Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:33:30 GMT

اسلام بیش از هر دینی به منزلت زنان توجه دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۱۷۴۳

اسلام بیش از هر دینی به منزلت زنان توجه دارد

ایسنا/فارسمعاون فرهنگی دادگستری استان فارس گفت: دین اسلام بیش از هر دین و شریعتی، به زنان توجه داشته و منزلت زنان را مد نظر قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دادگستری فارس، حجت‌الاسلام سید صدرالله رجایی‌نسب در همایش پیشگامان عفاف و حجاب که با حضور زنان شاغل در مجموعه قضایی فارس برگزار شد، گفت: اسلام و شریعت و پیامبر اسلام (ص) برای بانوان شأن و جایگاه ویژه ای قرار داده است بنابراین باید برای اداره جامعه  و امور قضایی نیز از نظرات زنان به شایسته ترین  شکل استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجائی نسب با بیان اینکه در هیچ دین و شریعتی به اندازه اسلام برای زنان منزلت تعریف نشده است، گفت: در طول قرن ها نقش بانوان بسیار ممتاز بوده است و تاریخ سرشار از اتفاقات، حوادث و خدماتی است که در آن زنان از مردان پیشی گرفته اند .

وی افزود: نقش زنان در ایجاد، ثبات و ادامه انقلاب اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست و زنان با تربیت نسل ها و فرزندان و ترویج  دیدگاه های انقلابی نقش بسزایی در پیشرفت انقلاب اسلامی و کشور داشته اند.

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری فارس با تأکید بر اینکه باید از ایده ها و افکار بانوان در همه امور بخصوص در زمینه فرهنگی استفاده شود به پیشگامی بانوان شاغل در مجموعه قضایی استان در امر ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند رحمان خطاب به پیامبر اسلام (ص) فرمودند: اولین مخاطبان حفظ عفت و صیانت مردان هستند و به موازات اینکه زنان را بعنوان گروهی ارزشمند و بی بدیل معرفی کرده است به همان موازات به مردان نیز در راستای حفظ عفاف تأکید شده است چرا که افراد پاکدامن ، عفیف و با حیا اعم از زن و مرد شریف ترین و با ارزش ترین افراد جامعه هستند.

رجائی نسب قائل شدن امتیاز برای زنان نسبت به مردان در بحث عفاف در اسلام را بخاطر حفظ جایگاه زنان خواند و افزود: زن به منزله جواهر و درّ بی نظیری است که آحاد جامعه وظیفه صیانت از آنان را بر عهده دارند؛ حجاب برای زنان حفظ شخصیت و دژ و مانع مستحکمی در برابر تعرض است.

این مقام قضایی استان فارس با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه همه زنان عالم محسوب می‌شود، گفت: امام زمان (عج) به عنوان با ارزش ترین عنصر هستی الگو قرار گرفتن حضرت فاطمه زهرا (س) را حجت قرار داده و این امر نشان دهنده این است که شخصیت این بانوی مکرم، فراتر از همه تاریخ می تواند در همه عرصه های مختلف از جمله زندگی شخصی، اجتماعی و همچنین بحث عفاف و حجاب الگو و اسوه برای همه مردان و زنان باشد.

معاون فرهنگی دادگستری فارس در ادامه به موضوع حجاب حداقلی و حجاب حداکثری اشاره و تأکید کرد:  چادر به عنوان حجاب حداکثری پاسخی منفی به همه چشم های ناپاک و قلب های بیمار است.

رجایی‌نسب همچنین بر پیشگامی زنان مجموعه قضایی استان در جامعه و احساس مسئولیت در جمع خانواده، همکاران و دوستان در راستای ترویج حجاب حداکثری تأکید و اضافه کرد: متأسفانه در جامعه ما بسیاری مسائل قبح خود را از دست داده است و ممکن است سکوت ما آثار زیانباری را در پی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی حجاب و عفاف دین اسلام دادگستري فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر شنبه در آئین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی را به یادماندنی دانست و اظهار کرد: فداکاری مردم این خطه در انقلاب فراموش نخواهد شد.

قاضی عسکر در ادامه با اشاره ضرورت حجاب بانوان گفت: حجاب برای بانوان محدودیت محسوب نمی‌شو چرا که که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه اسلام زن را اجتماعی و نقش‌آفرینی آنان در جامعه را مهم می‌داند افزود: زنان باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی به آنها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، حامیان دروغین آزادی زنان ایران، امروز در کف خیابان، دختران دانشجوی کشورشان را لگد مال می‌کنن، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

بر اساس این گزارش در پایان ای مراسم از خانواده ۲۰ شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6096516

دیگر خبرها

  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است