Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: تحقق سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری سبب گره گشایی در امور اجرایی کشور می‌شود.

اعضای کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام  و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه بحث قانون و قانونگرایی موضوعی بسیار مهم و اساسی است، گفت: تمکین به قانون شرط اساسی و از نکات مورد توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا کاتب نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کمیسیون آئین نامه به عنوان ریل گذار حرکت قوه مقننه در موضوعات افزایش اقتدار و انضباط مجلس، تنظیم روابط قوا و موضوعاتی مانند تدوین و تصویب مواردی چون سوال، تذکر و استیضاح  وزرا و رئیس جمهور  فعالیت می کند، گفت: در شرایط کنونی نیز ماموریت کمیسیون آئین نامه در خصوص بررسی سیاست های کلی نظام قانونگذاری ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اصلاح موادی از آئین نامه در راستای تکالیف مندرج در سیاست های ابلاغی است.

کاتب اظهار کرد: مهمترین تکالیف مندرج در سیاستهای ابلاغی تعیین و ایجاد سازوکارهای مناسب و کارآمد با محوریت شرع مقدس و قانون اساسی است.

وی با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رعایت، تمکین و احترام به قانون و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی به عنوان بند 17 سیاست ها  از مهمترین بندهای سیاست های ابلاغی است، ادامه داد: موضوع یاد شده مطالبه عمومی مردم است و رعایت آن می تواند بسیاری از اختلافات  را برطرف کند لذا رهبر انقلاب هوشمندانه این بند را ابلاغ کرده اند.

کاتب افزود: موضوع دیگر مورد توجه رهبر انقلاب در سیاست های ابلاغی، تعیین اولویت های قانونگذاری با محوریت گره گشایی از امور اجرایی کشور و اصول اجرا نشده قانون اساسی در سیاست های ابلاغی است.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین رفع مشکلات معیشتی مردم و توجه و پیگیری اشتغال جوانان نیز از دیگر از موضوعات اولویت دار قانونگذاری در حوزه گره گشایی از امور اجرایی کشور محسوب می شود که کمیسیون آئین نامه بدنبال تعیین و ایجاد سازوکارهای لازم در این خصوص است.

این نماینده مردم در قوه مقننه در ادامه تصریح کرد: رعایت صلاحیت قوای سه گانه در قوانین مربوط به تشکیل نهادهایی از قبیل شوراهای عالی از دیگر سیاستهای ابلاغی نظام قانونگذاری است که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده اند.

گفتنی است، در این دیدار آقایان لاهوتی، مفتح،کوهکن، جعفرزاده، اکبری و شیران خراسانی نیز حضور داشتند و نکاتی را در خصوص سیاست های ابلاغی نظام قانونگذاری و همچنین در خصوص مسائل مربوط به آستان قدس رضوی و همکاری صمیمانه با مجلس شورای اسلامی در زمینه های متعدد بیان کردند./

منبع: خانه ملت

پایان پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قانون اساسی کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین گفت: اعتقاد استکبار جهانی به خروج رژیم اشغالگر قدس از غزه، استعفای سران نظامی رژیم صهیونیستی و باور به شکست در غزه و مجازات این رژیم نسل کش در دیوان بین المللی دادگستری از دستاوردهای بزرگ مقاومت در غزه است.

خطیب جمعه خمین افزود: جنگ در غزه پس از گذشت هفت ماه دستاوردی جز آوارگی هزاران صهیونیست برای این رژیم نداشته است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور اظهار کرد: امروز در یک جنگ ترکیبی هستیم و اقتصاد نیز بخشی از این جنگ است.

امام جمعه خمین گفت: بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت.

وی عنوان کرد: همانگونه که در بخش نظامی و دفاعی با عملیات وعده صادق به اقتدار رسیدیم در جنگ اقتصادی نیز به چنین عملیاتی نیاز داریم.

حجت الاسلام میرصادقی گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مفسدان و سوداگران این بخش است.

کد خبر 6095668

دیگر خبرها

  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است