Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خواستار شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی از بانوان افتخارآفرین دانشگاه و معرفی آنان به عنوان الگو به دیگران شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علیرضا زالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در آستانه هفته ملی سلامت بانوان در نشستی با اسماعیلی مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده به بیان توصیه‌هایی درخصوص برنامه ریزی در راستای ارتقای سلامت و افزایش نشاط و پویایی و بهره وری بانوان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زالی با اشاره به حضور بانوان موفق در دانشگاه خواستار شناسایی این افراد و تهیه بانک اطلاعاتی از بانوان افتخارآفرین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی شد که در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، درمانی، اجرایی و... افتخارآفرینی کرده اند تا به عنوان الگویی دستاورد‌های آنان به دیگران معرفی شود.

وی برنامه ریزی ویژه و جامع درراستای ارتقای سلامت، افزایش نشاط و رضایتمندی، پیشگیری از فرسودگی شغلی بانوان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را ضروری دانست.

لزوم برنامه ریزی ویژه و جامع برای زنان در دانشگاه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به نقش مهم و سرنوشت ساز بانوان در خانواده و اجتماع گفت: بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و در جایگاه‌های مختلف فردی و اجتماعی و خانوادگی به ایفای نقش می‌پردازند، اما متاسفانه علیرغم تمام تلاش‌های صورت گرفته همچنان برنامه ریزی برای این قشر جامعه از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد غفلت واقع شده؛ بنابراین در این راستا نگاهی متفاوت به بانوان لازم است.

وی نقش مشاور امور بانوان را در این زمینه و در راستای رفع کاستی ها، تبعیض ها، افزایش نشاط و رضایتمندی و ارتقای سلامت زنان بسیار مهم برشمرد و بر لزوم برنامه ریزی ویژه و جامع برای زنان در دانشگاه تاکید کرد.

زالی طراحی، سیاستگذاری و اجرای برنامه‌های جامع ویژه بانوان تحت پوشش دانشگاه اعم از پرسنل و غیر پرسنل را امری ضروری دانست و بانوان را با توجه به نقش‌های متعددی که همزمان در اجتماع و خانواده ایفا می‌کنند، جزو اقشار آسیب پذیر برشمرد.

وی با بیان این مطلب که بخش عظیمی از پرسنل دانشگاه را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: بانوانی که در حوزه‌های دانشگاهی و بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند در معرض خطر فرسودگی زودرس قرار دارند؛ بنابراین باید برنامه ریزی ویژه‌ای برای پیشگیری از فرسودگی شغلی، رفع مشکلات جسمی، ارتقای سلامت و افزایش نشاط و رضایتمندی این افراد انجام شود.

طراحی آیین نامه‌های ویژه برای ارتقای سلامت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با ذکر این نکته که زنان ۴۹ درصد جمعیت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری تحت پوشش این دانشگاه را شامل می‌شوند به بیان توصیه‌هایی درخصوص برنامه ریزی برای این گروه از جامعه پرداخت و در این راستا بر اجتناب از انجام کار‌های تکراری و موازی، هماهنگی و تعامل با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد.

وی مدیریت بانوان را مدیریتی هوشمندانه، مبتنی بر سلامت و مسئولیت پذیری عنوان کرد و گفت: اعتماد به بانوان در مدیریت بسیار خوب است و در دانشگاه باید مدنظر قرار گیرد.

تعامل با سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با امور بانوان، طراحی آیین نامه‌های ویژه برای ارتقای سلامت و جایگاه بانوان در دانشگاه، ایجاد بستر مناسب برای استفاده بانوان از فضا‌های ورزشی دانشگاه، برگزاری جشنواره‌های فصلی ورزشی بانوان در راستای ایجاد تحرک، نشاط و پویایی در این قشر از دیگر پیشنهادات و توصیه‌های ریاست دانشگاه در حوزه برنامه ریزی برای بانوان دانشگاه بود.

زنان ایرانی ۱۰سال زودتر از متوسط جهانی به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی پوکی استخوان را یکی دیگر از معضلاتی ذکر کرد که زنان ایرانی ۱۰ سال زودتر از متوسط جهانی به آن مبتلا می‌شوند و یادآور شد: درصورت داشتن تحرک کافی و ورزش، تغذیه مناسب و مصرف لبنیات کافی در دوران نوجوانی و جوانی می‌توان باعث کاهش بروز این بیماری شد و این امر نیازمند برنامه ریزی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

زالی ضمن تبیین مزایای طرح همیاران سلامت ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد اجرای این طرح در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان اولین دانشگاه مجری باشیم. در طرح همیاران سلامت در هر خانواده یک فرد نشانه گذاری می‌شود و آموزش‌های لازم و توانمندسازی در حوزه سلامت و بهداشت را دریافت می‌کند تا به سایر اعضای خانواده انتقال دهد که با توجه به نقش موثر، فرصت کافی و ارتباط بین نسل‌های مختلف و... خانم‌های خانه دار بعنوان فرد مذکور انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هفته ملی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند امروز صبح با حضور ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، سید حمید جمال الدینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، آرش خجسته، رئیس سابق دانشگاه و حسن بختیار، رئیس فعلی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آرش خجسته، رئیس سابق دانشگاه در این مراسم گفت: در مدت دو سال و ۴ ماه که مسئولیت ریاست این دانشگاه را به عهده داشته ام، معاون آموزشی وزارت بهداشت همیشه به عنوان پشتیبان، همراه و پیشرو کنار من بوده اند و همیشه به من یادآوری کرده اند که در این دانشگاه هوشمند به عنوان یک دانشگاه مستقل باید مسئله هوش مصنوعی را به عنوان یک ایده بزرگ و برگ برنده را برای وزارت بهداشت رقم بزنیم.

وی افزود: من در کنار ایشان ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را شناختم و اهداف دانشگاه را با همکاری جلو برده ایم، برنامه ۴ ساله عملیاتی را در دوران کاری ام طرح ریزی کردم که در سال اول در بخش ترویج برنامه ها به خوبی پیش رفت و می توانم با اطمینان اعلام کنم که ۹۰ درصد برنامه ها در این بخش انجام شده است.

خجسته ادامه داد: در این مدت برنامه های مختلفی از جمله کنگره کیش، سمینارهای مختلف در موضوعات متعدد در دانشگاه ها رقم خورد.

وی افزود: در سال دوم حوزه زیر ساخت و نیروی انسانی نیز عملیاتی شد که دانشگاه علوم پزشکی هوشمند اولین دانشگاه علوم پزشکی بود که در خاورمیانه از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز گرفت.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند گفت: ۷ محور را دنبال کرده ایم که به اطمینان می توانم بگویم در این مدت هنوز در این حوزه این ۷ محور دنبال نشده است.

خجسته گفت: آرزو دارم که با حضور رئیس جدید این دانشگاه به هدف و ایده باقری فرد که همان تثبیت هوش مصنوعی و برگ برنده عملکرد وزارت بهداشت در این دوره ۴ ساله است برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است