Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا تحت فشار رژیم صهیونیستی تصمیم به قطع کمک‌های اقتصادی خود به ارتش لبنان گرفته است. ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر عدم پرداخت کمک 105 میلیون دلاری به ارتش لبنان٬ مرتبط با فشارهای رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، مسئولان صهیونیستی دوروز قبل اعلام کرده بودند که تل‌آویو پیام‌هایی به ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی فرستاده است. کانال سیزدهم تلویزیون اسرائیل اعلام کردد مضمون این پیام‌ها این است که ادامه کمک‌های اقتصادی به لبنان باید منوط به تغییر موضع دولت لبنان ضد پروژه‌های موشک‌های دقیق حزب‌الله و نیز دورکردن آن از دولت باشد. قابل‌توجه است که این اقدامات به دنبال بحران سیاسی کنونی در لبنان صورت گرفته است.

این مسئولان همچنین اظهار کردند که وزارت‌خارجه رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر به سفیران خود در چند کشور مهم در جهان دستور داده تا این پیام‌ها را به تصمیم‌سازان غربی منتقل کنند.

رسانه‌های دشمن گزارش دادند که این پیام‌ها قبل از شروع تظاهرات‌های لبنان فرستاده شده بود.

مسئولان ارشد صهیونیستی اضافه کردند که إسرائیل و آمریکا در زمینه مسدود کردن کانال‌های مالی حزب‌الله و طرف‌های مرتبط با آن٬ با یکدیگر همکاری می‌کنند.

طبق گفته‌های آنها در نتیجه این همکاری٬ آمریکایی‌ها اخیرا چندین شخصیت و شرکت‌های مربوط به حزب‌الله را به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه کرده‌اند.

المنار:بازگشایی راه‌های صیدا

خبرها حاکی از برقراری آرامش عمومی در شهر صیدا و همه راه‌‌های آن به‌ویژه تقاطع ایلیا است که شاهد تلاش‌‌های مکرری برای بستن آن و برپایی دوباره چادرها در وسط میدان بود.

اندکی پس از نیمه شب٬ برخی از معترضان میدان را ترک کرده و برخی دیگر نیز در چادری در پارک مرکزی ناتوت باقی ماندند.

علاوه بر این برخی از مدارس باز شده وگشت‌های ارتش نیز در سراسر شهر حضور دارند. البته نزدیک صبح در منطقه سهل الصباغ این شهر صدای شلیک گلوله شنیده شد که علت آن مشخص نیست.

حکم عاملان انفجار تروریستی در مساجد لبنان صادر شد

دیروز حکم عاملان انفجار تروریستی در مساجد التقوی و السلام طرابلس در لبنان صادر شده و 8 تن از آنها محکوم به اعدام شدند.

 شورای قضایی لبنان٬ عصر روز جمعه در کاخ دادگستری بیروت با ریاست قاضی جوزف سماحه حکم عاملان انفجار تروریستی در مساجد التقوی و السلام در شهر طرابلس لبنان که در 23 اوت 2013 اتفاق افتاد را صادر کرد. لازم به ذکر است که این انفجارها منجر به کشته شدن 47 و زخمی‌شدن 500 نفر شده و علاوه بر این خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها و فروشگاه‌های مجاور این مساجد وارد شد.

- محمد حوری به 15 سال حبس با اعمال شاقه به اضافه سلب حقوق شهروندی از وی محکوم شد.

- احمد حسن غریب٬ محمد علی علی، حیان عبد الکریم رمضان، ناصر أحمد جوبان، خضر لطفی العیرونی، یوسف عبد الرحمن دیاب، أحمد یوسف مرعی، خضر شحادة شدود وسلمان عیسى أحمد همگی محکوم به اعدام شدند.

- محمد حمزه و حسن علی جعفر دونفر از متهمان این پرونده٬ تبرئه و حکم آزادی فوری آنها صادر شد؛ مگر اینکه دلیل دیگری برای بازداشت آنها وجود داشته باشد.

-هاشم محمد سعید متهم دیگر این پرونده به یک سال حبس و یا پرداخت مبلغ یک میلیون لیره محکوم شد.

-سمیر عبدالله حمود به دو سال حبس محکوم شد.

-شحاده شدود و احمد محمدعلی به دلیل عدم وجود دلایل کافی برای محکومیت٬ تبرئه شدند.

- حکم دستگیری متهمان فراری این پرونده به نام‌های خضر العیرونی، محمد علی، ناصر جوبان، حیان رمضان، أحمد مرعی وسلمان أسعد صادر شد.

- همچنین جلسه محاکمه برای رسیدگی به درخواست شاکیان خصوصی در نظر گرفته شده و از شاکیان خواسته شد تا میزان خسارت‌های وارده و توجیهات مربوط به آن را به دادگاه ارائه دهند.

انتهای پیام/

R36346/P36355/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اسرائیل لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اسرائیل لبنان اخبار آمریکا اسرائیل لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...

به گزارش همشهری‌آنلاین، وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از ۲ مقام ارشد آمریکایی و اسرائیلی اعلام کرد که مقامات اسرائیل به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار دادند که اگر دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) حکم بازداشت سران و مقامات ارشد اسرائیل را صادر کند، تل‌آویو سلسله پاسخ‌هایی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز خواهد کرد که به فروپاشی آن منجر شود.

در روزهای اخیر گزارش‌هایی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد مبنی بر اینکه دیوان کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، هرزی هالوی رئیس ستاد ارتش و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم است.

نتانیاهو مدعی شده که اگر حکم بازداشت صادر شود، «رسوایی در مقیاس تاریخی» خواهد بود.

به نوشته آکسیوس «یکی از اقدامات احتمالی (اسرائیل) می‌تواند ورشکستگی تشکیلات خودگردان از طریق مسدودکردن انتقال درآمدهای مالیاتی باشد؛ تشکیلات خودگردان اداره کرانه باختری اشغالی را بر عهده دارد.

رژیم صهیونیستی از طرف فلسطینی‌ها مالیات جمع‌آوری می‌کند و براساس توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۴ ماهانه به تشکیلات خودگردان انتقال می‌دهد.

کد خبر 848907 منبع: مهر برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو دادگاه لاهه اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حماس خواهان فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت‌هایش علیه خبرنگاران شد
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان