Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:50:47 GMT

نقش هوشمندسازی در کاهش هزینه‌ها و افزایش عدالت شهری

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۰۶۷۴

نقش هوشمندسازی در کاهش هزینه‌ها و افزایش عدالت شهری

به گزارش خبرنگار مهر، بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در چهارمین جایزه  بین المللی خشت طلایی تهران گفت: هوشمندسازی شهرها بسیار گسترده است و نسبت به ضرورت هوشمندسازی در شهرها توافق وجود دارد. هوشمندسازی سه اصل مهم را به همراه دارد.  

وی افزود: یکی از این اصول رونق در کسب‌وکار و خلق ثروت در شهرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشمندسازی شهرها بستری برای شکل‌گیری کسب‌وکارها ایجاد می‌کند که شهرهای غیرهوشمند فاقد این پتانسیل هستند. افزایش کارایی برای ارائه خدمات و توزیع عدالت در شهرها از دیگر مصادیق شهر هوشمند است. نهادهای عمومی وظیفه کاهش نابرابری را دارند. در بسیاری از امور همه شهروندان را در پرداخت هزینه‌هایی که برای شهر متقبل می‌شوند یکسان می‌بینیم و این کار عادلانه نیست.  

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هوشمندسازی در افزایش عدالت مفید است تصریح کرد: همچنین هوشمندسازی، کاهش مؤثر هزینه‌های مدیریت شهری را به دنبال دارد. با هوشمندسازی خدمات شهری بسیاری از هزینه‌های مدیریت شهری به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. اما چرا هوشمندسازی در کشور ما محقق نمی‌شود؟  

آروین ادامه داد: در ایران حکمروایی شهری نداریم. شهرداری‌ها بر خلاف زمانی که تأسیس شدند قدرت گذشته را ندارند و بسیاری از وظایف شهرداری‌ها در سال‌های بعد به ارگان‌های دیگر واگذار شد. در واقع چالش اصلی در حوزه مدیریت شهری عدم یکپارچگی مدیریت شهری است. یکپارچگی داده که در تمام کشورها وجود دارد در ایران نیست.  

وی تصریح کرد: وقتی از شهر هوشمند حرف می‌زنیم نمی‌تواند در عمل اجرا شود مگر اینکه یکپارچگی داده در مدیریت شهری محقق شود. شورای اسلامی شهر سابق تهران مصوبه‌ای دارد که طبق آن داده‌ها بین ارگان‌ها باید به اشتراک گذاشته شود. در این خصوص نقش وزارت ارتباطات بسیار پررنگ است اما تا کنون این اتفاق رخ نداده است.  

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در کشور، سازوکارهایی داریم که بتوانیم یکپارچه‌سازی داده‌ها را محقق کنیم. اگر شهر هوشمند بخواهیم باید این داده‌ها به اشتراک گذاشته شود. چرا که بدون این کار هوشمندسازی امکان‌پذیر نیست. وزارت ارتباطات باید در حوزه شهرهای هوشمند برای یکپارچه‌سازی داده‌ها نشست‌هایی را برگزار کند. رویکرد امروز جهان حکمروایی مبتنی بر داده‌هاست. بسیاری از ارگان‌ها داده‌های ارزشمندی دارند ولی این داده‌ها برای آنها ایجاد ارزش افزوده نمی‌کند.

کد خبر 4760954 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: بهاره آروین هوشمندسازی شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران اربعین 98 قوه قضاییه شهر تهران نیروی انتظامی شورای شهر تهران آبگرفتگی معابر بارندگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی سازمان هواشناسی دستگیری سارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....

تین نیوز فروغ فاریابی :

تصادفات جاده ای در کشور، سالانه جان هزاران نفر از هموطنانمان را می گیرد و بسیاری را برای همیشه با معلولیت درگیر می کند.

هزینه های تصادفات علاوه بر اندوه و سوگ سنگین در غم جان های عزیزی که برای همیشه از دست می روند، خسارت های مادی سنگینی بر خانواده ها، جامعه، سیستم امداد و درمان، سیستم توانبخشی، و ....تحمیل می کند.

مطالعات بسیاری برای محاسبه همه جانبه  هزینه تصادفات انجام گرفته. در یک مطالعه حتی رنج و اندوه و فشارهای روانی حاصله از تصادف را ، تقویم به پول کرده و به هزینه های کمّی و ملموس افزوده اند. 

برآورد هزینه ها، یکی از راه هایی است که ابعاد هولناک سوانح را آشکار و کمک می کند تصمیمات بازدارنده و پیشگیرانه بهتری اتخاذ شود.  

در شرایط اقتصادی سختِ متاثر از تحریم های ظالمانه، و تورم کمر شکن، عزم مدیران و سیاستگذاران کشور باید هر چه بیشتر به سمت عقلانیت و دوراندیشی و دلسوزی برای مصرف درست ریال به ریال منابع کشور میل کند و سازمان برنامه بایستی با خساست و سختگیری منطقی نسبت به توزیع منابع و تخصیص بودجه اقدام کند و دستاورد اعتبارات را بازخواست کند. 

با انتشار بودجه سال ۱۴۰۳ ، باز هم ردیف های بودجه ای خاصی ذهن را آزار می دهد. 

۶۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی و دینی با عملکرد منفی یا نامعلوم!!!

در کنار آنها ۶۸ هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه وزارت راه با این مقدار کاستی و نیاز و حوادث جاده ای و ریلی و زیرساخت های ناکافی و ....

پول هدر دادن نیست؟!

نهادهایی که چنین پولی را از جیب مردم جذب می کنند و شاید بیشتر از آن هم طلب می کنند آیا با توجه به عملکرد خود، در قبال مردم  احساس دین نمی کنند؟ 

حتی اگر سهم تقصیر  خطای انسانی در تصادفات بزرگ باشد، خود دلیل بی ثمری این نهادها در تربیت انسان های قانونمند و دیگرخواه و مسئول است. 

ای کاش برای یک سال بطور آزمایشی، همه این نهادهای تبلیغی و فرهنگی و مذهبی تعطیل شوند و بودجه آنها به بهبود ایمنی راه های کشور و نوسازی ناوگان عمومی درون شهری و برون شهری و بهبود سیستم های امداد و فوریت های پزشکی  اختصاص یابد.

اقلا آنها که می توانند خدمت ملموسی ارائه کنند ، در ارائه خدمات خود تقویت خواهند شد.

 

فروغ فاریابی وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • کاهش هزینه حفاظت پارک کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود