Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در آیین گرامی داشت روز جهانی شهر‌ها و اهدای جایزه جهانی قشر طلایی تهران با اشاره به موضوع تاب‌آوری شهر‌ها گفت: بحث تاب‌آوری و هوشمندسازی از مباحث مهم شهری است، زیرا کشور ما در حال توسعه است و اگر به موضوع تاب‌آوری اهمیت داده نشود شاهد عقب‌گرد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: ما در کشور انواع تاب‌آوری اعم از تاب‌آوری اقتصادی، اجتماعی، سیاسی داریم و به نظر می‌رسد باید زیرساخت‌های ما در این حوزه تقویت شوند.

وی تصریح کرد: عمده موارد تاب‌آوری غفلت از مخاطرات است.

مخاطرات انسان ساختی شهر را تهدید می‌کند

کرمی محمدی ادامه داد: تاب‌آوری ابعاد مختلفی دارد و مخاطرات انسان ساختی موضوع با اهمیتی است که شهر را تهدید می‌کند و در شهری مانند تهران که زلزله بیش از دیگر مخاطرات پایتخت را تهدید می‌کند باید بیشتر از دیگر موضوعات مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: مردم قوانین شبانه‌روزی را اجرا نمی‌کنند/ ساخت و ساز در نزدیکی دروازه قرآن نباید انجام می‌شد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: در موارد مختلف بحران نوع برخورد‌های ما با مخاطرات خطر آفرین است و ما در سازمان مدیریت بحران شهر تهران سامانه هشدار سریع زلزله و سنسور سیل را پیش بینی کردیم که این امکان را به ما می‌دهد پیش از وقوع حادثه اقدام‌های اولیه را انجام دهیم.

وی با تأکید بر تبادل تجربیات با دیگر کشور‌ها گفت: در مسیر هوشمندسازی و تاب‌آوری دست کمک خود را به سمت کشور‌های همسایه دراز و اعلام آمادگی می‌کنیم که حاضر هستیم تمام تجربیات خود را در حوزه شهر هوشمند و تاب‌آوری با دیگر کشور‌ها به اشتراک بگذاریم.

چهارمین دوره جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران با شعار ایجاد شهر‌های هوشمند تاب‌آور و زیست پذیر برای همه به مناسبت روز جهانی شهر‌ها با همکاری سازمان‌های تخصصی بین‌المللی همچون برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، متروپلیس، یا انجمن کلانشهر‌های مهم جهان، انجمن طراحان و برنامه‌ریزان شهری و منطقه‌ای برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت مناطق دارای بارش شدید را تشریح کرد و گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده است.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و  جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد. 

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است. 

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند. 

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند. 

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد