان مرکز اسناد در کنار عالی قاپو از امکان از امکان تحقیق و قرائت خانه برای پژوهشگران در حوزه‌های مختلف برخوردار است. 

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته تاکنون موزه‌های استان از وضعیت استاندارد برای حفظ آثار تاریخی و باستانی برخوردار است؛ تاجایی که به‌عنوان نخستین استان میزبان لوح‌های هخامنشی هستیم و در ادامه نیز تمام توان برای حفظ این مزیت به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است