Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با صدور بیانیه‌ایی یوم الله ۱۳ آبان را مبدايی برای سرافرازی، استقلال و آزادگی ملتی رنجور از بيداد رژيمی مستبد و حامیان آن دانست که به جهانيان درس استكبارستيزی و مبارزه در راه شرافت و عزت داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، بيانيۀ شورای هماهنگی تبليغات اسلامی گيلان به‌مناسبت فرارسيدن يوم‌الله سيزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استكبار جهانی به شرح زير است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقايع يوم‌اللۀ سيزدهم آبان‌ماه در شمار رخدادهاي حياتي تاريخ مبارزات ملت مسلمان و آزادۀ ايران است كه با وحدت كلمه و پيروی از پيشوای دينی خود شجاعانه در برابر استبداد طاغوت و زياده‌خواهی‌های حاميان استكباری آن ايستاد، آگاهانه مبارزه كرد و بساط حكومت 2500 سالۀ شاهنشاهی را از سرزمين مقدس خود برچيد. مرور و بازخوانی رويدادهای عبرت‌آموز اين روز بزرگ پس از گذشت چهل سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، نيازی حياتی برای نسل جوان به شمار می‌آيد؛ وقايع تاريخ‌سازی همچون تبعيد بزرگ مرجع جهان تشيع حضرت امام خمينی(رحمت‌الله عليه) به تركيه به جرم دفاع از استقلال كشور و عزت ايرانيان در مخالفت با لايحۀ استعماری كاپيتولاسيون در سال 1343، شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و فساد دربار رژيم ستم‌شاهی پهلوی در سال 1357 و فتح ظفرمندانۀ لانۀ جاسوسی آمريكا به دست دانشجويان مسلمان در سال 1358، سه رخداد بزرگ با وجه مشترک استكبارستيزی ملت مبارز و ولايت‌مدار ايران اسلامی است كه هرگز از ياد و خاطرۀ مردم انقلابی ايران نخواهد رفت؛ ملتی كه با پاسداری از خون پاك شهدا و حضور هميشگی در صحنۀ مبارزه با استكبار جهانی اجازه نداده ‌است آرمان والای انقلاب اسلامی به‌فراموشی سپرده شود.


يوم‌الله سيزدهم آبان مبدايی برای سرافرازی، استقلال و آزادگی ملتی رنجور از بيداد رژيمی مستبد و حاميان استكباری و استعمارگر آن است كه در برابر منيت و خودخواهي‌های هميشگی و شيطانی استكبار جهانی ايستاد، مبارزه كرد و با ضميری آگاه و عزمی استوار، پايان تعدی، دخالت و تحكم را بر اراده خويش رقم زد؛ دست زياده‌خواه استكبار جهانی را قطع كرد و به جهانيان درس استكبارستيزی و مبارزه در راه شرافت و عزت داد.


روحيۀ استكبارستيزی مردم آگاه و مبارز ايران به مدد دم مسيحايی معمار كبير انقلاب اسلامي امام خمينی (رحمت‌الله عليه)، طرحی نو از ايستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم استكبار جهانی به‌ويژه شيطان بزرگ آفريد؛ نقشی كه با گذشت چهل سال هرگز كم‌رنگ نشد بلكه به جای جای نقاط مختلف دنيا صادر گرديد و از سوی مبارزان مسلمان و آزادی‌خواه جهان تجلی دوباره يافت. آثار وقايع استكبارستيزانۀ يوم‌الله سيزدهم آبان بر تاريخ معاصر ايران و حتي تاريخ نهضت‌های آزادي‌بخش جهان و همچنين انتشار امواج خروشان بيداری اسلامی ملت‌ها در مسير استكبارستيزی و مبارزه با طاغوت‌ها انكارناپذير است و بسياری از تاريخ‌نگاران و تحليگران برجسته و منصف جهان به آن اذعان دارند.


مبارزۀ مقتدرانۀ نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران با استكبار جهانی به‌ويژه آمريكای جهان‌خوار و صهيونيسم بين‌الملل، از يكسو هيمنۀ فريبنده و اقتدار موهوم استكبار جهانی را در نزد افكار عمومي جهانيان شكست و از سوي ديگر ثابت كرد كه نابودي استكبار جهاني و فروپاشي نظام سلطه دست‌يافتني است كه ان شاء الله در ظل توجهات حضرت ولي‌عصر (عجل‌الله تعالي فرجه الشريف) و رهبري پيامبرگونه و داهيانۀ مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي (مدظله العالي) در آينده‌اي نه چندان دور محقق خواهد شد.


ترديدي نيست فصل‌الخطاب دانستن مواضع و منويات حكيمانۀ رهبر معظم انقلاب اسلامي در زمينۀ استكبارستيزي به‌ويژه در صحنۀ مقابله با سياست‌ها و دسيسه‌هاي ضدايراني شيطان بزرگ آمريكا و نصب‌العين قراردادن بيانيۀ گام دوم انقلاب از سوي مسئولان نظام و آحاد مردم، تنها راه نجات كشور و شكست توطئه‌هاي دشمنان به‌ويژه در ميدان جنگ اقتصادي و همچنين رسيدن به دروازه‌هاي تمدن نوين اسلامي و تامين منافع و مصالح ملي است.


شورای هماهنگي تبليغات اسلامي استان گيلان ضمن بزرگداشت ياد و خاطرۀ شهداي انقلاب اسلامي از عموم گيلانيان غيور، بصير و هميشه در صحنۀ استان دعوت‌ مي‌كند تا با آفرينش حماسه‌اي ديگر در راهپيمايي يوم‌الله ۱۳ آبان (روز ملي مبارزه با استكبار جهاني) كه در سراسر استان گيلان و در شهر رشت رأس ساعت ۹ صبح روز دوشنبه(۱۳ آبان) از مسيرهای چهارگانه اعلام‌شده به سوی ميدان شهداي ذهاب (شهرداري) آغاز مي‌شود، برگ زرين ديگري بر صحيفۀ افتخارات انقلاب اسلامي ايران بيفزايند.


 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: 13 آبان راهپیمایی 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی شهادت امام رضا ع بندرعباس کانون های مساجد نماز جمعه پدافند غیرعامل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان روز استکبارستیزی راهپیمایی 13 آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم یادواره شهدای گمنام به مناسبت سالگرد تدفین پنج شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد.

این آیین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام و تجدیدمیثاق با آرمان‌های والای آنان، در جوار یادمان این شهدا با حضور استادان، کارکنان، دانشجویان و جمعی از مسئولان شهرستان در محوطه دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم سخنرانان به تبیین مقام شامخ شهدا و ایثارگری‌های آنان در راه حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: هرکجا مجالس شهدا برگزار می‌شود یقین بدانید میدان مقدس و اطهر فاطمه زهرا(س) خواهد بود.

فرهاد بابلی با بیان اینکه اخلاص یکی از ویژگی‌های شهداست، بیان کرد: اگر علم و دانش وجود داشته باشد، اما اخلاص در عمل نباشد، کمترین فایده را دارد و این اخلاص ویژگی شهیدان بود.

وی، جنگ تحمیلی را بزرگ‌ترین راهکار استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در آن مقطع زمانی شرق و غرب عالم دست به دست هم داده و صدام را کاملاً تجهیز کردند تا به کشور ما حمله کنند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: هدف استکبار از تمام این اقدامات اول شکست انقلاب اسلامی و جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی بود، البته اهداف دیگری مانند از بین بردن تمامیت ارضی ایران هم داشتند و مرز‌های دریایی و خاکی ما را مورد هجمه قرار دادند، اما هرگز نتوانستند ذره‌ای از این خاک را تصاحب کنند.

در پایان این مراسم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد با اهدای گل و عطر افشانی مزار پنج شهید آرمیده در این یادمان بار دیگر یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • استکبار جهانی همواره از بیداری ملت ها احساس خطر می‌کند
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است