Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس شنبه با اشاره به تخلیه این میزان کالای  اساسی در بندر امام خمینی اظهار داشت: از مجموع ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این مجتمع بزرگ بندری طی امسال نزدیک به ۱۲ میلیون تن را کالای غیرنفتی تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ذرت، جو، کنجاله، سویا، دانه روغنی، شکر، روغن خوراکی و برنج از جمله کالاهای اساسی است که در بازه زمانی مذکور  در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ذرت با پنج میلیون تن بیشترین حجم کالاهای اساسی  را در بین کالاهای تخلیه شده به خود اختصاص می دهد که رشدی ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

دریس با اشاره به ورود ۹۳۶ فروند کشتی طی هفت ماهه امسال به مجتمع بندری امام خمینی(ره) اظهار داشت: با اتخاذ تمهیدات مناسب و بهره گیری از توان نیروهای عملیاتی و آماده به کار تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، کشتی های حامل کالاهای اساسی شبانه روزی در کوتاه ترین زمان ممکن تخلیه می شوند.

وی افزود: با تخلیه بیش از ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار انواع کالای نفتی و غیر نفتی تا پایان مهرماه سال جاری، تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بزرگ بندری رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور است.

این مجتمع بندری از پتانسیل مناسب پسکرانه ای جاده ای ، ریلی و هوایی برخوردار است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرامام خمینی کالای اساسی بندرماهشهر واردات بنادر و دریانوردی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)

دریافت 12 MB کد خبر 6097976

دیگر خبرها

  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • لایروبی بندر بوشهر از مطالبات فعالان اقتصادی در بوشهر
  • نوسازی مجموعه ورزشی فجر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
  • پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر
  • پیشرفت ۹۰ درصدی اسکله مجتمع بندری نگین بوشهر
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری در محل برگزاری نمایشگاه کتاب
  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)