Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:08:15 GMT

نیمی از شیرتولیدی  یزد مازاد بر نیاز استان است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۴۵۳۳

نیمی از شیرتولیدی  یزد مازاد بر نیاز استان است

بخشی از شیر تولیدی استان روزانه جمع آوری و در تعدادی از واحدهای مواد لبنی صنعتی به فراورده تولید و مقداری هم به صورت فله در تعداد از فروشگاه‌ها و مغازه های ماست بندی  غیرصنعتی عرضه و فروخته می‌شود.  

بخشی از شیر مازاد بر مصرف یزد در بازار استان های اصفهان، کرمان، هرمزگان ، فارس و تهران عرضه می‌شود.   

استان یزد هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر سلیم روزشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع‌های دامداری ابرکوه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به دلیل مازاد تولید شیر در استان افزود: سال گذشته ۳۹۷ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی و طیور توسط کشاورزان و دامداران تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی اظهار کرد: این میزان فراورده شامل ۲۸۶ هزار تن شیرخام ، ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز ، ۶۰ هزار تن گوشت مرغ ، ۲۷ هزار و ۹۰۰ تن تخم‌مرغ ، چهار هزار و ۴۰۰ تن گوشت سایر ماکیان و ۲۴۷ تن عسل است.

این مسئول بابیان اینکه بخش عمده این میزان فراورده دامی و گوشت سایر ماکیان در حاشیه فعالیت‌های جانبی بخش کشاورزی به دست می‌آید، ادامه داد: هم‌اکنون تولید فرآورده‌های پروتئینی استان ۱۵ درصد نسبت به سال‌های قبل افزایش دارد.

وی ادامه داد: پارسال علاوه بر تولیدات دامی، ۴۵۷ هزار تن فراورده‌های دامی خوراکی و غیرخوراکی شامل ۳۰۳ تن پشم کرک و مو ، هزار و ۹۳۰ تن آلایش خوراکی و ۴۵۱ هزار تن آلایش غیرخوراکی شامل پوست و کود در دامداری‌های استان تولید شده است.

معاون امور دام جهاد کشاورزی یزد بابیان اینکه درزمینه صنعت طیور سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در سال‌های اخیر شده است ، خاطرنشان کرد: در چهار سال اخیر در بخش دامی واحدهای کامل صنعتی با بهره‌وری بالا و مجهز به سیستم مکانیزه راه‌ اندازی شده است.

استان یزد حدود سه میلیون واحد دامی دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی یزد بهمن ماه سال گذشته به ایرنا گفته بود که  بهره برداری از واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲ برابر افزایش یاف و با ایجاد واحدهای جدید تعداد فرصت های شغلی از ۲ هزار و ۲۲۵ مورد به چهار هزار و ۹۵۱ شغل رسید .

علیرضا طاقه باف افزود: تعداد واحدهای صنایع تبدیلی بهره‌برداری شده تا قبل از سال ۱۳۹۲، ۱۴۷ مورد بود که هم اکنون این تعداد به ۳۰۱ واحد رسید و با بهره‌برداری از طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی زمینه جذب ماده خام کشاورزی از ۴۴۳ هزار تن به یک‌میلیون تن افزایش یافت .
این مسئول رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال جدید ، افزایش ظرفیت تولید با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی و پرداخت وام توسط دولت تدبیر و امید را از جمله عوامل این موفقیت ها دانست.
این مسئول تأکید کرد:  یک واحد فراوری مواد لبنی در ابرکوه که بزرگترین واحد فراوری استان است با ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در دست ‌ساخت است .
طاقه باف ادامه داد : در این واحد پس از بهره‌برداری روزانه ۲۰۰ تن شیر به انواع مواد لبنی به‌ویژه شیر خشک ، پودر آب‌پنیر ، پنیر یو اف فرادوری تبدیل و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.
این کارشناس ارشد صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی یزد در ادامه با بیان اینکه سیاست این سازمان جلوگیری از خروج شیر خام از استان در گلوگاه یزد- فارس است ، یادآور شد : هم اکنون ۲۸ واحد تولید انواع محصول و مشتقات لبنی با ظرفیت ۲۱۲ هزار و ۶۵۸ تن در استان فعال است و زمینه اشتغال حدود هزار نفر را به‌طور مستقیم فراهم کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی یزد محصولات لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) گفت: اهمیت برجسته کردن این ابزارها در فرمایشات مسئولان اعلام شد اما باید بگوییم برات الکترونیکی هنوز کامل مزایای و اثر گذاری آن در اقتصاد کشور اعلام نشده است.

وی افزود: هدف گذاری و فرمان جهش تولید مسیر تامین تولید از بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهای از این دست وزن بیشتری داشته است فکتورینگ،  برات الکترونیکی،  اثر گذار بوده است این مسیرها نیازمند هم آهنگی تمامی دستگاه ها از جمله بانک مرکزی،  خزانه داری کل کشور است که خوشبختانه تا به امروز انجام شده است.

خاندوزی گفت: این هم آهنگی بین دستگاه‌ها یک الزام است و امسال به عنوان اولین سال برنامه هفتم بر روی اجرای این برنامه ها تاکید کنیم. 

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: طرحی تامین مالی تولید و زیرساخت  در مجلس  در حال تصویب است که این دست ابزارهای نقش هم آهنگ کننده بیشتری را ایفا کند.

وی افزود: جدیت نسبت به توسعه این ابزارها  به‌ اندازه کافی مفهوم و زمینه ابزار سازی فراهم می‌کند  و ما را از   تک روشی و تک بودن جعبه ای بودن خارج می‌کند. 

خاندوزی اظهار کرد: طبق هدف گذاری که  صورت گرفته است  چقدر از تامین مالی بانک ها  از این طریق باشد و بانک ها از این  ابزارها استفاده کند   مشمول تشویق بیشتری می شود چراکه هدایت تامین مالی و بانک ها بدون تکلیفی بودن  امکان پذیر نیست‌.

خاندوزی تاکید کرد: مجموع ۲۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک ها تحت مدیریت دولت  انجام شده که البته عقب ماندگی چند ساله در این بخش  داشته ایم.

وی افزود: ۱۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد بدون ضامن از سوی بانک های تحت مدیریت دولت پرداخت شده است‌. 

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: فروش اموال مازاد در دولت سیزدهم بالغ بر ۹۵همت بوده است و در دولت های قبل سیزدهم ۵۴ همت بوده که در مجموع ۱۵۰ همت انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • پمپ هیدرولیک
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید