Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:45:31 GMT

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل گیلان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۳۶۸۲

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل گیلان

ایسنا/گیلاناستاندار گیلان گفت: طرح جامع پدافند از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال هم به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایسنا، ارسلان زارع امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور سردار مطیعی و همزمان به صورت ویدیو کنفرانس با وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان با هدف اداره استان در مواقع وقوع تهدیدات و بروز بحران در حال تهیه و تدوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه مطالعات و فرآیند تهیه طرح جامع پدافند از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال هم به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: در سالجاری ۳۱۱ برنامه در حوزه پدافند غیرعامل در استان اجرایی شده که شامل رزمایش، همایش، مانور و کارگاه آموزشی است‌.

زارع با بیان اینکه ۱۰ پروژه طی هفته پدافندغیرعامل با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، گفت: تامین برق اضطراری در مواقع بحرانی یکی از موارد مهم است که امروز هم رزمایش قطع و وصل برق در فرودگاه رشت، تعدادی از فرمانداری ها، صدا و سیما داشتیم.

وی با بیان اینکه ۴۴۸ برنامه را طی هفته پدافند غیرعامل در استان در دست اجرا داریم، تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان حداکثر تا سه ماه آینده تدوین می شود.

مقام عالی دولت در گیلان با اشاره به همکاری خوب دستگاه های اجرای در تجمیع اطلاعات طرح جامع پدافند غیرعامل، بیان کرد: کارگروه آب و انرژی خیلی فعالانه عمل کرده اند. همچنین اولین تهدیدات ما در حوزه زیستی گیلان است و سنبل آبی یکی از همین تهدیدات است باید با تکیه بر مردم زیرساختها را شناسایی کنیم و راهکارهای لازم را پیش بینی کنیم.

فتح اله شمسایی، مشاور طرح جامع پدافند غیرعامل در ادامه گفت: این طرح بصورت پایلوت در چهار استان گیلان، کرمان، مازندران و زنجان در حال انجام است.

وی افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل به صورت سند راهبردی با چشم انداز بلند مدت تهیه می شود و با شناسایی وضع موجود استان و برنامه های توسعه ای، نقشه راهی برای استان تدوین می کند.

وی با اشاره به اینکه ایران به سبب همسایگی با ۱۵ کشور و دولت از موقعیت ویژه ای برخوردار است، گفت: گیلان هم از اهمیت بالاتری به سبب همسایگی با پنج کشور حاشیه دریای خزر برخوردار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

در جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران بررسی شد.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند