Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران امروز ۱۰ آبان‌ماه ۹۸ در آیین رونمایی از دیواره نگاره‌ه‌های سفارت سابق آمریکا (لانه جاسوسی) ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول بیان داشت: در آستانه فرارسیدن زمان پایان دادن به اعمال سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا در سرزمین ایران بزرگ و سرآغاز یک مبارزه جهانی در این مکان که سال‌ها مرکز طراحی راهبردها و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ملت ایران بوده است، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حقیقت این است که می‌توان آمریکا را هویتی متضاد و متناقض توصیف کرد، یک شخصیت سیاسی کاملاً تضاد گونه؛ می‌دانید اکثر جنگ‌های بزرگ جهان در تمام جنگ‌های ۴۰ سال گذشته در منطقه‌ای که آن را جهان اسلام می‌نامند، آمریکا مستقیم یا با واسطه نقش اول را ایفا کرده است.

سردار سلامی با بیان اینکه حضور حیات سیاسی آمریکا بیش از حیات نظامی او در شرق و غرب عالم است، یادآور شد: آمریکا از جنگ‌های با مکزیک گرفته تا جنگ در شرق دور، جنگ در خاورمیانه، جنگ‌های جهانی اول و دوم نقش ایفا کرده و در حالیکه بزرگترین صادر کننده سلاح در جهان و اصلی‌ترین شرکت‌کننده در جنگ‌های بزرگ و کوچک است روی کاغذ به گفته مقام‌های آمریکایی از دفاع و آزاد شدن جهان سخن می‌گویند، اما واقعیت‌های روی زمین نشان می‌دهد که واقعیت‌های درون ذهن مقام‌های آمریکایی به چیزی جز ایجاد ظرفیت برای انهدام سیاره زمین نیست.

وی اضافه کرد: در حالی که آمریکایی‌ها از تقابل با توسعه سلاح‌های کشتار جمعی سخن می‌گویند اما اولین رژیم و کشوری هستند که به سلاح‌های هسته‌ای دست یافته و تنها کشوری است که در ماه اوت ۱۹۴۵ اولین بار از سلاح هسته‌ای استفاده کرد و صدها هزار نفر را در کسری از ثانیه کشت.

فرمانده کل سپاه با طرح این سوال که آیا چنین کشوری که قدرت انهدام چندین باره کره زمین با سلاح هسته‌ای را اختیار دارد، می‌تواند در این تناقض زندگی کند که مقابله‌کننده با توسعه سلاح‌های هسته‌ای باشد؟، گفت: در حالی که او جهان را به ظرفیت ویران شدن تهدید می‌کند می‌تواند مانع از گسترش انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای سایر کشورها از جمله ایران باشد؟

وی با بیان اینکه آمریکا در حالی از حقوق بشر سخن می‌گوید که در همه نقاط دنیا این حقوق را نادیده می‌گیرد، اظهار کرد: آیا حمله به عروسی‌ها در افغانستان و هجوم شبانه نیروهای نظامی آمریکا به خانه‌های مردم عراق لرزان کردن دست‌ها و قلب‌های کودکان حقوق بشر است؟ آیا زندان‌های مخوف گوانتانامو، ابوغریب، زندان‌هایی در اروپا و اقصی نقاط جهان نمادها و نشانه‌های حقوق بشر هستند؟ این یک توصیف جدید از حقوق بشر است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: در ادبیات آمریکایی نگاه به جهان از لنز چشم‌های آنها یعنی هیچ نقطه‌ای از جهان حق حیات شرافت‌مندانه و آزاد را ندارد و همه باید هزینه ابرقدرتی آمریکا را تحمل کنند.

وی با طرح این سوال که آیا جهان این واقعیت‌های تلخ را خواهد پذیرفت، گفت: اما در نگاه دیگر همه دستگاه‌های شکنجه توسط آمریکایی‌ها ساخته شده و به رژیم‌های دیکتاتور و مستبد ارسال می‌شود، آیا این حقوق بشر است؟ همه دیکتاتورهای عالم مهره‌های بازی شطرنج سیاسی آمریکا در جهان هستند، از فردیناند مارکوس در فیلیپین، جعفر نمیری در سودان، فراعنه نوین مصر، شاه ایران، پادشاهان در کشورهای اسلامی، پینوشه در شیلی و در هر نقطه‌ای از عالم هر دیکتاتوری توسط آمریکایی‌ها یا به حکومت رسیده یا پشتیبانی شده‌ است.

وی یادآور شد: در ایران نیز کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ که به حاکمیت شاه ایران به منجر شد عقب‌ماندگی کشور و خوی استبداد و استعمار را در این سرزمین گسترش داد، آیا رژیمی که طراح کودتا و براندازی نظام‌های ملی در کشورها است می‌تواند پرچمدار دموکراسی در جهان باشد؟ به نظر می‌رسد باید در مفاهیم و واژه‌های آمریکا تجدیدنظر اساسی صورت بگیرد.

وی گفت: کشوری که از مبارزه با تروریسم سخن می‌گوید رئیس‌جمهور فعلی‌اش اعلام می‌کند که دولت قبلی کاشف و خالق داعشی بوده است که نشانه‌های بی نظیرترین و استثنایی‌ترین جنایات تاریخ بشر به نام آن ثبت شده است که از دریچه دوربین‌ها بخشی از آن به جهان منتقل منتشر شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آیا جهان می‌تواند این واقعیت‌ها را نادیده انگارد؟گفت: آیا آواره شدن مردم سوریه در کشورهای دیگر و تبدیل کردن یک ملت عزیز به یک ملت ذلیل، وجود ناامنی در عراق، حمله به کارخانه سرم‌سازی در سودان، سقوط هواپیمای ایرباس ایرانی با ۲۹۰ نفر مسافر نشانه‌هایی از هویت آمریکا در جهان نیست؟

وی تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای پیروزی انقلاب بزرگ ایران، امروز آمریکا در فرسایش قدرت قرار گرفته است، چرا؟ به دلیل اینکه آمریکا مجبور شده از فضای راهبردی به سطوح عملیاتی تنزل حالت بدهد و نیز حاکمان منطقه‌ای دیگر قادر نیستند که منافع آمریکا را دفع کنند خیزش جغرافیایی علیه آنها باعث شده است که آنها مستقیما به گسترش بیش از حد قدرت نظامی تن بدهند و این باعث شده است که برای اولین بار سال‌ها است که آمریکا نمی‌تواند بین هزینه‌های اقداماتش و دستاوردهای آن در حوزه اقتصادی موازنه برقرار کنند.

به گفته سردار سلامی آمریکا در مارپیچ قدرت قرار گرفته که هر چه بیشتر هزینه می‌کنند بیشتر شکست می‌خورند و ده‌ها سال است که ثبت پیروزی‌های سیاسی برای آنها مقدور نیست؛ مکانیزم‌های تبدیل موفقیت‌های نظامی به منفعت‌های نظامی و سیاسی در دستگاه تصمیم‌گیر آمریکا کارکرد خود را از دست داده است.

وی افزود: در جهان مرسوم بوده که دیگران هزینه کنند و آمریکایی‌ها منفعت ببردند، امروز عکس این حالت اتفاق می‌افتد آنها هزینه می‌کنند اما دشمنان آمریکا از موفقیت‌های آنها بهره برده و بهره‌برداری می کنند؛ اینها همه به شکل‌گیری آن مارپیچ نزولی در قدرت آمریکا کمک کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در فلسفه‌های سیاسی‌شان شکست خورده‌اند، گفت: فلسفه سیاسی آمریکا مبتنی بر غارت ثروت‌های مادی و معنوی کشور‌ها برای برتری‌یابی قدرت آمریکا در جهان است، چنین فلسفه‌ای دشمن‌ساز است قدرت‌ساز نیست و تولید مقاومت می‌کند.

وی اظهار کرد: مقاومت‌ها امروز در مقابل آمریکا سازمان‌دهی شده و شکل یافته هستند، شما با تندیس‌های زنده مقاومت در نقاط مختلف جهان آشنا هستید؛ مقاومت سیال و در حال حرکت است مرزهای خود را گسترش می‌دهد و موجب شده تولید مخاطرات ناشناخته علیه آنها بالا رود.

سرلشکر سلامی ادامه داد: اکنون دیگر سرزمین‌ها، پرهزینه هستند، آنها نمی‌توانند یک سویه رفتار کنند یعنی هزینه با دیگران باشد و منافع با آمریکایی‌ها.

وی با اشاره به اینکه نبود خرد و عقل سیاسی و تدبیری که بین منفعت سیاسی و قدرت نظامی بتواند ارتباط منطقی و درست برقرار کند، باعث شده سازوکارهای وجود یک تدبیر برای استفاده موثر از عناصر فیزیکی قدرت و تبدیل آن به موفقیت‌های فراتر از فیزیک قدرت از دست رفته باشد، گفت: به همین دلیل شما امروز آنها را با فقدان استراتژی برای ادامه حرکت مشاهده می‌کنید، نبود راهبرد برای یک قدرت بد و به این درجه از ناتوانی رسیده‌اند.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فرمانده کل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در آئین اختتامیه همایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای که عصر امروز در اصفهان برگزار شد، گفت: خداوند را باید شاکر باشیم که با دوراندیشی فوق العاده، حکیمانه، مستمر، پایدار و بدون توقف مقام معظم رهبری، توسعه علمی فناوری کشور به عنوان یک نعمت بزرگ برای این ملت وجود دارد و تاکید ایشان در حوزه‌های نوین و فناوری هسته‌ای به ویژه، برای کشور یک فرصت بی‌نظیر به خصوص برای اهل تحقیق و پژوهش است.

وی افزود: در ۲۱ خرداد سال گذشته که خدمت ایشان شرفیاب شدیم، رهبر انقلاب فرمودند: صنعت هسته‌ای برای کشور آبرو است و در سطح بین‌المللی نیز برای جمهوری اسلامی ایران اعتبار بین المللی است.

معاون‌رییس جمهور تصریح کرد: چرخه نوآوری، چرخه‌ای است که شما در آن می‌توانید ایده را به محصول تبدیل کنید. وقتی قدرت تغییر ایده به محصول را دارید می‌توانید در کیفیت زندگی مردم جامعه خودتان تأثیرگذار باشید و قادر هستید که بنیان‌های اقتصاد ملی را مستحکم کنید. قادر هستید که به معنای واقعی کلمه زنجیره ارزش را بر پایه علم و دانش تقویت کنید و به معنای حقیقی کلمه اقتصاد دانش بنیان به وجود آورید.

وی افزود: اقتصاد دانش بنیان تراوش و جوشش و تلاش و فعالیت‌های علمی بدون توقف است که همواره زایش فناوری دارد و فناوری را می‌تواند به سیستم و سامانه تبدیل کند و ارزش آفرینی اجتماعی و اقتصادی آن را مردم شاهد باشند.

اسلامی‌گفت: این مسیری است که مقام معظم رهبری به برکت انقلاب و آرمان‌های شهدا برای مردم ایران ایجاد کردند و سازمان انرژی اتمی یکی از ثمرات این نگاه و این تفکر و راهبرد در عرصه ملی است. باید این را قدر بدانیم و تلاش خودمان را بی‌وقفه گسترش دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در این شرایطی که مشاهده می‌کنید با مخالفت‌ها، مزاحمت‌ها، تحریم‌ها، تخریب، ترور، عملیات خرابکاری صنعتی همواره دشمنان ما که این دشمن فرضی نیستند و یک واقعیت انکارناپذیر هستند، بتواند مسیر ما را ناهموار کنند که به موفقیت و نتیجه نرسیم و اگر می‌خوایم به نتیجه برسیم با مسدود کردن مسیرهای دستیابی ما پرهزینه باشد و ما از تحقق پیشرفت خودمان ناتوان باشیم.

وی افزود: شعار آمریکایی‌ها که سردمدار نظام سلطه هستند، پیشتازی برای پیشوایی است. در منافع ملی آن‌ها قید شده است که جغرافیا ندارد و جغرافیای آنان نامحدود و به معنای کل جهان است.

اسلامی گفت: پرچمداری برای پیشوایی محور اساسی قدرت‌سازی و فناوری‌های ثروت ساز است. فناوری قدرت ساز و ثروت ساز است که آقایی و سروری می‌آورد. ذخایر زیرزمینی در یک دوره می‌توانست قدرت ساز باشد؛ امروز قدرت در این عناصر تعریف شده است و برای این جنگ صورت می‌گیرد. از همه ابزارها نیز استفاده می‌شود برای اینکه رقیبی باقی نماند. منطق آنان قلم کردن پاها و خلع سلاح است و ابزارش نیز تحریم است.

وی در ادامه گفت: نظام بین الملل تحت سلطه آنها است. استانداردهای دوگانه نیز وجود دارد که از حقایق امروز جهان ما است.

کد خبر 6100795 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • ببینید | همه حسرت زندگی مرا می‌خورند اما نمی‌دانند من و خانواده‌ام چقدر سخت تلاش می‌کنیم
  • ببینید | همه حسرت زندگی مرا می خورند اما نمی دانند من و خانواده ام چقدر سخت تلاش می کنیم
  • حج رزمایش قدرت سیاسی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است
  • منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • رئیس فیفا: لیگ MLS از تاثیر لیونل مسی بیشتر استفاده کند؛ آیا آمریکا بازیکنان بزرگی دارد؟
  • شوک به کشتی جهان؛ مثبت شدن تست دوپینگ بروکس و بازگشت دیوید تیلور؟
  • به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد