Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار در شورای برنامه ریزی گفت: 88 میلیارد تومان برای لایروبی آب‌بندان‌های کشاورزی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ارسلان زارع  استاندار گیلان صبح امروز در شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: استان های شمالی کشور از جمله گیلان، به سبب بهره مندی از نعمت خدادادی آب بندان ها دارای ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی هستند که توسعه محلی و نیز رونق اشتغال را به دنبال دارد و استفاده از دانش و علم روز در آن بسیار اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره اینکه در طول سال های گذشته احیاء آب بندان ها توسط مردم به صورت سنتی انجام می‌گرفت، اظهار داشت: امروزه به دلیل افزایش هزینه‌های لایروبی، دولت به منظور حمایت از مردم وارد عمل شده از این رو با توجه به ظرفیت آب‌بندان‌ها، اعتبارات ویژه‌ای برای بازسازی بسترهای ذخیره آب کشاورزی اختصاص داده شده است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: در کنار فرصت های اشتغالزایی آب بندان ها که در جای خود اهمیت زیادی هم دارد، تامین آب زراعی کشاورزی از این مسیر در اولویت قرار دارد و لازم است برای بهره برداری چند منظوره از آنها نیز اندیشه ورزی شود.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار اعلامی از سوی اداره کل هواشناسی؛ گیلان در نخستین روزهای آبی امسال یعنی از مهرماه، پرباران ترین استان کشور بوده است، اظهار داشت: می بایست تمامی راهکارها برای استفاده حداکثری از ظرفیت آب بندان ها در حوزه کشاورزی استان مدنظر قرار گیرد بویژه آنکه برای لایروبی ۹ هزار هکتار آب‌بندان استان نیز اعتبارات ویژه ای اختصاص یافته که باید این امر در دستور کار جدی فرمانداران و مدیران متولی این حوزه باشد.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم بسترسازی‌های مناسب برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در آب‌بندان‌ها عنوان داشت: انجام فعالیت‌های اقتصادی در آب‌بندان‌ها از جمله پرورش ماهی، گردشگری یا ورزش‌های آبی و استفاده از ظرفیت‌های آن به نحو مطلوب باید همواره مدنظر باشد و شرایط لازم برای ورود سرمایه‌گذاران نیز مهیا شود.

دکتر زارع به انعقاد تفاهم‌‌‌نامه‌ بین 3 استان‌های شمالی و وزارت جهاد کشاورزی در راستای احیاء آب‌بندان‌ها اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه، 88 میلیارد تومان از محل تملک دارایی سرمایه ای سهم استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه به سبب محدودیت‌های مالی امکان بهره‌برداری همه پروژه‌های جدید و نیمه‌تمام استان گیلان با منابع دولتی وجود ندارد، گفت: باید با واگذاری پروژه‌ها و مشارکت بخش خصوصی بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام و جدید را در سریع‌ترین زمان به بهره‌برداری برسانیم.

 

بیشتر بخوانید: دولت در خرید گندم از کشاورزان دست و دل بازتر عمل کند صادرات ۲۳۰ میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان در سال ۹۷

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت اشتغال سرمایه کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت) در صفحه شخصی خود با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

کد خبر 6095804 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • جزئیات یارانه اختصاص یافته به دانشجویان، طلاب و اساتید
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان