Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: از 140 کیلومتر مسیلی که برای لایروبی در آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است، باید مناطق بحرانی احصا شود و لایروبی این قسمت‌ها در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی شهریاری در بیست و ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزارشد، با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع سیلاب های خطرناک لایروبی انهار اولویت اصلی استان است، افزود: دستگاه ها هرچه اعتبار دارند برای لایروبی تخصیص دهند

وی باتاکید بر اینکه تامین ماشین آلات برای لایروبی انهار مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: یک میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیز ماشین آلات لایروبی استان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بیشتر شهرستان های استان شاهد تخریب منابع طبیعی هستیم باید جلوگیری از منابع طبیعی استان جدی گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی لایروبی رودخانه ها سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی شمس با اشاره به اهمیت صیانت از منابع آبی، اظهار کرد: حفظ منابع آبی یکی از مهم‌ترین موضوعات و ضرورت‌هایی است که همه در راستای آن وظیفه داریم.

مدیر امور منابع آب میاندوآب افزود: سال گذشته با تلاش‌های انجام‌گرفته و با حکم دادستانی در راستای حفظ منابع آبی ۵۵ هکتار از تصرفات غیرقانونی و غیرمجاز حریم و بستر رودخانه زرینه‌رود میاندوآب رفع تصرف و آزادسازی شد.

وی گفت: سال گذشته ۱۴۰ هکتار نیز در ساحل راست رودخانه زرینه‌رود میاندوآب از مخزن سد آزادسازی شد.

شمس تصریح کرد: هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه‌ها و منابع آبی ممنوع بوده و متخلفان با حکم قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و اقدامات برای رفع تصرفات با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر امور منابع آب میاندوآب با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه پروانه‌دار در میاندوآب، چهاربرج و باروق وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و ۸۹۵ حلقه چاه در میاندوآب، حدود ۷۰۰ چاه در باروق و ۱۰۰ چاه نیز در چهاربرج واقع هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۱ در حوزه استحفاظی مدیریت امور منابع آب این شهرستان مسلوب المنفعه شده است، گفت: کمبود آب و لزوم مصرف صحیح و حفظ منابع موجود، موضوعی مهم و ضروری است که باید موردتوجه همگان قرار گرفته و مردم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پل عنافچه شهرستان باوی
  • بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • پیش‌بینی رگبار تگرگ در لرستان
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه