Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@07:19:41 GMT

14 موقوفه لرستان به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۳۸۹۵

14 موقوفه لرستان به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت گرامی‎داشت دهه وقف نشست تخصصی «وقف و حوزه‌های علمیه» امروز شنبه، یازدهم آبان در مدیریت حوزه علمیه استان لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‎زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در این نشست تخصصی با اشاره با اشاره سهم اندک حوزه‎های علمیه لرستان از وقف، گفت: در حال حاضر چهارده موقوفه در استان لرستان به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته در استان موقوفاتی هم وجود دارد که بخشی از سهم آن‌ها مربوط به حوزه‌های علمیه است که در حال احیای این موقوفات هستیم. 

عباس‌زاده در ادامه به اهمیت بالای وقف در آموزه‌های دین مبین اسلام و سیره اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و ادامه داد: وقف با فضیلت‌ترین نوع انفاق است که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه امروز باشد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان دهه وقف را فرصتی مغتنم برای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف دانست و افزود: مبلغان و اصحاب رسانه و همچنین فعالان دینی و فرهنگی باید با همت جهادی در راستای ثبت موقوفات متناسب با نیاز جامعه گام بردارند. 

وی با بیان این‌که مبلغان با فعالیت تبلیغی خود در اماکن مختلف باید در راستای ترویج فرهنگ وقف در بین خیران نیک‌اندیش رسالت خود را انجام دهند، اظهارکرد: حوزه‌‎های علمیه باید با  برگزاری همایش‌هایی با عنوان ترویج فرهنگ وقف در جامعه در راستای ترغیب و تشویق خیران نسبت به وقف ‌های حوزوی برنامه‌ریزی داشته باشند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان یادآور شد: امید می‌رود واقفان و خیران نیک‌اندیش با اهدای موقوفات جدید و متناسب با نیاز جامعه به‌ویژه در بخش‌های قرآنی و حوزه‌های علمیه قدم بردارند تا شاهد ترویج و گسترش فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی حوزه های علمیه و وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود. او متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ‌التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند