Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آلاینده‌های هوا بر سلامتی افراد جامعه تأثیرگذار بوده و عوارض ناشی از آن می‌تواند تا سال‌های طولانی گریبان‌گیر فرد باشد. این آلاینده‌ها افزون بر تشدید بیماری‌های تنفسی در افراد مبتلا و یا ایجاد برخی بیماری‌های تنفسی در افراد سالم، قادر به ایجاد تغییر ساختاری روی گرده‌های آلرژی‌زای گیاهان و افزایش شدت حساسیت‌زایی آن‌ها نیز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه استفاده از ماسک‌های تنفسی یکی از راه‌حل‌های مناسب برای مقابله با آلودگی هوا به شمار می‌رود، اما توجه به این نکته ضروری است که هر نوع ماسکی قادر به جذب ذرات معلق آلاینده‌ موجود در هوا نیست. بنابراین این سوال مطرح است که ماسک حفاظتی مناسب جهت استفاده در هوای شهرهای آلوده باید چه مشخصاتی داشته باشد. آلاینده‌های معلق با قطر ۲٫۵ میکرون و کمتر به دلیل داشتن خاصیت نفوذپذیری، به راحتی می‌توانند افراد را در معرض خطر قرار دهند؛ لذا باید ماسک‌هایی استفاده شود که قادر به جلوگیری از ورود این ذرات به دستگاه تنفسی باشند. ماسک‌های معمولی اثر زیادی در پیشگیری ورود این دسته ذرات به سیستم تنفسی ندارد و بهتر است از ماسک‌های استاندارد مانند ماسک‌های N95 استفاده شود.

با ورود فناوری نانو به عرصه‌ تولید محصولات مختلف از جمله ماسک‌های تنفسی، امروزه شاهد بروز ماسک‌هایی از جنس نانوالیاف هستیم که توانایی آن‌ها در محافظت از افراد در برابر هوای آلوده حتی از ماسک‌های N95 نیز بهتر است.

ماسک حاوی نانوالیاف شرکت دانش بنیان از چندین لایه تشکیل شده که یکی از لایه‌های میانی حاوی نانوالیافی با قطر نانومتری است. لایه‌ حاوی نانوالیاف برای جلوگیری از ورود ذرات مضر میکرونی به دستگاه تنفسی انسان است. یکی دیگر از لایه‌های میانی حاوی کربن فعال است که باعث جذب گازهای آلاینده و بخارات سمی می‌شود. با توجه به استفاده از نانوالیاف در ماسک‌های تنفسی کارایی این نوع ماسک‌ها در مقایسه با انواع تجاری آن به صورت قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌یابد. ماسک‌های این شرکت از دستگاه تنفسی کارگران در حین فعالیت‌هایی همچون برشکاری، حفاری، جوشکاری، نقاشی با اسپری و کار با مواد زائد و زباله کاملاً محافظت می‌کند.

انتهای پیام/

169 / 336 ماسک نانویی آلاینده هوا ماسک صنعتی نان الیاف بیماری تنفسی تولید محصول

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ماسک نانویی آلاینده هوا ماسک صنعتی بیماری تنفسی تولید محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یک سفر از پیش اعلام نشده از پکن با مقام شماره ۲ چین دیدار کرده است.

به گزارش الجزیره، دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در حالی انجام می‌شود که خودروسازان چینی در حال تبلیغ جدیدترین خودرو‌های الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی پکن هستند که از ۲۵ آوریل تا ۵ می‌برگزار می‌شود.

رسانه دولتی چین گزارش داد، در جریان دیدار روز یکشنبه آنها، لی به ماسک گفت که امیدوار است ایالات متحده با چین در همکاری “برد-برد” تعامل کند و از عملیات تسلا در چین به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با یکدیگر نام برد.

لی گفت: «بازار بسیار بزرگ چین همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود. چین به قول خود پایبند خواهد ماند و به سختی برای گسترش دسترسی به بازار و تقویت ضمانت‌های خدمات ادامه خواهد داد.»

ماسک در پستی در X گفت که از ملاقات با مقام شماره ۲ “مفتخر” است.

ماسک گفت: “ما اکنون سال هاست که همدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روز‌های شانگهای. ”

بازدید ماسک از قبل اعلام نشده بود و مشخص نیست که آیا برنامه سفر او ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه خودرو پکن باشد، جایی که خودروسازان چینی خودرو‌های الکتریکی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با مدل‌های تسلا رقابت می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد