Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:28:20 GMT

نشست تعیین سرپرست شهرداری دزفول بی نتیجه ماند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۱۹۹۲

نشست تعیین سرپرست شهرداری دزفول بی نتیجه ماند

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا چمن آرا پیش از ظهر امروز شنبه در نشست تعیین سرپرست برای شهرداری دزفول در سالن جلسات شورای شهر، اظهار کرد: نشست تعیین سرپرست شهرداری برای چهارمین بار است که برگزار می شود؛ نشست های پیشین به دلیل ترک جلسه از سوی چهار نفر از اعضای شورا از رسمیت خارج شدند.

حمیدرضا چمن آرا افزود: شورای شهر بر اساس مسئولیت خطیر خود در زمینه پاسخگویی به مردم و بر اساس قانون و نامه های ابلاغ شده از سوی استانداری و فرمانداری ملزم به تعیین سرپرست برای شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بی نتیجه ماندن نشست های پیشین و وضعیت کنونی شهرداری باعث شده تا اقدامات شورای شهر و شهرداری در جهت خدمت رسانی به مردم متوقف شود. در حال حاضر لوایح و مکاتبات زیادی در شورای شهر بلاتکلیف مانده و جلسات کمیسیون های شورای شهر نیز با مشکل مواجه شده؛ چرا که روال این است که حضور نیروهای شهرداری در جلسات کمیسیون ها باید از سوی شهردار صورت بگیرد که در حال حاضر چون از نظر ما شهردار بازنشسته شده، این اقدام امکان پذیر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول اضافه کرد: پیش از این نیز مسائل و حواشی مربوط به انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون های شورای اسلامی شهر دزفول نزدیک به ۲ ماه طول کشید و این امر روند خدمت رسانی به شهر و شهروندان را مختل کرده بود .

چمن آرا با تاکید بر لزوم رفع مشکلات و دغدغه های مردم و پرهیز از ایجاد تنش و حاشیه از سوی برخی اعضای شورای شهر، تصریح کرد: نباید بیش از این شهرداری بدون سرپرست بماند، اقدامات ما خدماتی است نه سیاسی؛ بنابراین عدم حضور برخی از اعضا به منظور از رسمیت خارج کردن جلسات تعیین سرپرست به نوعی اجحاف در حق شهروندان و شهر است.

وی با اشاره به نامه های رسیده از سوی استانداری و تاکید آنها بر تسریع در روند تعیین سرپرست، گفت: در تاریخ ۴ آبان ماه، نامه نائل آمدن محمدعلی دوایی فر به بازنشستگی و قطع حقوق وی به شورا و شهرداری ابلاغ شد؛ بنابراین ضروری است تا اعضای شورای شهر با سعه صدر در جلسات حضور یابند تا روند تعیین سرپرست برای شهرداری به صورت قانونی انجام شود.

چمن آرا یادآور شد: در دو روز گذشته چهار بار از سوی استانداری تماس گرفته شده و آنها خواستار تعیین تکلیف وضعیت شهرداری بوده اند؛ استانداری چند بار اعلام کرده که  عواقب بروز هرگونه مشکل در سیستم شهرداری به ویژه در زمینه امور مالی گریبان هر ۹ عضو شورا را خواهد گرفت؛ بنابراین با توجه به الزامی که قانون به ما داده و فشارهای وارده از سوی استانداری، باید هرچه زودتر وضعیت تعیین سرپرست شهرداری دزفول به صورت  قانونی مشخص شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول همچنین بیان کرد: چندین بار به ۴ عضو شورا که مخالف قانونی بودن روند بازنشستگی شهردار هستند، پیشنهاد داده ایم که به منظور رفع مشکلات و ساماندهی وضعیت فعلی یک سرپرست تعیین شود، سپس در صورتی که دوایی فر بتواند در چارچوب قانون پیگیری هایی انجام دهد تا مشکل بازنشستگی خود را برطرف و از حق خود دفاع کند؛ ما مجددا وی را بعنوان شهردار بازخواهیم گرداند و خوشحال می شویم که دوباره از تجربیات وی استفاده کنیم، در غیر این صورت باید به قانون عمل کنیم.

چمن آرا در پایان با توجه به از رسمیت خارج شدن جلسه با ترک برخی اعضا، گفت: جای تاسف است که به رغم اصرار ما بر اجرای قانون برای چهارمین بار جلسه تعیین سرپرست بدون نتیجه ماند. از تمام شهروندان عذرخواهی می کنیم و قول می دهیم که هر چه زودتر این مشکل را به صورت مسالمت آمیز و قانونی برطرف کنیم؛ چرا که شهر در حال حاضر با بحران نداشتن شهردار مواجه است و ادامه این رویه نتیجه ناخوشایندی برای شهر و شهروندان خواهد داشت.

به گزارش مهر، فرهاد جاموسی، غلام علی سلیم گندمی، میرزا علی آستی و عادل دوایی فر چهار عضوی هستند که بر ماندن محمدعلی دوایی فر به عنوان شهر دزفول اصرار دارند و با روند نامه های ابلاغ شده مبنی بر بازنشستگی شهردار مخالف هستند.

جلسه قبلی شورای شهر در روز دوشنبه نیز برای سومین بار به دلیل غیبت این چهار عضو از رسمیت خارج شد.

با این وجود در جلسه امروز میرزا علی آستی و فرهاد جاموسی حضور یافتند اما به محض ورود به دستور کار جلسه مبنی بر تعیین سرپرست برای شهرداری، با ترک کردن محل، این نشست را از رسمیت خارج کردند.

مقرر شد جلسه بعدی شورای شهر نیز با دستور کار تعیین سرپرست شهرداری در همین هفته برگزار شود.

کد خبر 4761030

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری دزفول شورای شهر دزفول انتخاب شهردار بوشهر بارش باران ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 98 مشهد شهرکرد شهادت امام رضا ع سانحه تصادف اربعین حسینی قزوین بیرجند استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: استانداری و فرمانداری هیچگونه دخالتی در انتخاب شهردار نداشته و ندارد و ضروری است اعضای شورای شهر، شهردار منتخب را برای سیر مراحل قانونی به استانداری معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه ای که در فرمانداری کنگاور برای بررسی وضعیت تعیین شهردار و سرپرست شهرداری کنگاور برگزار شد، اظهار کرد: بدیهی است که استانداری و فرمانداری هیچگونه دخالتی در انتخاب شهردار نداشته و ندارد و ضروری است اعضا شورای شهر، شهردار منتخب را جهت سیر مراحل قانونی در زمان مذکور به استانداری معرفی کنند و این کار بر طبق موعد مقرر صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در جریان تشکیل جلسه توسط فرمانداری کنگاور با حضور طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و مسوولان استانی، مقرر شد اعضا شورای شهر کنگاور تا روز چهارشنبه مورخ ۱۲ اردیبهشت نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و همچنین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

قابل ذکر است، در راستای بررسی و اتخاذ تدابیر لازم پیرامون مشکلات شهرداری کنگاور در خصوص انتخاب شهردار جلسه ای، روز دوشنبه به دعوت فرماندار کنگاور و با حضور معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه، مدیر کل حراست استانداری، سرپرست اداره‌کل بازرسی و امور حقوقی استانداری و اعضا شورای شهر کنگاور جلسه ای در فرمانداری کنگاور برگزار و پس از بحث و بررسی موضوع، مقرر شد اعضا شورای شهر کنگاور تا روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و همچنین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

کد خبر 749523

دیگر خبرها

  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • پاکبان دزفولی چک یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند
  • اوسمار: برابر سپاهان، جزئیات تعیین‌کننده است/ هواداران تنهایمان نگذارند
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • به روز رسانی| پائز: با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا به المپیک برسیم