Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:38:36 GMT

چشم‌انداز اقتصاد اروپا تیره‌وتار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۲۴۰۴

چشم‌انداز اقتصاد اروپا تیره‌وتار شد

اگر عوارض آمریکا بر بخش خودروی اتحادیه اروپا اعمال شود، امید برای رونق دوباره اقتصاد اروپا و جهان از بین می رود. بی ثباتی های برگزیت هم دورنمای اقتصادی اتحادیه اروپا را پیچیده تر می سازد. ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ای ام ای اینفو، درگیری های تجاری جهان تنها محدود به تیره شدن روابط بین آمریکا و چین نمی‌شود، گرچه جنگ تجاری چین و آمریکا سهم بزرگی از تیتر رسانه های جهان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط بین آمریکا و اتحادیه اروپا هم پیچیده تر شده است.

 آمریکا در 18 اکتبر بر 7.5 میلیارد دلار از کالاهای اروپایی عوارض وضع کرد. دونالد ترامپ در این ماه باید در مورد وضع  عوارض بر محصولات مربوط به خودروی اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد. اروپا قول داده این عوارض را جبران کند، بنابراین خطر بدتر شدن شرایط اقتصاد جهان افزایش یافته است مگر اینکه هر دوی این دولت ها با موفقیت به این جنگ افروزی پایان دهند.

 تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه سوم سال میلادی جاری 0.2 درصد و بهتر از حد انتظار بود که نشان دهنده مقاومت این اتحادیه در برابر مشکلات به وجود آمده است. ولی آلمان، موتور رشد اقتصادی اتحادیه اروپا در یک بحران تولیدی قرار دارد. شاخص مدیران خرید این بخش ده ماه متوالی است که در منطقه رکود قرار دارد. هنوز هم انتظار می رود رشد سالیانه آلمان 0.5 درصد باشد که 1.2 درصد تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده برای اتحادیه اروپا در 2019 است. ولی شرایط اقتصاد جهان خوش‌بینی چندانی برای آلمان و دورنمای اتحادیه اروپا به جای نگذاشته است.

 صندوق بین المللی پول بارها پیش بینی خود از رشد اقتصاد در 2019 را کاهش داده است. آخرین پیش‌بینی آن رشد 3 درصدی در سال جاری میلادی است که پایین ترین حد رشد از بحران مالی 2008 و 2009 است. اگر اقتصاد جهان با سرعتی کمتر از 2.5 درصد رشد کند، از نظر صندوق بین المللی پول وارد رکود شده است.

 صندوق بین المللی پول اعلام کرد عوارض فعلی می تواند تولید اقتصاد جهان را 0.8 درصد تا 2020 کاهش دهد. این اطلاعیه قبل از تهدید وضع عوارض آمریکا بر خودروهای اتحادیه اروپا منتشر شد. اگر این عوارض اضافی تا سال آینده اعمال شوند، امید برای رونق دوباره اقتصاد جهان از بین میرود. در حال حاضر رشد اقتصاد جهان در 2020 ، 3.4 درصد تخمین زده می‌شود.

 بی ثباتی های برگزیت دورنمای اقتصادی اتحادیه اروپا را پیچیده تر می سازد. رای گیری دوازدهم سپتامبر احتمالاً سرنوشت ارتباط انگلیس با این اتحادیه را مشخص می کند. در حالی که خطر یک برگزیت بدون توافق از بین رفته، اروپا هنوز هم مطمئن نیست که انگلیس در 2020 عضو این اتحادیه باقی می ماند یا نه. این بی ثباتی های ادامه دار تجارت و اطمینان مصرف کننده را کاهش داده است. طرح های سرمایه گذاری هم کنار گذاشته شده اند تا شفافیت بیشتری به وجود بیاید.

 این ها خطراتی است که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا از ماریو دراگی تحویل گرفته است. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تا منفی 0.5 درصد پایین آورده و یک دور جدید خرید سرمایه را به راه انداخته است. باید دید کریستین لاگارد چگونه می‌تواند دولت های اتحادیه اروپا را تشویق کند تا اقدامات محرک مالی انجام دهند تا به این ترتیب از شرایط اقتصادی این قاره حمایت شود.

موقعیت دلار آمریکا در اقتصاد جهان به خطر افتاده استجنگ تجاری مقصر بحران کند شدن رشد اقتصاد جهان است

 

 انتهای پیام/178

R7586/P/S7,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است