Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه امسال با طرح‌ها و برنامه‌های متعدد گام‌های خوبی در راستای برنامه ریزی شهری برداشته‌ایم، گفت: اگر برنامه ریزی‌ها دقیق باشد فواید زیادی به همراه خواهد داشت چرا که بدون برنامه نمی‌توان منابع مهم و بزرگ را به نحو صحیح مدیریت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز-شنبه-۱۱ آبان ۹۸ در نخستین نشست «سالانه آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری» که با حضور شهردار اصفهان، مدیرکل برنامه و بودجه سازمان شهرداری ها رییس و اعضا شورای اسلامی شهر و مدیران و کارشناسان برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور اولین نشست سالانه آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری به مناسبت روز ملی آمار و برنامه ریزی به همت شهرداری اصفهان برگزار شده تا با همفکری و هم اندیشی همچنین ارائه نظرات کارشناسی در حوزه آمار و برنامه ریزی امکانی فراهم شود تا شهرداری‌ها در کلانشهرها و سایر شهرها بتوانند براساس واقعیات آماری و تدوین برنامه، راه درست را برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برنامه ریزی یک فرایند است و هرکسی در زندگی روزمره و کاری خود باید برنامه داشته باشد چراکه نبود برنامه می‌تواند موجب بی نظمی و فاصله گرفتن از اهداف تعیین شده باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه هر سازمانی بخش زیادی از عمر خود را به گونه‌ای سپری می‌کند که با چند عنوان اصلی در مدیریت شهری سروکار دارد که برنامه ریزی اصلی‌ترین آن است، افزود: برنامه ریزی فرایندی مهم در مدیریت شهری است و می‌تواند مدیران شهری را به اهداف شایسته خود برساند.

وی ادامه داد: امروز با ارائه نظرات، شهرداری اصفهان از فرصت ایجاد شده استفاده می‌کند تا برای شهر به عنوان یکی از پیچیده‌ترین موضوعات برنامه درستی را تدوین کند.

نوروزی تأکید کرد: شهر از مصنوعاتی شکل گرفته و دست بشر چنان مداخله دارد که باید باتوجه به موضوعات مختلف فرهنگی، قومی، اجتماعی و... برنامه‌ای تدوین شود تا بتواند خدمات بهتری به مردم ارائه کند و البته برای مدیریت این موجود پیچیده، چاره‌ای جز برنامه نداریم.

وی با بیان اینکه برنامه از پایه‌ها و مبانی مختلف برخوردار است که اصلی‌ترین پایه آن «آمار» است، تصریح کرد: آمار از ریاضی فاصله گرفته و با احتمالات ما را به مسیر درست هدایت می‌کند و نقش کلیدی در برنامه ریزی دارد.

گام‌های خوبی در راستای برنامه ریزی شهری برداشته‌ایم

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه امسال با طرح‌ها و برنامه‌های متعدد گام‌های خوبی در راستای برنامه ریزی شهری برداشته‌ایم، گفت: اگر برنامه ریزی‌ها دقیق باشد فواید زیادی به همراه خواهد داشت چرا که بدون برنامه نمی‌توان منابع مهم و بزرگ را به نحو صحیح مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: بدون برنامه درست، نمی‌توان کیفیت خدمات را افزایش، هزینه ها را کاهش و از فرصت ها به نحو شایسته استفاده کرد و تهدیدات را به موقع برطرف کرد.

نوروزی با بیان اینکه بدون برنامه ریزی برابری و عدالت برای دسترسی شهروندان به امکانات میسر نخواهد بود، افزود: ایجاد تحول سازمانی با برنامه ریزی امکان پذیر است؛ اگر بخواهیم نظام آماری یکپارچه و دقیق داشته باشیم باید تصویر مناسبی از جایگاه واقعی که در آن قرار داریم و مسیر و چشم اندازی که مدنظر است را با برنامه صحیح رصد، پیگیری و تحقق پذیر کنیم که خوشبختانه حوزه برنامه ریزی شهرداری اصفهان تاکنون در این مسیر تلاش‌های خوبی انجام داده و توانسته همگرایی خوبی در شهرداری و سازمان‌های خدمت رسان دیگر مرتبط با امور شهری ایجاد کند.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های متعدد گفت: در حوزه برنامه ریزی، شهرداری اصفهان از گذشته برنامه‌های زیادی از جمله اصفهان۲۲+ در سال ۷۵، برنامه های ۸۵، ۹۰، ۹۵ و ۱۴۰۰ را تدوین کرده و در حال حاضر نیز برنامه اصفهان ۱۴۰۵ با رویکرد سنجش پذیری و نتیجه محور بودن در حال تدوین است و مدیریت شهری اصفهان برنامه خود را براساس سنجش پذیری تدوین کرده است.

شهردار اصفهان افزود: در این راستا آمارنامه خوبی در شهرداری اصفهان تدوین شده که برای یازدهمین سال متمادی امسال نیز آمارنامه شهر با همکاری ۶۰ ارگان در چهار هزار و ۲۰۰ عنوان اطلاعاتی تهیه شده است.

وی با اشاره به امضاء سند SDI شهری گفت: سند SDI که دو هفته پیش بین شهرداری و سایر دستگاه‌های اصفهان امضاء شد، می‌تواند به برنامه ریزی شهری، تبادل اطلاعات مکانی کمک کند، هزینه‌ها را برای سازمان‌ها کاهش دهد، اطلاعات مکانی جدیدی تولید کرده و دسترس مردم به آنها را آسان کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: نخستین نشست سالانه آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری می‌تواند سنگ بنایی برای تداوم برنامه ریزی دقیق مبتنی بر آمار درست باشد و در اداره ارزان شهر، خدمت رسانی بهتر به مردم، بهبود برنامه ریزی شهری و رسیدن به شهر زیست پذیر موثر باشد.

کد خبر 395254

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان مركز آمار برنامه ریزی شهری کلانشهر شهر شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار در کشور فردا (چهارشنبه) خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی عبدالهی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک پلیس راهور و شهرداری‌های استان اصفهان اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان آماده است تا در حوزه مدیریت حمل ونقل بار درون شهری اقدامات ویژه‌ای را با همکاری شهرداری‌های استان اصفهان رقم بزند تا همچنان در سطح کشور الگو باشیم.

وی افزود: اجرای ماده ۹ قانون توسعه حمل‌ونقل بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است و با ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز فرصت بسیار خوبی به همه شهرداری‌های کشور داده شد تا در حوزه مدیریت حمل‌ونقل بار، با صدور پروانه فعالیت و اشتغال، صدور بارنامه و حفظ زیرساخت‌ها درآمد پایدار داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل بار پیشرو در کشور است و فردا میزبان تمام مدیران عامل کشور در این حوزه هستیم.

عبدالهی گفت: با مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان مصوبه‌ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه خودروهای بالای ۳.۵ تن در سطح مرکز استان باید با مجوز تردد حرکت کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه می شوند، از این‌رو درخواست داریم شهرداری‌های استان با هماهنگی پلیس راهور همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم اقدام هماهنگی را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در کشور فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می‌شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

کد خبر 749317

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست