Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقطعی که انقلابیون به طور کامل بر اوضاع مسلط نشده بودند گروه‌های مختلف سیاسی با اندیشه‌ها و آمال مختلف در جامعه در حال فعالیت بودند. ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقطعی که انقلابیون به طور کامل بر اوضاع مسلط نشده بودند گروه‌های مختلف سیاسی با اندیشه‌ها و آمال مختلف در جامعه در حال فعالیت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان قائم شهر نیز از این قاعده مستثنی نبود‌. گروه‌های چپ‌گرا که مانند‌ پیکاری‌ها، گروه چریک‌های فدایی خلق ایران، فدائیان خلق اکثریت و اقلیت و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) فعالیت داشتند، به دنبال ایجاد پایگاه برای خود در قائم‌شهر بودند.

زکریا زکریایی از اعضای کمیته انقلاب اسلامی قائم‌شهر در کتاب «انقلاب اسلامی در مازندران»که توسط  مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده شیوه‌های مبارزاتی و حیله‌های این گروه‌ها در جذب جوانان در قائم‌شهر را بیان کرده است. زکریایی می‌گوید:

«محل ساختمان سازمان در قائم‌شهر ساختمان الله‌بخش کنونی بود. آن‌ها از تاکتیک‌های ویژه ای در مواجهه با حزب‌اللهی‌ها استفاده می‌کردند، از جمله تاکتیک‌هایشان این بود که اگر خون بریزیم خیلی از معضلات را می‌توانیم حل کنیم. هنگامی که یکی از افراد آنها در خیابان ساری قائم شهرکشته شد، تمام افراد آنها که در آنجا حاضر بودند شهادت ‌دادند که خودشان، او را کشتند‌ و از دیگر تاکتیک‌های آن‌ها این بود که به افرادشان آموزش می‌دادند اگر یک ضربه خوردید خودتان را به مردن بزنید یا چنین وانمود کنید که کتک سختی خورده‌اید.

بازخوانی عملیات مرصاد؛ روزی که گور منافقان در "چارزبر" کنده شد‌ +‌ فیلمهمدان| عملیات مرصاد؛ از خاکریز ملائک تا هلاکت 2 هزار نفر از منافقانروایت یک فرمانده ‌از عملیات مرصاد / از گردنه چهارزبر تا اسلام‌آباد غرب جنازه منافقان روی زمین افتاده بود

وی یکی از موارد دستگیری را چنین بیان می‌کند:

یادم است هنگامی که بچه‌های کمیته دست و پای یکی از آن‌ها را گرفته و می‌کشیدند. گفتم این کار را نکنید بگذارید خودش بیاید. گفتند چرا؟ گفتم چون این‌ها در پی مظلوم‌نمایی هستند و این کار شما بهانه لازم را به دست آن‌ها می‌دهد. در عین حال اغلب درگیری‌ها را آن‌ها شروع می‌کردند و بچه‌های ما دفاع می‌کردند.

او با اشاره به دیگر اقدامات سازمان می‌گوید:

 هاشمی از اعضای کمیته را هنگام مراجعت از کمیته گرفته و برده بودند و به سختی کتک اش زده بودند. یا جوان دیگری که روستا نام دارد و اکنون سپاهی است او را هم گرفته و کتک سختی زده بودند البته زنده ماند. پس از این اقدام بود که حاکم شرع قائم شهر گفت دیگر اکنون نمی توان با آنها به مدارا رفتار کرد و بنابراین تصمیم گرفت با آنها به مقابله برخیزد. مقابله با آنها ابتدا از قادیکلا که متصل به جنگل بود و مرکز هدایت شان بود، شروع شد.

وی برخی تاکتیک های آنها را برای جذب جوانان چنین توضیح می دهد:

‌وقتی یکی از خانه های تیمی را گرفتیم مشاهده کردیم هر نوع امکاناتی در داخل اش وجود دارد. که البته به لحاظ اخلاقی بیان‌اش جالب نیست. از تاکتیک هایی که به کار می بردند این بود که سعی می کردند بچه ها را از خانواده ها جدا کرده و روی علایق آنها کار کنند. و از آنها انسان هایی که محور فعالیت های شان حب مقام و ارضای خواسته های غریزی و تأمین امکانات مالی بود بسازند. همچنین اختلاف افکنی بین فرزند و والدین نیز در رأس کارشان قرار داشت.

‌از اقدامات تبلیغی سازمان استفاده از نام و عکس امام در تبلیغات شان بود. آنها بدین منظور برگ هایی که در یک طرف آنها آرم سازمان و طرف دیگر نیز عکس امام بود در میان مردم شهر پخش می کردند. یا این که لامپ هایی می ساختند که به جای سیم های درون آن نام و آرم سازمان و عکس امام را  نیز در وسط لامپ قرار می دادند، همراه با آیه « فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجراً عظیما » و از این قبیل کارها که اگر ایستادگی جدی بزرگان نظام نبود آنها می توانستند به خیلی جاها مسلط شوند.

‌در نهایت سازمان مجاهدین خلق و دیگر گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی با آمدن و رفتن چندین حاکم شرع و دادستان موقعیت خود را همچنان حفظ کرده بودند. تنها پس از شهادت مصطفی مرادی و آمدن مرحوم فخرالدین حجازی به قائم شهر و سخنرانی تهییج کننده او بر علیه  اقدامات این نوع گروه ها بود که اقدامی همه جانبه از طرف مردم علیه آنها صورت گرفت و بدین ترتیب زمینه تضعیف و اضمحلال شان فراهم شد.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم

مراسم بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون در امامزاده بی بی سکینه ماهدشت برگزار شد.

خبرنگار ما به سراغ شهیدی رفته است که از ابتدای تشکیل این لشکر در عملیات های مختلف آن نیز حضور داشت. 

شهید سیدمحمد حسینی 20 آذر سال گذشته در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب