Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@17:59:54 GMT

ثبت حدود هزار و ۷۳ شکایت و درخواست در سامانه سامد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۱۷۵۵

ثبت حدود هزار و ۷۳ شکایت و درخواست در سامانه سامد

براتی از ثبت حدود هزار و ۷۳ شکایت و درخواست در سامانه سامد خبر داد و گفت: ۷۰ درصد این موارد، درخواست و حدود ۳۰ درصد انتقاد بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عزت الله براتی» شب گذشته (جمعه۱۰ آبان) در حاشیه نمایشگاه الکامپ خوزستان اظهار کرد: تماس‌های مختلفی از طرف مردم در خصوص اشتغال و درمان به صورت شکایت، ایده، پیشنهاد و درخواست‌های متعدد با این سازمان انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر سامانه ارتباط مردم و دولت استانداری خوزستان افزود: به دنبال شکایات و درخواست های مردمی به سامانه و ثبت آنها توسط مدیر این سامانه، به کارتابل الکترونیکی مدیران دستگاه‌ های اجرایی استان ارسال می ‌شود و آنها نیز ظرف ۱۵ روز موظفند تا پاسخگو باشند و ما پاسخ‌ها را در اختیار مردم از طریق سامانه الکترونیکی قرار دهیم.

 

وی ابراز کرد: در راستای پاسخگویی مدیران به شکایات مردم هر هفته ۲ تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی را به سامد دعوت کرده و به صورت تلفنی پاسخگوی مردم استان خواهند بود.

 

براتی از ثبت حدود هزار و ۷۳ شکایت و درخواست در سامانه سامد خبر داد و عنوان کرد: ۷۰ درصد این موارد، درخواست و حدود ۳۰ درصد انتقاد بوده و ما نیز پاسخ ۸۰ درصد از شکایات و درخواست‌ ها را گرفته و به مردم جواب دادیم.

 

وی با بیان اینکه تلاش دولت بر این است تا از حضور فیزیکی مردم به منظور کاهش اتلاف وقت و طی کردن مسیر طولانی برای مراجعه به مرکز سامد جلوگیری کند ادامه داد: بر همین اساس مرکز ۱۱۱ در سال جاری با بخشنامه استاندارد به دستگاه‌های اجرایی، شهرداری ها و همچنین ارگان‌های مختلف معرفی شد.

 

مدیر سامانه ارتباط مردم و دولت با بیان اینکه مراجعات مردم به سامانه ۱۱۱ در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته مردم امسال نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده اذعان داشت: طی پالایشی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که حضور مردم بسیار کمتر شده و درخواست ‌های خود را اغلب به صورت تلفنی در سامانه ثبت کردند و ما نیز تا حصول نتیجه پیگیری لازم را انجام می‌ دهیم.

 

وی با اشاره به افزایش رضایتمندی مردم در خصوص مراجعه و پاسخگویی سامانه اضافه کرد: به دستور استاندار در مرداد سال جاری بخشنامه‌ ای به کلیه دستگاه‌ های اجرایی ارسال شد که در یک روز مشخص و در ساعات مشخص مدیران دستگاه‌ های اجرایی پاسخگوی مردم باشند و ما نیز گزارشات آنها را پس از یک تا سه ماه از آن دریافت کرده و سپس به مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و اداره کل بازرسی وزارت کشور ارسال می‌کنید.

 

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ اداره یا سازمان پرمخاطب در سطح استان وجود دارد تصریح کرد: این ادارات شامل ادارات خدمات رسان و خدمات زیربنایی مانند اداره آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شرکت گاز و برق و همچنین نهادهای حمایتی کمیته امداد مثل بهزیستی هستند که بیشتر شکایات از مجموع این سازمان‌ ها هستند.

 

براتی یاد آور شد: ما نیز به صورت فصلی یا هر ۴۵ روز یک بار از مدیران مربوطه‌ این ادارات دعوت می‌ کنیم تا در همان محل سامانه مرکز سامد پاسخگوی درخواست کنندگان هستند و ما نیز توسط گروه نظارت در مرکز سامد تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: پدافند غیرعامل 13 آبان نماز جمعه راهپیمایی 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی اردبیل سالروز شهادت امام رضا ع شهادت امام رضا ع سامانه ارتباط مردم و دولت نمایشگاه الکامپ سامانه سامد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران

در حالی بنیاد مسکن از ساخت حدود ۶۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری و روستایی خبر داده که ۹۶.۲ درصد متقاضیان این طرح در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت استان تهران رد درخواست شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن حدود 488 هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز اجرایی شده است.

مجید جودی در این‌باره گفته است:‌ از ابتدای اجرا طرح نهضت ملی مسکن تاکنون 488 هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی شده که از این میزان، 240هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی یادآور شد:‌ سال گذشته در بخش روستایی نهضت ملی مسکن 250 هزار واحد برای امضای قرارداد به بانک‌ها معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با 105 هزار واحد قرارداد امضا کرده‌اند.

جودی در خصوص تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها گفت: تاکنون 600 هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی، تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است . حدود 250 هزار قطعه در سامانه saman.mrud.ir  بارگذاری شده و حدود 80 هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

از سوی دیگر بر اساس اظهارات معاون مسکن شهری بنیاد مسکن بیش از 200 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که با احتساب واحدهای روستایی حدود 688 هزار واحد می شود.

این در حالی است که وضعیت شهرها و روستاهای پایتخت به لحاظ تامین زمین چندان مناسب نیست، ضمن این‌که بخش قابل توجهی از متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت تهران تایید نشده‌اند.

عطاالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن تهران با یادآوری این‌که بر اساس توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم باید 10 هزار قطعه زمین در استان تهران برای نهضت ملی مسکن واگذار شود، گفته بود:‌با توجه به این‌که ارزش زمین در تهران به‌شدت بالاست یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار خواهد شد.

وی با بیان این‌که متولی ساخت نهضت ملی مسکن در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن است، افزود: تاکنون برای نهضت ملی مسکن استان تهران (شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت) 193 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 7400 متقاضی (3.8 درصد) تایید شده‌اند. در این راستا ساخت 2806 واحد در دماوند، نسیم‌شهر، اسلامشهر و ... آغاز شده که با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت 5728 واحد در دستور قرار کار قرار دارد.

وی با اشاره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران گفت: سال گذشته متوسط قیمت این واحدها 9 میلیون تومان بود که امسال درصد تورم به آن اضافه می‌شود که عمدتاً متراژ این واحدها 80 متر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • منچستریونایتد با دو مدیرش قطع همکاری کرد
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی