Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی عبدالرئوف معاون انجمن بین‌المللی طراحان و برنامه‌ریزان شهری منطقه‌ای (ISOCARP)، قطر با حضور در نشست شهرهای تاب‌آور و زیست‌پذیر برای همه که پیش از آغاز مراسم جایزه جهانی خشت طلایی تهران در برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه من از بیش از ۶۰ کشور دیدن کرده‌ام گفت: ایران جایگاه خاصی در قلب من دارد زیرا تنها یک کشور است بلکه یک ملت است آن هم ملتی که از آن الهام می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طی ۵ الی ۱۰ سال گذشته وقتی کارشناسان غربی به کشورهای خاورمیانه سفر می‌کنند ایده‌هایی را تحت عنوان شهر هوشمند، شهر سازگار با محیط‌زیست، تاب‌آور و ... مطرح می‌کنند و در واقع انبوهی از مطالب جدید عنوان می‌شود. مفاهیم جدید به وجود می‌آیند که ما نمی‌دانیم که باید با آنها چکار کنیم.
عبدالرئوف به تعریف شهر پرداخت و گفت: وقتی درباره یک شهر صحبت می‌کنیم در واقع در خصوص رابطه بین مکان و شهروندان صحبت کرده‌ایم. شهر باید مکانی برای زیست مردم باشد.
وی با اشاره به لزوم احترام و توجه به طبیعت عنوان کرد: وقتی از احترام به طبیعت صحبت می‌کنیم در واقع به کیفیت زندگی توجه کرده‌ایم. وقتی از طبیعت صحبت به میان می‌آید باید به آن احترام گذاشت در غیر این صورت تنها برای ما یک پوستر باقی می‌ماند یعنی ما پوستر یک درخت را داریم اما از آن درخت در طبیعت وجود ندارد. ما باید این مسئولیت را بپذیریم که انسان‌ها یک محیط‌ سبز را به یک محیط خاکستری و سیاه تبدیل کرده‌اند.
معاون انجمن بین‌المللی طراحان و برنامه‌ریزان شهری منطقه‌ای (ISOCARP)، قطر با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا شهرها مکان‌های خوبی برای زیست مردم باشند عنوان کرد: وقتی از مفهوم تاب‌آوری صحبت می‌شود کارشناسان غربی به این موضوع تنها از منظر تغییرات اقلیمی نگاه می‌کنند. این در حالی است که نگاه‌های متفاوتی نسبت به آن وجود دارد. به عنوان مثال ایران امروز هدف تحریم قرار گرفته یا قطر دچار محاصره اقتصادی شده است. مبارزه‌ای که شهروندان شهرها می‌توانند داشته باشند در زمره تاب‌آوری قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه دنیای پیرامون ما به سرعت در حال تحول است گفت: ما در دوران پسانفت هستیم و در این دوران ایران و قطر باید بدانند که اگر به سمت یک شهر پایدار حرکت نکنند ستون اقتصادی آنها فرو می‌ریزد و بالتبع پایداری شهرها از این لحاظ تأمین نخواهد شد. این که شهرها را چگونه برای پارادایم پسانفت آماده کنیم موضوعی حائز اهمیت است و می‌توان از آن به عنوان یک چالش اساسی نام برد.
عبدالرئوف ادامه داد: برای طراحان و معماران شهری این موضوع حائز اهمیت است که فضای عمومی را به گونه‌ای طراحی کنند که مکانی برای ارتباط مردم باشد. به نظر من بهتر است به جای صحبت درباره شهر هوشمند به شهرها از منظره شهرهای ابلهانه نگاه کنیم. یعنی بر خلاف شهرهای هوشمند، شهرهایی ایجاد کنیم که مردم را به حرف زدن با یکدیگر ترغیب می‌کند.
معاون انجمن بین‌المللی طراحان و برنامه‌ریزان شهری منطقه‌ای (ISOCARP)، قطر تأکید کرد: وقتی از شهرها صحبت می‌کنیم باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که در آنها احترام به همه شهروندان باید لحاظ شود. زیرا احترام به شهروندان و گوش کردن به آنها زمینه را برای رسیدن به یک شهر آرمانی فراهم می‌کند.
عبدالرئوف اضافه کرد: وقتی به کشورهای مختلف دنیا سفر می‌کنم آنچه مرا تحت تأثیر قرار می‌دهد برج‌های آسمان‌خراش و مال‌ها نیست بلکه مواردی است که بر مردم تمرکز کرده است. ما هم‌اکنون باید به سمت اقتصادهای دانش‌بنیان و خلاق حرکت کنیم و به نفت متکی نباشیم.

کد خبر 4761323 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: خاورمیانه شهر هوشمند قطر شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش اربعین 98 قوه قضاییه شهر تهران شورای شهر تهران نیروی انتظامی سازمان تامین اجتماعی آبگرفتگی معابر بارندگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی سازمان هواشناسی پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شهرها بهشت جیب‌بُرها است

به گزارش جماران، نتیجه یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که محبوب‌ترین نقاط برای گردشگران در اروپا در عین حال بیشترین مراکز مورد علاقه جیب‌بُرها در این قاره هم هستند.

حجم ویدیو: 23.71M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • فن دایک جایی نمی‌رود: در دوران گذار، لیورپول را همراهی خواهم کرد
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • نباید صحبت‌های پیرمرد هوادار بازتاب داده می‌شد
  • این شهرها بهشت جیب‌بُرها است
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد