Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل امور مالیاتی ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای طرح اجباری شدن نصب کارت خوان در مطب های پزشکان تاکنون تنها 15 درصد آنها در استان به این قانون تمکین کرده اند، گفت: پزشکانی که کارتخوان نصب نکنند، جریمه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری آریا از ایلام ،عزیزاله عباسپور اظهار داشت: تاکنون چندین نشست با پزشکان و نظام پزشکی استان برگزار و در خصوص مزایای نصب کارتخوان در مطب آنها اطلاع رسانی صورت گرفته است اما فقط 15 درصد آنها در مطب کارتخوان نصب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تعداد 367 پزشکی که در استان ایلام فعالیت می کنند، تنها 15 درصد تاکنون خودپرداز نصب کرده اند که تداوم عدم نصب کارتخوان در مطب مابقی با توجه به اطلاع رسانی های متعددی که به آنها شده موجب صدور جریمه برای آنان خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام تاکید کرد: البته بیشتر پزشکان ایلامی فرار مالیاتی ندارند زیرا بر اساس اطلاعاتی که از شرکت های بیمه اخذ می شود 80 تا 90 درصد مالیاتی واقعی از آنها اخذ می شود و تنها 10 الی 15 درصد فرار مالیاتی دارند.

عباسپور گفت: با توجه بررسی های انجام شده در ظاهر عدم نصب کارتخوان در مطب ها بر اساس توافقات کشوری پزشکان است و سعی دارند برای حفظ وحدت رویه کارتخوان نصب نکنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اطلاع رسانی شفاف صورت گرفته و با پزشکان و رییس نظام پزشکی استان نیز نشست برگزار و به همه آنان پیامک نیز ارسال شده است، در صورت عدم نصب کارتخوان پزشکان مشمول 2 درصد مالیات تراکنش بانکی خود خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام افزود: تکلیف شرعی و قانونی خود در خصوص اطلاع رسانی برای نصب کارتخوان به پزشکان را انجام داده ایم و نمی توانیم نسبت به تصمیم قانونی برای جلوگیری از فرار مالیاتی بی تفاوت باشیم.

عباسپور اضافه کرد: اگر پرشکی نخواهد کارتخوان نصب کند راهکار قانونی بررسی تراکنش مالی بانکی است که بر اساس آن علاوه بر صدور قبض مالیاتی 2 درصد جریمه نیز برای پزشکان اعمال می شود.

وی در خصوص ضرورت و اهمیت پرداخت مالیات در جامعه گفت: پزشکان جزو اقشار تحصیل کرده جامعه هستند و باید آگاه باشند که پرداخت مالیات صرف امور راهسازی، آموزش، نظم و امنیت و اجرای طرح های عمرانی می شود و باید نسبت به پرداخت حقوق دولتی خود پیشقدم باشند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام اظهار داشت: تاکنون بر اساس سهم تعیین شده برای درآمد مالیاتی استان 83 درصد آن محقق شده که پیش بینی می کنیم تا پایان سال مابقی این درآمد محقق شود.

استان ایلام دارای 580 هزار نفر جمعیت است و درآمد مالیاتی این استان سال گذشته بصورت 100 درصد محقق شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی، بخشنامه در خصوص استرداد جرایم مالیاتیکه من غیر حق از مؤدی دریافت شده را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: در راستای اجرای دادنامه شماره ۲۰۸۰ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۲ هیات عمومی دیوان عدالت اداری و پیرو بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۶۹۴۴ د مورخ ۱۴۰۲/۸/۲۱ با موضوع اصلاح مفاد بخشنامه تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی یادآور می‌شود وفق مقررات مربوطه در مواردی که اصل مالیات قابل استرداد تشخیص داده شود، استرداد جرایم متعلقه نیز امری بدیهی بوده و اساساً موضوع بخشودگی این جرایم قابل طرح نخواهد بود مع الوصف به تبعیت از مفاد دادنامه فوق مقرر می دارد.

در تمامی مواردی که از اطلاق مقررات صادره؛ از جمله بند (۷) بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱۰ مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۰، بند (۸) بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱ مورخ ۱۴۰۱/۱/۷، جزء (۴) از بند (۳) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۴۵ مورخ ۱۳۹۸/۵/۲۷ و بند (۲) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۷/۲ مورخ ۱۳۹۷/۱/۲۶ و اصلاحیه آن به شماره ۲۰۰/۹۷/۴۹ مورخ ۱۳۹۷/۳/۲۳ با موضوع تفویض اختیار بخشودگی جرایم مالیاتی این تلقی صورت گرفته باشد که در صورت من غیر حق بودن مطالبه اصل مالیات بخشودگی جرایم مالیاتی متعلقه در اختیار سازمان امور مالیاتی است میبایست وفق احکام قانونی مربوط نسبت به استرداد جرایم فوق به درخواست مودی یا منظور نمودن به حساب مالیات دوره یا دوره های بعدی اقدام شود.

کد خبر 6092774 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • فریاد خوان کوادرادو در جشن قهرمانی اینتر: هرکس نَپرد، یوونتوسی است! + فیلم
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود