Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی‌اکبر شاهوردیان» روز شنبه در هفتمین شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی در اراک افزود: نبود مرکز درمان مصدومان شیمیایی از عمده مشکلات قرارگاه پدافند شیمیایی کشور بود که اکنون این مشکل برطرف شده و اورژانس بیمارستان بقیه‌الله (عج)شبانه روز آماده ارایه خدمات است.
وی اظهارداشت :  ضروری است آموزش به تمامی بیمارستان‌هایی که زیرساخت حوادث شیمیایی دارند، ارایه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاهوردیان افزود: استان مرکزی یکی از استان‌های ویژه است چون تمام زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در این استان از جمله خنداب با مجموعه پرتوی، پتروشیمی، نیروگاه و پالایشگاه شازند در آن مستقر است.

وی اظهار داشت: ۳۰ هزار واحد شیمیایی در کشور وجود دارد که سه هزار آن در استان مرکزی مستقر است و در حوزه زیستی نیز تالاب در این استان موضوع زیستی پدافندی به شمار می‌رود.

شاهوردیان افزود: استان مرکزی در شاهراه ارتباطی کشور واقع شده و محصولات تولیدی پتروشیمی شازند در این جاده‌ها به کل کشور توزیع و همچنین محصولاتی  از بندر امام خمینی( ره) در جاده‌های این استان ترانزیت می‌شوند.
وی اظهارداشت: پتروشیمی شازند اولین مجموعه پتروشیمی هوشمند کشور است که جلوگیری از حملات سایبری در این واحد صنعتی اندیشیده شده‌است.
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: استان مرکزی پیشتاز رزمایش پرتوی است که برای  اولین بار در کشور در خنداب اجرایی شده‌است.

شاهوردیان افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل استان مرکزی درحال تدوین است که لازم است طرح مقابله نیز در این برنامه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: آتش‌نشانی اولین ایستگاهی است که حوادث کارخانه‌ای و جاده‌ای را مدیریت می‌کند.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: ایستگاه آتش نشانی ۵۰ شهر که جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر دارند در مرحله اول باید به لوازم موزد نیاز شیمیایی مجهز شوند و اکنون ۲۷ شهر تجهیز شده‌اند.

شاهوردیان افزود: مردم باید آگاه باشند که در مواجه شدن با حوادث چه عکس‌العملی نشان دهند و در همین راستا امسال برای اولین بار یکهزار و ۱۰۰ نفر از مردم بوشهر در رزمایشی تخلیه شدند و سال گذشته نیز ساکنان چهار روستای نطنز کاشان خالی از سکنه شدند.

۸تا ۱۴ آبان هفته گرامی‌داشت پدافند غیرعامل است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان پدافند غیرعامل کشور استان مرکزی تاب آوری در حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است

امیر سرتیپ «الهامی» با بیان اینکه عملیات وعده صادق اقتدار نظام را به نمایش گذاشت، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرزها تعارف ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: تجهیزات بومی و اراده پولادین ما آماده است تا جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد و با تمام قدرت از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «قوی شدن» تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مسئله می‌دانند، افزود: نمونه‌ای از اجرای رهبری را در عملیات «وعده صادق» می‌توان دید که هم اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و هم مردم را شاد کرد.

وی اضافه کرد: «قوی شدن» تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است و دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیروهای مسلح لازم‌الاجراست، پس «قوی شدن» برای همگان فرمان محسوب می‌شود لذا هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است و اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده رهبر معظم انقلاب هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر سرتیپ الهامی افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از منطقه پدافند هوایی شرق کشور و قدردانی از انجام اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده و ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی