Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی هرمزگان به همراه کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان از جنگل حرا قشم ،خورها ، تالاب و نهالستان این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ رییس اداره جنگلکاری  اداره کل منابع طبیعی هرمزگان گفت:  این بازدید با هدف بررسی طرح تولید ،کشت و حفاظت فیزیکی نهال حرا در خورها و سواحل جزیره قشم به میزان 85 هزار اصل نهال صورت گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالعزیز کرد افزود: رشد بذرهای حرا کاشته شده درنهالستان روستای هفت رنگو با مراقبت ویژه انجام شده است و 85 اصله نهال حرا در این گلخانه پرورش داده شده و آماده برای انتقال به عرصه دریا هستند.

رییس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی هرمزگان گفت: برای اجرای این طرح بیش از 3 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح مدیریت پایدار جنگل های مانگرو تامین شده است.

وی افزود: جنگل های حرا بر روی خاک های لجنی ناشی از رسوب خاک های حاصل از فرسایش سواحل رشد می کند و با جزر و مد آب در دریا شناور می شوند و این ویژگی راز شگفتی جنگل های اسطوره ای حراست.

محمودی زاده رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم گفت:  گسترش جنگل و حفظ تنوع زیستی ، حفاظت از خاک ، تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات از اهداف تولید و کاشت نهال حراست.

کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان از نهالستان تولید نهال حرا روستای هفت رنگو بازدید کردند و  نحوه تولید بذر و کاشت نهال در گلخانه و رشد و تولید نهال حرا را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: کاشت 605 هزار اصله نهال مانگرو امسال در هرمزگان رتبه دوم هرمزگان از نظر جنگل کاری در 6 ماه اول سال

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی قشم کشاورزی و منابع طبیعی منابع طبیعی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ در مراسمی با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار شهرستان پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است