Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵۰ شخصیت فرانسوی خواستار برپایی راهپیمایی همبستگی با دین اسلام و توقف «اسلام هراسی» در این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع،  در پی تنش های جدید درباره حجاب و حمله به یک مسجد در فرانسه، 50 شخصیت فرانسوی از مردم این کشور خواستند تا در روز یکشنبه (19 آبان 1398 مطابق با 10 نوامبر 2019 میلادی) به منظور همبستگی با دین اسلام و متوقف کردن پدیده «اسلام هراسی» در پاریس تظاهرات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه فرانسوی لیبراسیون، برگزارکنندگان این تظاهرات اعلام کردند: در طول این سالها، کرامت مسلمانان نگه داشته نشده است. گروه های نژادپرست بسترهای رسانه ای را به عنوان مکانی برای انتقام گرفتن از مسلمانان تبدیل کردند.

 

برگزارکنندگان این تظاهرات اعلام کردند: پس از حمله اخیر به مسجد بایون، تحقیر کردن یک مادر و فرزندش از سوی نماینده راستگرای تندرو و همچنین سخنرانی های نژادپرستانه ضد مسلمانان تصمیم گرفته شد تا به منظور جلوگیری از خشونت ضد مسلمانان برای برپایی یک تظاهرات در حمایت از اسلام فراخوان داده شود.

 

«ژان لوک ملانشن» رهبر حزب «فرانسه نافرمان»، «فلیپ مارتینز» کارگردان فرانسوی، «رقیه دیالو» روزنامه نگار فرانسوی و فعال ضد نژادپرستی، «ارییه علیمی» وکیل، «عایده الطویری» روزنامه نگار فرانسوی از جمله شخصیت هایی هستند که خواستار برپایی این تظاهرات در پاریس شدند.

گفتنی است، اسلام در دهه هشتم و نهم میلادی وارد فرانسه شد تا امروز به عنوان دومین دین بزرگ در این کشور به شمار آید. فرانسه پس از آمریکا دومین کشور در جهان است که بیشترین اقلیت اسلامی را در خود جای داده است. براساس آمار گزارش شده نزدیک به پنج تا شش میلیون مسلمان در این کشور 60 میلیون نفری زندگی می کنند. مسئله حجاب در فرانسه یکی از مسایل جنجال برانگیز در سالهای کنونی است. به طوری که هرنوع پوششی را که نماد آشکار دینی داشته باشد، در مدارس ممنوع اعلام کردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی زائران پیاده حضرت رضا ع کاروان زائران پیاده سالروز شهادت امام رضا ع نماز جمعه راهپیمایی 13 آبان مسلمانان فرانسه راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه امروز جمعه برای اعلام حمایت از مردم فلسطین در غزه تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه در این تظاهرات سرکوب تظاهرات‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین را محکوم کردند.

جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین از هفته گذشته در سراسر آمریکا شدت گرفته و به چند کشور دیگر سرایت کرده و تاکنون صدها دانشجو توسط پلیس دستگیر شده‌اند. این تظاهرات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد. دانشجویان اوایل روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی چادرهایی در یکی از محوطه‌های چمن‌های دانشگاه نموده و پس از آن در همبستگی با فلسطین فریادها اعتراض بلند کرده و شعار ما حماس هستیم را می‌دادند.

کد خبر 6089265

دیگر خبرها

  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • مرد آمریکایی شرکت کننده در تظاهرات همبستگی با غزه مسلمان شد+ فیلم
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند