Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@23:21:42 GMT

انهدام باند مخوف آدم ربایی در تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۳۸۴۰

انهدام باند مخوف آدم ربایی در تهران

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، گفت:  یکی از باند‌های بزرگ آدم ربایی که با استفاده از احکام جعلی انتظامی و قضایی در لباس ماموران اقدام به درخواست‌های کلان میلیاردی از خانواده‌های افراد ربوده شده می‌کرد، متلاشی شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: متهمان در آخرین اقدام خود پس از ربایش فرد، به وی فشار آوردند که بگوید یکی از دستگاه‌های حاکمیتی او را دستگیر کرده است و از خانواده او طلب مبالغ میلیاردی کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رحیمی گفت: اعضای این باند ۸ نفر هستند و سرکرده آن نیز دستگیر شد؛ او برای هر مورد گروگان گیری یک گروه جدید را تشکیل می‌داد.

سردار رحیمی افزود: در حال بررسی هستیم که متوجه مقدار کلاهبرداری از مالباختگان شویم، متهمان با استفاده از دستگاه‌های شوک افراد ربوده شده را در یکی از محل‌های اطراف تهران شکنجه می‌کردند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه متهم اصلی ۵ سابقه کیفری، جعل کلاهبرداری و گروگانگیری داشته است، تصریح کرد: متهم ۶۰ ساله خود را حاجی بازاری معرفی می‌کرده است و شماره خودرو‌های دولتی را برداشته و بر روی خودرو خود می‌گذاشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: از ابتدای امسال تا به امروز ۹ مورد گروگانگیری داشتیم و همه موارد توسط پلیس بررسی و به نتیجه رسید، شهروندان در کمترین زمان ممکن پس از آدم ربایی پلیس را در جریان بگذارند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدم ربایی با چاشنی رمز ارز

سردار علی ولیپور گودرزی روز دوشنبه گفت: چندی قبل زن جوانی هراسان به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ رفت و گفت، سه روز قبل از شهر خود به تهران آمدیم؛ همسرم که نیما نام دارد برای دیدار برادرش از خانه خارج شد، اما دیگر بازنگشت و تلفن همراهش خاموش شد؛ ساعتی پیش شماره ناشناسی به موبایلم زنگ زد و مدعی شد که همسرم را ربوده است و با تهدید به قتل او برای آزادی‌اش رمز ارز تتر به‌ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال را درخواست کرد.

وی ادامه داد: تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با اقدامات اطلاعاتی پی بردند که نیما قبل از اینکه به دیدار برادرش برود به‌خاطر اقدامات پزشکی به‌سمت بیمارستان رسول اکرم (ص) رفته بوده است که در آنجا تلفن همراهش خاموش می‌شود.

وی افزود: تیم جنایی در گام بعدی راهی محل موردنظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف بیمارستان متوجه شدند که سه مرد جوان با یک خودروی پژو۴۰۵ ناگهان جلوی پای نیما توقف کرده و با ضرب‌وشتم وی اقدام به آدم‌ربایی کرده‌اند که در ادامه هویت یکی از متهمان شناسایی شد.

سردار گودرزی ادامه داد: تحقیقات تکمیلی حکایت از آن داشت که نیما با آدم‌ربایان اختلافات گسترده مالی داشته است و آنها یک دوست مشترک دارند که از درگیری آنها خبر دارد از سوی دیگر اقدامات فنی مشخص کرد خودروی پژو۴۰۵ در محور خاش به زاهدان تردد کرده است.

وی عنوان کرد: کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات سراغ دوست مشترک نیما و آدم‌ربایان رفتند؛ او به تیم تحقیق گفت، نیما قرار بود برای برطرف کردن حل مشکلات مالی که با آدم‌ربایان داشت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر به حساب آنها واریز کند، اما این کار را نکرد و زمانی که آن سه مرد جوان از دریافت پول ناامید شدند اقدام به آدم‌ربایی کردند.

وی افزود: در جریان تحقیقات جنایی هنگامی که متهمان متوجه شدند پلیس در یک‌قدمی بازداشت آنهاست گروگان را بدون دریافت پول آزاد کردند و هرکدام به‌سمتی متواری شدند که در ادامه نیما در سلامت کامل با اتوبوس میان‌شهری به تهران آمد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت یادآور شد: پس از آزاد شدن گروگان تحقیقات تیم کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای دستگیری سه مرد آدم‌ربا همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • آدم ربایی با چاشنی رمز ارز
  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه