Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@05:12:18 GMT

دولت پول بیمه قالیبافان را نپرداخت

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۵۱۶۴

دولت پول بیمه قالیبافان را نپرداخت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عبدالله بهرامی‌ درباره تعداد قالیبافان بیمه شده کشور گفت: چند سالی است که بیمه شده جدید در قالب بیمه قالیبافان نبوده است.

وی با بیان اینکه در بودجه 98 حدود هزار و 920 میلیارد تومان برای بیمه قالیبافان مصوب شد، افزود: با این بودجه قرار است بیمه ی آن دسته از افرادی که بیمه بوده اند ادامه یابد و هم اینکه افراد جدید به بیمه شدگان اضافه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 بهرامی گفت: در جلسه ای که اخیراً با معاونت تعاون وزارت کار و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی داشتیم، مدیرعامل تأمین اجتماعی اعلام کردند که این مبالغ از سوی دولت اختصاص نیافته است. به همین دلیل دولت از تعهد خود برای بیمه قالیبافان برنمی آید. اینکه سازمان افراد جدید را تحت پوشش بیاورد از توان سازمان تأمین اجتماعی خارج است.  دولت اگر تعهد خود را مطابق بودجه 98 پرداخت کند به سرعت برای بیمه قالیبافان اقدام خواهیم کرد. در حال حاضر حدود 1میلیون نفر پشت صف برای بیمه برای بیمه قالیبافان هستند.

*جزئیات دریافت حقوق بازنشستگی برای زنان قالیباف اعلام شد

ابراهیم شهابی رئیس گروه تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ، درباره جزئیات بیمه قالیبافان اظهار کرد: از نظر شرایط سنی افراد بین 15 تا 50 سال می‌توانند خود را بیمه قالی بافی کنند.

وی افزود :در قانون تامین اجتماعی یک فرجه برای قالیبافان گذاشته شده است و آن این است که اگر فردی بین50 تا 55 سال سن دارند برای اینکه بیمه قالیبافی شود و یک بار کل حق بیمه را پرداخت کند و بعد از آن مجوز ورود به سیستم بیمه قالیبافی پیدا می‌کند.

رئیس گروه تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزود: در ابتدا معاینات پزشکی از فرد گرفته میشود و اگر مشکلی در بدو ورود به بیمه نداشت بیمه قالی بافی می‌شود.

شهابی اضافه کرد: بیمه قالیبافی مانند سایر بیمه‌ها اگر فرد10 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می‌تواند با پرداخت کسری خود را با 10 سال سابقه و دریافت 10 روز حقوق بیمه کند.

وی بیان کرد: قالیبافان7 درصد حق بیمه حداقل دستمزد که حدود 106هزار تومان است را خودشان پرداخت می‌کند و 20درصد را دولت پرداخت می‌کند نوع بیمه آن‌ها غیر اجباری است و کارفرما ندارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بودجه دولت حقوق زنان سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی حداقل دستمزد سازمان تامین اجتماعی بیمه بیمه قالیبافان پول بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کد خبر 6089317 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی