Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در یادداشتی «به نیاز جامعه به جاری کردن سیره نورانی پیامبر اکرم(ص)» پرداخته است؛ که در ادامه می‌آید:
بعد از سپری شدن دو ماه حزن و اندوه یعنی محرم و صفر به ماه مولود پیامبر گرامی اسلام رسیدیم. برای ما محبان رسول‌الله ماه ربیع‌الاول، ماه رسول‌الله، حس شور و شعف را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این احساس خوب الهی نشأت گرفته از تولد انسان بزرگی است که همه بشریت به آن افتخار می‌کنند. رسول اعظم، فخر کائنات است و همه انسان‌های آزاده به او تأسی می‌کنند و او را اسوه و الگوی خود می‌دانند. چه خوش گفت خدای متعال «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ قطعاً براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست».
خدای سبحان پیامبر اعظم را به‌عنوان اسوه و الگوی حسنه بشریت معرفی می‌کند که انسان‌ها با الگو گرفتن از آن بزرگ به فلاح و رستگاری خواهند رسید.
درزمانی که جامعه ما گرفتار خودخواهی انسان‌های بی‌خرد شده است، آنچه می‌تواند برای ما نجات‌بخش باشد تأسی و تبعیت از سیره پاک و تمدن ساز پیامبر گرامی اسلام است که می‌تواند برای پاک کردن سیاهی‌ها، پنجره سعادت را به روی مستضعفان بگشاید.
جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به جاری کردن سیره نورانی رسول خوبی‌ها نیاز دارد که تا به آرامش همگانی برسد و این میسر نخواهد شد مگر با عزم و اراده انسان‌ها محب آن حضرت برای تبعیت.
ماه ربیع‌الاول فرصت مغتنمی است که به بهانه میلاد پربرکت محمد مصطفی خودمان را در معرض نسیم روح‌بخش سنت گران‌سنگ آن بزرگ قرار بدهیم و روح تازه‌ای را در زندگی معنوی خود بدمیم که این نیاز ضروری امروز جامعه بشری است.
خدای منان را شکر می‌کنیم که در ایران اسلامی و با ابتکار و خلاقیت امام راحل بزرگوار این ایام را به‌عنوان هفته وحدت بین مسلمین نام‌گذاری کردند و شیعه و سنی در کنار هم باافتخار از الگو و اسوه خود می‌گویند.
هفته وحدت فرصت بسیار مناسبی است که کلام حکیمانه رهبری انقلاب را به سامانه فکری همه انسان‌های محب رسول‌الله مخابره کنیم و با اتحاد و همدلی زیر بیرق رسول اکرم در جهت رسیدن به قله‌های پیروزی باهم درحرکت باشیم.
لازم است؛ از اتفاقات کشورهای همسایه خود درس عبرت بگیریم و در این هفته مبارک از آرمان‌های گران‌بهای خود که باقیمت گزاف به دست آوردیم با تبعیت از رهبری بصیر حفاظت و حراست کنیم. فقط در سایه انسجام و یکپارچگی است که می‌توانیم بر همه مشکلات فائق بیاییم و به سعادت برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی ماه ربیع الاول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی صبح شنبه در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: بنیاد شهید یک اداره خاص در جامعه ما است چراکه جامعه هدف این اداره افرادی هستند که از جان خود برای عزت آفرینی کشور گذشتند.

وی بیان کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار خدمات مختلف به جامعه ایثارگران، برای اجرای فرهنگی ماندگار در جامعه تلاش کند، جامعه ایثارگران پشتوانه اصلی نظام هستند و امروز دشمنان به دنبال فاصله انداختن بیان جامعه ایثارگری از نظام هستند.

حسنی با اشاره به اینکه از ظرفیت گلزار شهدا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع به خصوص برای جوانان و نوجوانان استفاده شود، عنوان کرد: کار کردن در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند روحیه جهادی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: با تمام ظرفیت و امکانات از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به خصوص برای اجرای برنامه‌های فرهنگی حمایت خواهیم کرد.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی عنوان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

کد خبر 6089673

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام