Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@00:10:06 GMT

سبقت یزد و مشهد در گردشگری سلامت از شیراز

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۲۳۷۶

سبقت یزد و مشهد در گردشگری سلامت از شیراز

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که امروز و به دلیل رفتار اداری برخی مدیران، شیراز در حوزه گردشگری سلامت هم از برخی شهرها نظیر مشهد و یزد، عقب افتاده است.

مسعود رضایی از آنچه رفتار دافعه‌ای سیستم اداری در استان فارس و در مقابل سرمایه‌گذاران مختلف نظیر فعالان حوزه سلامت و گردشگری سلامت عنوان می‌کرد، انتقاد و خاطرنشان کرد: دافعه‌ای بودن رفتار اداری سیستم اداری و مدیران و پاسخگو نبودن آنان یکی از مشکلات در مسیر توسعه مناسب فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی گفت: در حالی که استان فارس و شیراز علاوه بر حوزه‌های مختلف گردشگری، در موضوع گردشگری سلامت نیز حرف اول را در کشور می‌زند، اما به دلیل رفتار دافعه‌ای سیستم اداری و برخی مدیران، شاهد سبقت گرفتن استان‌های یزد و خراسان رضوی و حرکت جدی شهرهای نظیر یزد و مشهد در این بخش نسبت به شیراز هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی استان فارس و شهر شیراز را نمادی از ایران دانست و گفت: رشد زبان فارسی که افتخار مشترک همه اقوام ایرانی محسوب می‌شود از این دیار به واسطه فرهنگ غنی نشأت گرفته است.

او با بیان اینکه آثار مختلفی از حکومت‌های باستانی به واسطه حکما، فلاسفه و شعرای بزرگ در استان فارس و شهر شیراز واقع شده است، افزود: علی‌رغم اینکه یک سوم جاذبه‌های ‌باستانی و گردشگری به فارس و شیراز اختصاص دارد اما متاسفانه پس از انقلاب آنگونه که شایسته این پهنه پرظرفیت تاریخی است، توجه نکرده‌ایم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خارج از کشور، ایران را به واسطه فارس و شیراز می‌شناسند که نشان از فرهنگ غنی این دیار دارد.

رضایی با تاکید براینکه رشد و توسعه‌ای که شایسته منطقه فارس بوده ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: در مسیر رشد و اعتلای شایسته استان فارس و شهر شیراز خلایی وجود دارد که باید با ایجاد زیرساخت و بسترهای لازم آن را رفع و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

او عنوان کرد: اگرچه حکومت‌ها امروز به صورت دموکراسی اداره شده و در این مسیر کمتر به مسائل جغرافیایی توجه می‌شود اما باز هم منطقه‌ای تاریخی به مثال فارس و شیراز هویتی است که از درجه اهمیت آن در گذر تاریخ کاسته نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: داشته‌های تاریخی، ادبی، فرهنگی و ...فارسی‌ها به گونه‌ای است که حتی دشمنان نمی‌توانند از آن چشم پوشی کنند، لذا باید برای پررنگ شدن این مهم تلاش مضاعف کرد.

رضایی همچنین با اعلام نارضایتی از توسعه گردشگری استان فارس و شهر شیراز، وجود چهار فصل در هر زمان از سال، مناظر زیبایی گردشگری، توریسم درمانی، وجود پزشکان حاذق و برجسته دنیا در کلانشهر شیراز و ...را از مصداق‌هایی نام برد که مجموع آنها در کنار هم فارس و شیراز را به مثابه یک برند پرظرفیت تبدیل کرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، استقبال افرادی از کشورهای اروپایی و آسیایی برای حضور در شیراز و استفاده از خدمات درمانی را از مواردی عنوان کرد که باید با برنامه ریزی مدون و جامع، علاوه بر معرفی بیشتر فارس و شیراز به رونق اقتصادی و اشتغال هم بینجامد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد

مرحله نهایی رقابت‌های راگبی جوانان کشور که انتخابی تیم ملی نیز بود، با شرکت ۵ تیم در شیراز برگزار شد که در پایان تیم فارس قهرمان شد و تیم‌های تهران و قم بر سکوی دوم و سوم قرار گرفتند.

در نهایت نفرات برتر نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

تیم ملی راگبی جوانان خود را برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا که مهرماه در مالزی برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز