Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - میلاد عبداللهی؛ بازار سهام نخستین روز هفته را در حالی آغاز کرد که انتظار می‌رفت پس از  تعطیلات هفته قبل و کاهش حجم محسوس دادوستدها، روند معاملات با بهبود مواجه شود.

شاخص کل بورس تهران 30 دقیقه ابتدایی را با رشد هزار واحدی و ورود به کانال 311 هزار واحد آغاز کرد، اما بعد از گذشت یک ساعت فشار فروش بار دیگر فزونی گرفت و شناسایی سود توسط معامله‌گران وضعیت را کمی را نامتعادل کرد؛ تاثیر این امر در ادامه معاملات بیشتر عیان شد و نماگر بورس تهران با افت کم جان 900 واحد در نهایت به میانه‌های ارتفاع 308 هزار واحدی عقبگرد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لازم به ذکر درمیان گروه‌های معاملاتی، ساختمانی‌ها پس از حدود یک ساعت و نیم از شروع دادوستدها عزم خود را برای سبز شدن جزم کردند و «ثمسکن»، «ثامان» و «ثتران» «ثنوسا» هم توانستند تا آستانه بالا پیشروی کند. همچنین در میان نمادهای بانکی «وپست» پس از افت یک ماهه امروز برای دقایقی سبزپوش شد و در این گروه «وکار» و «وسینا» هم نشانه‌هایی مبنی بر رشد در روزهای آتی را به نمایش گذاشتند.  

گفتنی است با خاتمه معاملات روزجاری تعدادی از نمادهای بزرگ بازار که دو روز پایانی هفته روند مثبتی را پشت سر گذاشتند، با عقب نشینی همراه بودند، به طوریکه «وبملت» و «فولاد» با تأثیر 330 واحدی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل تحمیل کردند. شیمیایی‌ها و نفتی‌ها همچون، «پارسان»، «فارس» و «شیران» مانع از افت بیشتر شاخص شدند و به اندازه 265 واحد دماسنج را ارتقا دادند.

ارزش کل معاملات بورس تهران در روز جاری با 1442 میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد و حق تقدم در نمادهای عادی بورس نیز 1336 میلیارد تومان به ثبت رسید؛ از سویی خالص خرید اشخاص حقیقی در بورس تهران با رقم حدود 42 میلیارد تومان پایان یافت. لازم به ذکر است خاص خرید کل اشخاص فرابورس و بورس 76 میلیارد تومان بود. در میان گروه‌های معاملاتی بیشترین بازدهی با پنج درصد به محصولات چرمی و بیشترین زیان به گروه سایر معادن تعلق گرفت.

در میان برترین گروه‌های صنعتی نیز محصولات شیمیایی، مواد دارویی و فلزات اساسی به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و در این بین خودرویی‌ها وبانکی‌ها توفیق گذشته را کسب نکردند و تا رده پنجم سقوط کردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار بورس شاخص کل بورس شاخص کل هم وزن ارزش کل معاملات بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس